kaija Skrevet 2. desember 2006 #1 Del Skrevet 2. desember 2006 Hvordan klinger dette navnet på norsk? Og sammensetning Elisa Mara? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #2 Del Skrevet 2. desember 2006 Det var et artig og spesielt navn...klinger bra synes jeg:) stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synnøve_Solbakken Skrevet 2. desember 2006 #3 Del Skrevet 2. desember 2006 Vi ha a-endelser i dialekten, så her går det ikke an å kalle barnet Mara uten litt misforståelser. Mara er et slags ord her, synonymt med pes på en måte, men kommer vel av ordet mareritt. Synes ikke det er så fint med to navn etter hverandre som slutter på A. Blir tungt og rart. Elisa er litt vanskelig å finne passende navn etter. Har du noen andre alternativer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lejla Skrevet 3. desember 2006 #4 Del Skrevet 3. desember 2006 Mara er jo fint men jeg kjenner mange serbiske Mara.. Elisa Mara er ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 3. desember 2006 #5 Del Skrevet 3. desember 2006 ei mare er ein overnaturleg skapning som rei rundt om nettene og gav folk vonde draumar (derav ordet mareritt). Eg hadde ikkje kalla opp dotter mi ettet henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #6 Del Skrevet 3. desember 2006 Mara er mareritt her jeg kommer ifra også! Ville nok prøvd å unngå dette navnet i Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Da HarViTreUnger Skrevet 4. desember 2006 #7 Del Skrevet 4. desember 2006 Blir feil på mange dialekter. Passer iallefall ikke i Finnmark. Men navnet er jo greit nok alikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå