Gå til innhold

Helt ny... Moss og Østfold kaller....

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen... har lest mange innlegg på denne siden,og blir både trist og glad av det jeg leser...

Har vurdert fram og tilbake om jeg skal skrive inn... og nå er jeg igang.

Jeg er en jente som akkurat har forlatt tyveårene.

Har to jenter på henholdsvis 8 og 5 år, og er 2 mnd på vei med nr 3.

Tredjemann er et resultat av vellykket prøverør..

Egguthenting var onsdag 18 oktober, hvor 9 egg ble funnet.

6 egg ble befruktet, tre med vanlig ivf og tre med icsi.

Fredag 20 oktober ble det satt inn et flott icsi egg... de andre ble det

ikke noe av... men trenger jo kun et befruktet egg...

Skulle ta blodprøve 1 november og urinprøve 5 november...

Gleden var veldig stor da den magiske streken dukket opp.

Syns dette svangerskapet er litt annerledes enn de to foregående,

men det tror jeg er fordi det er prøverør... klarer liksom ikke helt slappe

av og ikke engste meg for at det skal gå galt..

Har vært på ultralyd og alt er som det skal, helt utrolig å se hjertet slå

så tidlig.

Vi krysser fingre for at alt går bra framover...

Masse lykke til dere andre der ute....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319963-helt-ny-moss-og-%C3%B8stfold-kaller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,hei!

Koslig at du "stikker innom" denne siden. Jeg er her en gang i blant selv. Jeg skjønte av innelgget ditt over hvem du er, vi har jo en felles bekjent, så da skjønner du nok hvem jeg er også ;)

Koslig at det går bra med deg! Det gikk ikke veien for oss denne gangen. Kjedelig at når først egget fester seg så skal det gå galt allikevel. Var til utskrapning på fredag, så nå er jeg i alle fall ferdig med den biten, så satser vi på at det skal gå bra neste gang. Slapp heldigvis å vente så lenge på neste forsøk, skal starte på medisiner igjen om ca. 1 mnd., så blir det vel innsetting om ca. 6 uker tenker jeg. (fryseforsøk). Nå vet vei i alle fall at vi klarer å bli gravide, så selv om det gikk galt denne gangen allikevel, så føler jeg meg tryggere. Det må være værre og ta forsøk etter forsøk uten at noe fester seg, så jeg er faktisk litt mer optimist nå, selv om jeg gjerne skulle vært uten denne opplevelsen. Dere var jo kjempe heldig som lykkes første gangen, men det har nok kanskje mye å gjøre med at du faktisk har to barn fra før....kroppen er vel kanskje mer "medgjørlig" ?! Har to nære venninner som også holder på med samme prosessen, så vi følger hverandre alle tre, litt rart egentlig, men veldig ålreit å ha noen å snakke med og krysse fingrene for :)

Ønsker deg i alle fall lykke til i tiden som kommer og håper alt går bra, de sier jo at faren for at noe skal gå galt når du har kommet over i 8. uke faktisk er så liten som 3%,så du kan nok helt sikkert slappe av og bare kose deg med at du er gravid !

Annonse

Hei du, ja skjønner nok hvem du er...

Utrolig leit å høre at det ikke gikk bra denne gangen... Veldig trist.

Men som du selv sier så er du jo positiv.. siden du har blitt befruktet,

så vet du at sjansen er stor for at det vil skje igjen. De sier jo at det som regel alltid kommer noe positivt ut av et mislykket forsøk også!

Jeg hadde faktisk ikke helt trua på at vi skulle klare det første gangen..

Fikk liksom en veldig nedtur når 6 egg ble befruktet og kun 1 egg var

tilfredstillende... hadde regnet med at vi kunne fryst ned, men den gang ei.. Så skulle det vise seg å holde med dette ene egget da.. vi satser på at det går bra! Formen er elendig, trøtt,kvalm,konstant sliten.

Veldig uvant for har ikke vært sånn de to andre gangene... men det er verdt det! Håper for all del at det kommer til å gå bra for dere neste gang! Krysser fingre og sender mange gode tanker.

Hold med oppdatert da....

klem

Tusen takk for det.. formen er ikke akkurat på topp men det går vel over..

Gutt ja... nei har nok jente følelse denne gangen også som sist gang...

Eller kanskje bare jeg har vanskelig for å forestille meg selv som

guttemamma.... siden jeg har to jenter fra før..

Samme hva det er bare alt er bra..

Hyggelig at det er fler fra østfold her!

Har heldigvis 5 flotte egg av bra kvalitet på frys, 2+2+1, så jeg krysser fingrene for at gullegget finnes blandt dem. Hadde ett supert egg denne gangen fra samme uttak og det festa seg jo i hvertfall, så da satser vi på at det sitter neste gang... Kanskje blir det to.......hadde vært litt moro med tvillinger, men det viktigste er i alle fall at vi til slutt får en og forhåpentligvis har noe på frys til søsken....

Håper formen blir bedre da, kan jo hende at alle hormonene du har brukt også har gjort til at du ikke føler deg helt i form. Kanskje det hjelper etterhvert, får jo håpe det så du får kost deg litt i jula.

Lykke til videre, det her går helt sikkert bra :) Jeg stikker nok innom siden og leser litt i blant, men når neste forsøk starter holder jeg meg nok unna en stund, merker at jeg blir litt stressa av å lese om symptomer i ventetiden.... Var inne på siden de to første gangene, men ikke siste, og det føltes faktisk bedre å ikke skulle sammenligne symptomer..... Skal holde deg oppdatert, syns liksom det er greit at de som holder på med det samme får vite... :)

Håper formen bedrer seg, ha det bra så lenge!!

Klem

Hei igjen... syptomer ja... herregud jeg kunne ikke lese bivirkninger på bruksanvisningene engang for da fikk jeg alle bivirkningene....

Tror det beste er å ikke sammenligne seg med alle andre.. vi er alle forskjellige og reagerer ulikt.

Skjønner godt at du kanskje vil holde deg borte fra denne siden en stund mens det foregår... det viktigste er at du har noen rundt deg som støtter deg/dere i den tøffe tiden.

Jeg har ikke så veldig lang erfaring med akkurat dette, men den ene gangen var tøff både fysisk og ikke minst psykisk, så kan bare forestille meg hvordan det blir etter gjentatte forsøk.

Som sagt tidligere ønsker dere alt godt og håper det går bra nå.

Tenk positivt og vær optimist. Vi "snakkes" helt sikkert.

klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...