fiona71*2pp Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Gjør alle knipeøvelsan sine to tre gang om dagen, og spis alle ekstra vitaminer og bare sunt tell enhver tid? Æ har litt dårlig samvittighet for æ knip ikke nok, ikke ofte nok iallefall, nåkka æ sikkert kommer tell å svi førr seinere, og ikke spis æ anna ekstra vitaminer enn en slurk tran hver dag. Føle ikke at kostholde har endra sæ heller, æ spis det æ alltid har spist. Spis ikke så mye snop, men allikevel... E det elendig eller? No har æ heldigvis fått dilla på klementiner, og det e vel sunt.. Men e det nåkka æ absolutt burde få i mæ???
Tokka Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Har det som deg. Dårlig samvittighet for at jeg ikke tar nok knipeøvelser, tenker hele tiden at jeg skal bli bedre, men..... Skal skjerpe meg snart. Spiser relativt sunt her,noe jeg alltid har gjort, men unner meg også noe godt innimellom, noe jeg også alltid har gjort. Tar også tran pluss c-vitamin og b-vitamin. Ikke så store forandringer egentlig. Drikker mindre kaffe da! Maks en kopp om dagen, om i det hele tatt.
rødhette* Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 Fysio sa til meg at det aldri var for sent å ta knipeøvelser. Jeg fikk beskjed om at det kunne gjøre vondt pga bekkenløsninga, og at hvis det gjorde vondt skulle jeg ikke gjøre dem. Da gjorde de mer vondt enn godt for meg. Da skulle jeg heller vente til etter fødsel, og være flink med knipeøvelser da. Like viktig å gjøre dem da. Jeg er skeptisk til å putte i meg vitaminer og slikt uten at kroppen har behov for det. Så jeg tar omega3 og jern, etter jm anbefalte meg det. Hør med din lege/jm ang. vitamintilskudd, om det er noe du bør ta. De kan anbefale deg ut fra ditt kosthold. Noen vitaminer er det ikke bra å få i seg for mye av også, så..
fiona71*2pp Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2006 Takk for svar.. Det har æ sannelig ikke tenkt på at æ kan spørre om... Åh, så fjern av å tell. Kjenne det og i bekken når æ gjør knipeøvelsa, så kanskje det egentlig bare har vært bra for mæ å ikke være så aktiv på det da? Leite etter goe unnskyldninge no Nei ska prøve å bli litt flinkere, å hvis æ kjenne det gjør ondt, så vet æ altså at det e greit å stoppe. Vet ikke ka æ sku gjort uten Bim æ...
rødhette* Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Bim kan være kjekt å ha ja Bedre å ta noen få og korte, enn å ta mange og lange og få vondt..
Maisie Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Synes også at knipeøvelsene er nesten vonde nå som jeg har fått bekkenløsning. Så jeg er nok heller ikke flink der. Men har planer om å ta det igjen etter fødselen da. Tar tran og multivitaminer, etter anbefaling fra legen min. Du bør nok høre med legen eller jordmor om det før du setter i gang med noe.
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 Prøver å gjøre knipeøvelser 2 ganger om dagen i hvertfall...for om jeg ikke kommer til å svi for det er jeg redd for å måtte "dryppe" for det senere. Tanken på å måtte bruke bind hele tiden er motiverende for å si det sånn. Dessuten sier de at utdrivelsesfasen er kortere for fødende som har drevet med systematisk knipetrening. Når det gjelder vitaminer har legen min sagt at d-vitamin er det eneste man trenger å tenke på dersom man har et normalt variert kosthold. Ellers har jeg lett for å få litt lite jern i meg og er derfor nøye med å spise ting med c-vitamin til alle måltider. Jeg syns i hvertfall ikke kostholdet ditt høres bekymrende ut...men tror det er lurt å huske knipinga da
rahi Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Uffa, jeg har litt teit motstand mot knipeøvelser. (ikke så lurt selvfølgelig)Minner meg om ukeblader der det står at du kan ta knipeøvelser mens du venter på bussen, ansiktsgym unedr morgenstellet, knebøy mens du rører om i middagsmaten og slikt. For ikke å snakke om alle fornuftige ting du kan foreta deg samtidig som du ser på tv! Bra med god simultankapasitet, men phu! Blir litt som den der Ikeareklamen - få orden på livet ditt
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #9 Skrevet 2. desember 2006 Vet hva du mener...knipeøvelser er nok de eneste øvelsene jeg gidder å gjøre for tiden, og jeg setter av tid til dem. Fikser ikke helt det å skulle gjøre øvelser mens jeg venter på bussen for å si det sånn. Har selv valgt å bruke tid til det fordi jeg syns det er viktig...og viktige ting setter man av tid til. Er det ikke viktig nok til at en kan ta seg tid syns jeg like gjerne en kan la være jeg
Mammamia:) Skrevet 2. desember 2006 #10 Skrevet 2. desember 2006 Det er faktisk viktig å konsentrere seg om øvelsene og ikke gjøre de mens man holder på med andre ting. Der er ikke alltid like enkelt å "finne" disse musklene... Og det blir ikke enklere hvis man ikke er helt konsentrert.. Det er heller ikke nødvendig å ta knipeøvelser flere ganger om dagen, det holder med 6-8 stk. og holde i 6-8 sek. per stk. Ikke mer enn det som skal til. Dette har jeg snakker med fysioen, jm og legen min om. Så man trenger ikke sette av mer enn et par minutter hver dag. Det klarer vi jenter! Jeg har samme problemet når jeg setter meg for store mål... Hadde nok ikke giddet ta 30-40 stk. gjennom hele dagen, derfor er dette veldig greit. Ta for eksempel 2 min når du har lagt deg om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå