Gå til innhold

innsoving

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gammel var barna deres når dere lot de ligge og skrike til de sovnet første gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi kjørte en meget mild skrikemetode da han var ca 2 måneder. da såg vi at han var trett, og lot han ligge og suttre/grine i noen minutter. gikk inn igjen, tok han opp, roet han og la han direkte ned igjen. holdt på slik i ca en time, kvelden etterpå 10 minutt. nå sovner han alltid av seg selv. griner ikke noenting hvis ikke noe plager han. da tar vi han så klart opp igjen. er ofte en rap eller noe som skal opp:-)

jeg har stor tro på å lære babyer finne roen og søvnen selve fra tidlig av, så lenge man gir trygghet og kjørlighet i prosessen så skal det gå bra tror jeg!

han er nå 3 1/2 måned gammel.

Skrevet

Gjorde det samme som deg mumitroll og det har funket helt fint. Er utrolig sjelden lillegutt skriker noe som helst nå og nå er han snart 5 mnd. Tok et par uker å få det til og gjorde det veldig skånsomt for han :)

Skrevet

tror som deg at hvis man tar det skånsomt og forsiktig så er det ikke noe farlig at man lærer babyen å finne roen på egen hånd. vi har ihvertfall gjort dette med begge våre. var veldig bevisste på at vi ikke ville ha en baby som måtte bysses/synges/vugges i søvn. vi gir mat, synger, legger han ned, sier god natt og går ut. fungerer kjempebra, og jeg er veldig glad for at vi var enige om denne måten å gjøre det på:-)

Skrevet

Klarer ikke la han ligge å gråte! Som et resultat i kveld er at han er tatt opp igjen :-) Var da strålende fornøyd! Han kan jo legge seg samtidig som meg i kveld. Ikke lenge til tror jeg :-)

Asterixa, hvordan har dere gjort det da?

Skrevet

Min gutt på snart 5 mnd har hele tiden sovnet av seg selv på kvelden. På dagene må han ha litt hjelp, bysser han da i søvn. Men tre kvelder denne uken begynte han å våkne kl 22.00. Fikk ikke roet han før han fikk pupp. Begynte fjerde kvelden med mild gråtekur. Han våknet og gråt, jeg gikk inn til han strøk han over hodet og ga han sutten. Gikk ut igjen og inn igjen og trøstet. Han illeskrek ikke, men klaget. Sovnet etter 20min. Neste kveld våknet han igjen kl 22.00, var inne hos han to ganger, så sovnet han. I kveld har han ikke våknet. Er superfornøyd. For de to siste kveldene har det resultert i at han har våknet mindre totalt sett hele natt.

Han er frisk og fornøyd bare så det er sagt. Tenker nå å kanskje prøve dette på dagene også, siden jeg vet han fint greier å sovne selv.

Man kan skape mange dårlige vaner ved å ta de opp osv. (har gjort det selv altså : )) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...