Julie79 Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 De fleste rundt meg blir så overrasket når jeg forteller at jeg kjenner at babyen beveger seg....jeg er 18+0 i dag! Var på ultralyd på torsdag...og da sa jm at "min termin" og ul-termin stemte helt...så jeg er ikke mer enn 18! :-) Noen syns det høres tidlig ut....jeg vet ikke :-) Men jeg VET hva jeg kjenner..... :-) Er det noen andre førstegangs som har kjennt liv i uke 18??
Julie79 Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 2. desember 2006 ...må bare tilføye, at på ul var babyen så urolig at det nesten ikke gikk ann å måle verken lårben eller hode! Og den lille lå heller ikke iro lenge nok til å se om det var gutt eller jente...så det kan jo være derfor jeg kjenner noe...siden den er veeeldi aktiv! :-)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 Jeg kjente bevegelse i uke 16, første gang, men ikke regelmessig før lenge etter.
kom-som-bestilt Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Hehe, høres helt ut som meg dette. Jeg kjente "orntlig liv" i uke 18, før det har det vært bobler så jeg har vært usikker, men i uke 18 kjente jeg tydelige spark. Var i uke 19 på UL og JM lo av all aktivitet der inne, hun fikk nesten ikke tatt målene som hun trengte, var der i 1 time! Den lille var så aktiv Jeg kjenner liv hver dag, mest når jeg sitter eller ligger, og har faktisk sett det utenifra og. Er nå i uke 20, og sambo kjenner også når den lille sparker (ikke de små sparka, men når beibisen "trykker litt til"...) så ikke hør på de andre som sier det er for tidlig, nyt det heller!
kom-som-bestilt Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 og begge mine terminer stemte òg
Julie79 Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2006 Ja! Høres sikkert litt rart ut..men da jeg lå i dusjen i formiddag, så jeg at magen var litt større og rundere på venstre side...og plutselig var den som den pleier å være igjenn! Det er det rareste jeg har sett til nå....men så er jeg jo ikke vant med å ha en sprell levende baby i megen da! :-))
#Aurora har tre gutter# Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 kjente liv første gang i uke 13,sånne bobler.Men viste da at det ikke var ungen som rarte på seg.Men no kjenner jeg det så si hver dag.Men kjenner ikke direkte spark.Er 18+5 i dag.
kom-som-bestilt Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Synes magen min endrer størrelse fra dag til dag, kommer helt an på hvor mye jeg har spist. Er gjerne mindre på morgen, men når jeg kommer hjem fra jobb må jeg bare åpne buksa og "slippe" den ut. Har også ligget syk i noen dager, så syns magen har blitt mye mindre enn den var tidligere. Men har kanskje en magesekk som "gjør mye av seg"??hehe. Dette er min første, og jeg blir litt fasinert av det hele
Minnie_Moon Skrevet 2. desember 2006 #9 Skrevet 2. desember 2006 Jeg er 16+4 og har kjent bevegelser i litt over to uker nå. Det var veldig svakt og sjeldent til å begynne med, men nå kjenner jeg det hver dag. Er førstegangs jeg også, skal vel ikke være noe i veien for at ikke førstegangs skal kunne kjenne det tidlig selv om det er lettere for en flergangs å kjenne det igjen.
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #11 Skrevet 2. desember 2006 Jeg er førstegangs, og har kjent liv hver dag siden jeg var 16+3 ca, kjente liv første gang 15+3.
Lovehearts Skrevet 2. desember 2006 #12 Skrevet 2. desember 2006 er førstegangs jeg og. kjente liv i begynnelsen av uke 17. i slutten av uke 17, sparket hun som bare juling
~ Nuttemor~ Skrevet 2. desember 2006 #13 Skrevet 2. desember 2006 Hei! Jeg er også førstegangs 18+2, og har kjent liv litt over en ukes tid. Kjenner bevegelse daglig nå, men best når jeg ligger på ryggen med en hånd på magen da. Er jo SÅ koselig:)
Xenaen Skrevet 3. desember 2006 #14 Skrevet 3. desember 2006 Stort magemål har jeg, og tidlige bevegelser kjenner jeg - skikkelige spark fra uke 12. MEN - jeg kan jo være lengre på vei.Takk og pris at man snart skal på UL og sjekke det her!!
doble Skrevet 3. desember 2006 #15 Skrevet 3. desember 2006 Jeg kjente ordentlige bevegelser fra uke 16 med førstemann. Litt småbobling før det, men jeg visste jo ikke helt sikkert siden det var første gang. Nå er jeg i uke 13 og kjenner bobling hver dag! Gleder meg til å kjenne ordentlige spark:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå