Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg lurer på om vi kjenner hverandre fra før jeg. Vi har kanskje jobbet sammen (og møtt hverandre på venterommet?) Jeg fikk ei datter i februar,omtrent samtidig som en annen kollega. Og du fikk en sønn i juni,kan det stemme?Jeg visste ikke at du var gravid før den kollegaen fortalte det. Og jeg ble så glad for at det hadde ordnet seg for dere også.Du har jobbet på St.Olavs ,ikke sant? Hvordan går det med deg uti "havgapet"??Du får ta en bytur snart!!Og komme innom avdelingen:)

Vi er nå forresten i gang med søskenforsøk,skal faktisk på egguttak på mandag...men merkelig nok så har jeg liksom ikke trua på at skal lykkes denne gang. Det ble full klaff på første forsøk,så jeg føler at vi har brukt opp Lotto sjansen. Hva med dere??Skla dere i gang igjen?

Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Så spennende!!!! Har jobbet på St. Olav ja, og det høres ut som har helt rett, men jeg klarer ikke helt å finne ut hvem du er, har et par alternativer (men kan det stemme at vi har et ganske likt navn??:). Fikk en sønn i juni 05, etter første fryseforsøk og nå er vi i gang igjen. Har vært gjennom et mislykka fryseforsøk og satte inn ett egg nå på tirsdag. Jeg har litt den samme følelsen som deg, at det umulig kan gå bra en gang til, men prøver å være positiv også, det er jo flere som har mer enn ett ivf barn. Skal teste 13. desember, er kjempespent.

Har flere ganger tenkt å tatt turen opp til avdelinga, men det har ikke blitt noe av enda. Hadde vært artig å treffe gamle kjente. Kanskje jeg skal prøve å fa det til neste gang.

Håper det går bra med deg på uttaket på mandag da. Har det gått greit med spraying og stikking eller? Slapp heldigvis unna det denne gangen, i og med at vi hadde fått 5 på frys. Utrolig mye lettere prosess denne gangen.

Håper å få høre fra deg igjen, og kanskje vi kan møtes når jeg er på bytur? (er ganske mye å farter sjø:)

Masse lykke til videre

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7320323
Del på andre sider

Hei igjen.Joda, det stemmer at vi har ganske likt navn ja.Så¨da vet du hvem jeg er,ikke sant?Vi traff jo hverandre så vidt på venterommet i det gamle røde kors bygget,da vi antagelig var på utredning samtidig,høsten 2003.Så spennende at du er igang igjen da. Teste 13.des.ja,da skal jeg krysse alt jeg har. Det er sant som du sier,det er jo mange som har flere prøverørsbarn. Jeg kjenner iallefall 3 par som har 2 prøverørsbarn,som også er tette. Så det er da håp for oss også. Jeg fikk ut bare 3 egg den gangen jeg ble gravid,så vi fikk bare ett på frys,for det var bare 2 av 3 som ble befruktet. Utrolig heldig,kan man si.Også var vi gjennom et fryseforsøk i mai,men det ble da dessverre mislykket.Og nå satser vi på nytt. Hadde vært så herlig om det kunne gå denne gang også,for jeg kjenner at jeg vil ha baby igjen, og at jenta vår skal få seg et søsken. Går det ikke denne gang, så gir vi ikke opp før det klaffer...tror jeg. Har ikke hatt noen psykiske påkjenninger ennå iallefall,men man vet jo aldri. Synes forresten det er synd at dere flyttet. Du er savnet på avdelingen!!Men du,det hadde vært veldig trivelig å møtt deg og "litjgutn".

Det gikk veldig greitt med spraying og stikking denne gang også,ingen bivirkninger.Men det er nå et styr da. Spesielt på jobb,for da må man hele tiden passe på å snike seg unna når kl. er 08 eller 20. Har forresten student denne perioden, og hun synes nok jeg er mye på do:)

Hvilken lege satte inn gullegget ditt da?Første gangen da jeg ble gravid,var det Liv Bente som satte inn,og hun var jeg veldig fornøyd med. På uttaket er det Hildegunn Stoum, og hun tok forresten keisersnitt på meg,så henne "kjenner" jeg.

Lykke til så mye...også høres vi vel igjen?Hadde jo vært gøy å gått gravid samtidig også....håpe,håpe,håpe.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7320671
Del på andre sider

Da vet jeg hvem du er vettu, nå husker jeg at jeg traff deg den gangen:) det ble vel bare med et kort nikk til hilsning tror jeg, ikke så høye i hatten noen av oss:) Hadde vært veldig artig å møttes igjen, kanskje vi skulle prøve å få til et treff på nyåret? Godt å høre at jeg er litt savnet på avdelingen også da:), savner dere noen ganger jeg også.

Husker jeg også drev å sneik meg unna til faste tider ja:) Vet de hva du holder på med på arbeid eller? Jeg fortalte ingen ting sist, men nå har jeg fortalt det til min nye arbeidsgiver, etter som det blir en del dager borte i ny og ne.

Den gangen vi lyktes var det Liv Bente som satte inn, hun er kjempegrei. Nå siste gang var det hun Sigrun (eller noe sånt).

Må innrømme at jeg ikke er så veldig optimistisk i disse dager, for jeg kjenner ingen ting etter innsettingen. Leser om mange andre som kjenner menssmerter o.l og blir litt pessimistisk.

Men du får ha så masse lykke til på uttaket i morgen, skal tenke på deg. Så må du skrive å fortelle hvordan det gikk. Tenker vi kommer til å gå å vagge sammen til våren jeg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7327005
Del på andre sider

God kveld! Vet akkurat hvordan du føler det nå. Jeg husker første gangen etter innsetting,man går og kjenner etter symptomer.Jeg hadde mensmurringer nesten hele tiden og var sikker på at den forbanna mensen dukket opp,men den gang ei. Og etter fryseforsøket hadde jeg også mensmurringer,men da kom jo tante Rød. Jeg hadde forøvrig ingen ømme pupper under svangeskapet heller ,som alle snakker om,derfor trudde jeg ikke at jeg var gravid før jeg fikk se hjerte slå på UL i uke 7.Så jeg tror man får prøve og slappe av så godt man kan,for disse symptomene vil aldri være like. Tror jeg,men har jo også hørt fra andre som blir gravide med nr.2 eller 3,at de opplever svangeskapet forskjellig.Synes du at du er mere avslappet denne gang da?Siden man har vært så heldig å fått en liten fra før,eller er du mer spent?

Første gangen jeg gikk gravid,var det bare avd.spl. som visste om prøverørsopplegget pga fravær i forbindelse med innsetting. Og jeg fortalte det heller ikke til noen etter at det hadde gått 3 mnd heller. Synes liksom at det aldri passet inn. Men det er ganske mange som vet at datteren vår er prøverør nå,ryktene går jo,selvom jeg bare har fortalt det til 3-4 stk.Og det gjør jo ingenting.Men vi har jo selvfølgelig noen(du skjønner sikkert hvem :))som spør om ikke nr 2 kommer snart. Jeg sier ikke noe om at vi er i gang,for dersom det ikke klaffer, så er jeg litt redd for hvordan det vil påvirke meg,samt at det blir så mye mas.!!Men avd. spl. vet selvfølgelig om at jeg er i gang igjen. Jeg fikk fortalt det i full fart på torsdag før kveldsvakt,siden jeg hadde time på UL kl12. på fred.Og hun var så snill og sa at jeg kunne bare ta fri resten av dagen. Men jeg har faktisk 30 feriedager til gode som jeg helst burde tatt før jul!! Ja, ja..

Hadde vært koselig å møttes etter jul en gang ja. Det er jo ikke mange mnd mellom våre, så de synes kanskje det er litt stas med hverandre.

Fortalte du forresten om prøverør til kollegane våre du,etter de 3 mest kritiske mnd.?

Du får ruge godt fram til 13.des!Satser på en fantastisk julegave,ikke sant??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7330833
Del på andre sider

Heisann. Ja, idag var jeg på uttak,og fikk ut 5 egg. Jeg responderer visst dårlig på disse medisinene,men man trenger jo ikke så mange egg. Det viktigste er jo at de blir befruktet og at det fins ett superegg,slik det gjorde første gangen.Men nå håper jeg at det skjer befrukting,og får vel bare vente på telefon i morgen. Er ganske rolig nå,men spørs om det blir noen nerver i morgen. Hadde jo vært kjipt om det ikke ble noen befruktning.Har sykemelding for i morgen og på onsdag, så det er jo greitt. Selvom man egentlig kunne vært på jobb.

Hvordan går det med ruginga di da?

Oj, nå er det ei lita her som ønsker å bytte bleie...vi snakkes.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7339118
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen:)

5 egg kan jo i teorien bli 5 barn:) kan hende du har noen alldeles supre egg, ettersom det gikk så bra den første gangen. Jeg fikk ut 19 egg, men bare 7 av god kvalitet, så det er ikke antallet det kommer an på nei. Skal virkelig krysse fingrene for at du for en positiv telefon i morgen!! Åh, dette er så uutholdelig spennende. Er på rugedag 6 og synes tiden går utrolig sakte. Går og kjenner etter antydninger på at noe er i gang hele tiden, men kan ikke si jeg kjenner noen tegn enda.

Når det gjelder det å fortelle det på jobb, ble jo jeg sykemeldt da jeg var ca 9-10 uker på vei tror jeg, pga at jeg sleit en del med høyt blodtrykk. Hadde ikke fortalt det til noen da (selv om det sikkert var noen som begynte å lure, etter som jeg sneik meg unna antibiotikablandinga:). Kjenner til maset på jobb om det ikke snart er vår tur til å få barn snart ja. Husker jeg syntes det var utrolig slitsomt, særlig da jeg begynte med spray og sprøyter. Hadde alle de klassiske bivirkningene av hormonpreparatene og følte meg ikke psykisk på topp.

Nå må jeg legge meg, må få høre hvordan det går i morgen.

Så må vi seriøst få til å treffes snart.

Lykke til!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7345799
Del på andre sider

Halloen. Om ikke 5 barn, så kan jeg i teorien få 4 barn til!:) Puh...fikk heldigivs en positiv tlf i dag.Hun sa at det var 4 av 5 egg som hadde blitt befruktet og utviklet seg slik de skulle, og at de så veldig fine ut, så langt. Så da blir det ruging fra i morgen av...

Og da er det bare å gå og vente dag for dag i 14 pinefulle dager!! Blir nok en del nerver framover,samt at man går på do hele tiden for å sjekke om det er noe blod. Og husker jeg ikke helt feil,så tror jeg den Crinone gel kjennes ut som om man "lekker" litt,og at det kjentes litt ut som blødning...uff..Du er heldig som slipper noe denne gang,eller forresten; du går sikkert på progestan kapsler.Det gjorde iallefall jeg under fryseforsøket.

Tenk at du fikk ut 19 egg da! Ble du overstimulert da eller? Husker du hvilken dose med gonal-f du tok?Første uttaket hadde jeg 150 IE,men denne gang økte vi dosen til 225IE.Det var tydeligvis ikke nok.Men så begynner jeg å bli gammel også da,så eggstokkene mine begynner

kanskje å visne??

Det ska bli godt å få satt inn i morgen,også håper jeg på 3 fryse -egg,for dersom det ikke går denne gang heller,så slipper jeg iallefall sprayog sprøyter ved evt.neste forsøk. MEN DET SKAL IKKE SKJE! Både du og jeg skal vagge rundt med struttende mager til våren!!OK?

Også får du ta en bytur slik at vi får møttes. Nå er det jo snart jul og litt stress framover,men på nyåret har jeg ingen planer....så langt :)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7355438
Del på andre sider

Å så fantastisk bra da! Da får vi ruge sammen, og selvfølgelig vagge rundt med struttende mager til våren ja:)

Var på grensa til overstimulert ja, husker ikke helt, men jeg tror jeg gikk på 150IE gonal-f. Det var ikke noe moro med så mange egg, var mye vondt på slutten før uttaket og selve uttaket var skikkelig ille:(

Bruker progestan kapsler 100 mg 2x3 og progynova tabl 1x3, så det blir da endel hormoner. Den gangen vi lyktes satte jeg inn i naturlig syklus, og jeg har egentlig mer tro på det.

Jeg har igjen to egg som er fryst sammen, men håper inderlig jeg slipper å bruke dem nå. Vi får satse på tvillinger om et par år:)

Lykke til i morgen!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7356228
Del på andre sider

Hei Tonemor! Yes, da er jeg endelig i gang igjen , som "ruger".Fikk jo tlf om at 4 av 5 hadde blitt befruktet, og i dag var det "bare" 3 som hadde utviklet seg videre slik de skal. Av topp kvalitet,som de sa. ( det sier de vel til alle)Og det er jeg veldig glad for, for da fikk jeg 2 på frys. Kan jo hende vi har lyst på tredjemann etterhvert.He,he.. Åh,det er så godt å være i gang igjen. Og jeg har en god følelse!! Tenker liksom at alt ligger til rette for å bli gravid igjen;flott egg og at jeg føler meg i fin form. Men i morgen igjen,så har jeg helt sikkert en "bad day" .Da tenker jeg sikkert at vi ikke greier å være så heldige igjen. Men det er jo så mange andre som har klart det også. Uansett:om det blir besøk av den forbanna tante Rød om 14 dager, så har vi heldigivs noen på frys.Og da slipper man sprøyter og annet tull....

Hvordan er formen din da? har du noen symptomer? Etter at jeg kom hjem fra innsettingen,så synes jeg at jeg har hatt slike symptomer på at mensen skal komme. Men slik hadde jeg første gangen også, så det trenger ikke å bety noe.Nei, det beste er nok å prøve og ikke tenke for mye på dette. (lettere sagt enn gjort)

Når skal du teste da? Åh...spennende altså.

Du skrev at du har mer tro på å lykkes i naturlig syklus. Rart det der: for jeg har mer tro på å lykkes nå i regulert syklus,for det gjorde selvfølgelig vi..Men søstra til ei venninne av meg lyktes på første forsøk,også lyktes hun på 2. fryseforsøk. Så alt er mulig!!

Det er mange tbl du må ta. Jeg tok bare Progestan 2 kapsler,morgen og kveld. Kanskje derfor vi ikke lyktes på fryseforsøket?? : )

Dere har ikke planer om å flytte tilbake til Tr.heim da?

Da skal jeg male et strøk uti yttergangen,vi har nemlig kjøpt oss hus(pga familieforøkelse vettu..; ) ),og det er skikkelig 70-tallsstil i hele huset. Mye å gjøre,men det blir da sikkert fint til slutt.

Vi snakkes!! Lykke til med ruginga!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7368994
Del på andre sider

Heia Happier!

Velkommen som ruger:) Så utrolig artig at du det gikk bra og at du fikk to på frys da, det er nok kvalitetsegg du har ja:)

Akkurat nå er jeg sikker på at dette forsøket går galt også. Begynner å få en kjent følelse som jeg har før mensen, og begynner å få kviser som jeg bruker å få i dagene før mensen. Prøver å trøste meg med at det sikkert bare er alle hormonene jeg pakker i meg som gjør det, men innerst inne føler jeg på meg at dette ikke går veien.Kjenner at jeg er litt stressa, med tanke på at vi har bare et fryseforsøk igjen......

Du, vi har ingen foreløpige planer om å flytte tilbake nei, men må innrømme at jeg savner byen til tider. Vi får se, har snakket litt om det faktisk.

Begynner å nærme seg testdag med "stormskritt", føler tiden står stille, men er kommet til rugedag 9, så det går da framover. De sier at man skal prøve å ikke tenke så mye på det, men det er jo lettere sagt enn gjort da. Man tenker jo ikke på stort annet i disse dager.

Men det er jo litt på henge fingrene i da, snart jul og en aktiv krabat som krever oppmerksomhet hele dagen:)

Du får ha masse lykke til med ruginga!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7383332
Del på andre sider

Hallo i luken!

Hvordan går det med deg?En bedre dag i dag enn i går? Huff ja, denne rugeperioden er trasig. Men verste av alt,så er jeg faktisk ganske rolig.(Men så er jeg jo kun på rugedag 2 da!!!)Sikkert litt mer stressa dagene før testing. Men jeg er litt smårar da,for jeg synger og snakker med "den lille" og sier at han/hun må holde seg der i 9 mnd etc...Kanskje det hjelper??Husker jeg drev på sånn på første forsøk også, og da klaffet det jo!!He,he..

Det hadde vært så utrolig deilig om det kunne sitte denne gang!!Slippe å tenke på neste forsøk og alle tanker om at man kanskje bare får ett barn? Vil så gjerne at jenta vår skal få seg et søsken, og jeg vil så veldig høyt oppleve en baby til!!!Mange synes vel vi bør være fornøyd som har vært så heldige å lykkes en gang, og det er vi jo selvfølgelig.

Men så lenge man vet at man har greidd det en gang,så tenker jeg iallefall, at jeg skal søren meg greie det en gang til!Har dere snakket om hvor mange ganger dere orker å gjennomføre prøverør?Skal dere holde på helt til det klaffer.om det så blir 10 ganger? Eller har dere satt en strek på 3 forsøk? Jeg synes det er litt styr med disse preparatene,og skulle ønske de kunne tilby en sprøyte istedenfor å spraye 2 x daglig i en mnd. Det er litt pes å huske tidspunktene,eller å måtte avbryte en viktig samtale, fordi man hele tiden følger med klokka.Var på julebord gjennom jobben til mannen min forrige fredag, og midt under middagen måtte jeg forlate bordet for å spraye på do. Heldigivs så var det 5 retters,så jeg passet på å gå mellom 2. og 3. rett. Men litt flaut,synes jeg da,å plutselig reise meg opp. Og da jeg kom tilbake,var det midt under en tale.Ja,ja..det har nå gått bra.

Jeg har snakket om å gjennomgå 3 forsøk,dvs.full pakke med preparater,fryseforsøkene teller jeg ikke med.De er med som bonus.

Men det spørs da, hvor stort ønsket er da vettu. Synes det er sterkt gjort av hun Jenny Jensen,(syngedama) som holdt på 12 ganger før den satt.Men man angrer jo ikke etterpå. Alt strevet er jo verdt det,så lenge man får toppgevinsten.

Apropos kviser,jeg fikk mine mensenkviser allerede på innsettingsdagen. HÅper de forsvinner og ikke kommer tilbake på leeeenge. Da jeg gikk gravid,hadde jeg faktisk fin hud.

Tonemor79: jeg ønsker deg ei riktig god helg, og skal sende deg mange tanker om at dette går bra. Og hvorfor skal det ikke gå bra denne gang,liksom?Du har fått det til før.

Jeg har sagt ja til å jobbe ekstra i morgen kveld, og angrer veldig nå selvfølgelig. Men jeg følte jeg måtte takke ja,siden jeg var sykemeldt pga dette. Teit å tenke sånn,men..

Det er på tirsdag du skal teste ,ikke sant?Håper,håper ,håper på en lykkens dag!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7395018
Del på andre sider

Hei igjen!

Det går litt opp og ned for tiden, skulle ønske jeg kunne teste snart og bli ferdig med denne usikkerheten ihvertfall. Kanskje jeg skal begynne å synge litt jeg også?:)

Vi har ikke snakket noe om hvor lenge vi skal holde på før det eventuelt klaffer, men jeg er nå ihvertfall innstillt på å bruke mine tre forsøk. Håper jeg slipper noen flere men... Det er sant som du sier at vi er kjempeheldige som har klart det en gang, og det er jeg selvfølgelig overlykkelig for. Men samtidig vet jeg nå hvor fantastisk det er med barn, og å gå gravid, at det vil bli et stort savn dersom vi ikke klarer å få fler. Men, det skal vi jo klare, ikke sant?

Husker godt for et pes det var med denne sprayen og disse sprøytene, og hvor overnervøs jeg var om jeg ikke fikk tatt det på minuttet. Er litt mer avslappet nå med tablettene og kapslene, men er litt slitsomt det også, særlig med disse kapslene som man må holde på å stappe i seg i 10 uker (hvis det går bra)....

Nei, nå må jeg visst legge lillegutt. Han har vært utrolig sur og grinete i dag, så jeg må innrømme at det skal bli godt å få ham i seng (har vel ikke den lengste lunta i disse dagene jeg heller). Du får ha ei go hælg du også, og lykke til med ruginga!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7404315
Del på andre sider

Annonse

Ja, da var det over for denne gangen da..... Testet negativt i dag:( Har vel egentlig kjent det på meg i noen dager, men prøver jo å overbevise seg om at det er et lite håp....Er i veldig dårlig form i dag, har mistet troen på at det i hele tatt skal gå bra. Håper det går bedre etterhvert....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7439816
Del på andre sider

Nei,nei,nei,Tonemor. Jeg skulle akkurat skrive til deg nå,men så fant jeg ikke innlegget vårt.Tenkte å høre hvordan det gikk,for det er vel i morgen du egentlig skulle teste?

Huf og huff,vet sånn ca hva du føler ja.:( men det er lov å være trist og lei og sint og forbanna etc..etc..og det er helt naturlig å tenke at det ikke kommer til å gå bra. MEN: så lenge du ikke har fått den fæle tanta på besøk,så er det jo håp. Har jo lest om flere som har testet neg,men alikevel vært gravide. Et søskenbarn av søstra mi(Vi har ikke samme far,så det er på hennes fars slekt),hun testet negativt måned etter måned, og trudde jo selvfølgelig at hun ikke var gravid.Hun hadde litt uregelmessig mens,men stolte jo på at graviditetstesten var ganske så sikker.Men så begynte hun å legge på seg da vettu, og var i dårlig form, og dro til slutt til lege. Og der fikk hun beskjed om at hun var 4 mnd på vei.Og de hadde selvfølgelig ikke planlagt noe. Men denne historien hører vel med til sjeldenhetene.

Men likevel så går man jo og håper at testen kan vise feil, inntil den du vet dukker opp.

Jeg har jo en uke igjen av denne ruginga,og jeg føler på meg allerede at det ikke kommer til å gå. Jeg begynner å få disse kvisene og kjenner liksom at mensen er på vei. Så jeg begynner å forberede meg til fryseforsøk, og tenker som så at neste gang ,må det iallefall skje noe positivt. Og neste gang vil jeg helst at Liv Bente skal sette inn igjen,slik hun gjorde første gangen. Denne gang og på fryseforsøket,var det Kierulf som satte inn, og jeg har liksom ikke tro på ham! Av en eller annen merkelig grunn : )

Håper iallefall at det vil gå bedre med deg etterhvert, også får du kose deg med lillegutt. Vi skal være kjempeglade for at vi iallefall har noen herlige ettåringer, og du skal se at neste gang så sitter gullegget/ene.

Tror ikke jeg orker å teste heller, synes det er pyton å tisse på pinnen og i det hele tatt å vente på det negative svaret.Kan likeså godt bare vente på mensen som kommer.....

Tonemor, jeg føler veldig med deg.. ...men vi skal vagge sammen til våren likevel. Ok??

Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7440584
Del på andre sider

Heisann!

Det er nok ikke noe mer håp nei, har begynt å blø så smått nå... Er fortsatt lei meg, men ser litt lysere på ting i dag enn i går:) Skal i hvertfall prøve igjen!!

Jeg har også lyst til å ha Liv Bente, har i likhet med deg ikke så stor tiltro til K.K eller hun jeg hadde sist. Og troen har jo egentlig ganske mye og si den også....Den gangen vi lyktes fikk ikke Frank til å være med på innsettingen, derfor vil jeg ikke ha ham med nå heller fordi jeg tror det bringer lykke at han ikke er tilstede. Det høres sikkert veldig rart ut......

Når er det du skal teste da? Skjønner deg godt at du ikke vil teste, men håper du tar feil og at det slår til denne gangen... Og du.....

vi skal vagge sammen til våren ja:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7453423
Del på andre sider

Hei på deg Tonemor!

Trist at det ikke gikk,men kjempebra at du vil prøve igjen.Jeg vet det vil lykkes både for deg og meg en gang til. Du er nå iallefall bare ung,mens jeg fyller 35 år i februar. Så det haster mer for min del. Ikke misforstå,det haster for deg også,man vil jo helst ha barna litt tett også.Men med alderen kommer jo også den dårlige eggkvalieteten osv..

Øvrige grense er forresten satt til 38 år på St.Olavs nå. Jeg snakket med dr.Stoum sist, og hun sa de hadde satt ned aldersgrensa fordi det er flere unge som lykkes enn eldre, og at eldre heller kan dra på private klinikker.Så det begynner å haste ja...årene går fort. MEN: dette skal jjeg selvfølgelig klare. For 2007 blir det store babyboom året!!!Ikke sant?

ja, når skal jeg teste? Jeg satte jo inn forrige onsdag,så da skal jeg egentlig teste på onsdag,20.des.Da har jeg fri fra jobb,så det passer egentlig bra. Så kan jeg deppe og være trist og lei. Vi har forresten julelunsj på jobb da,men det spørs om jeg drar på den da!!

Føler absolutt at det ikke går denne gang,som sagt tidligere, for jeg har alle de stygge symptomene som melder seg før mensen. Synd, men jeg prøver å si til meg selv at da er det ikke meningen at det skulle bli noe denne gang. (Lett å tenke nå ja)

Håper det går enda bedre med deg i dag, og du kan jo faktisk begynne neste syklus,kan du ikke det? Skal vi spørre om vi kan få Liv Bente neste gang?

Ja, det er snedig hvor mange rare tanker vi kan ha i forbindelse med prossessen. Haakon var med den gangen vi lyktes, men ikke denne gang. Så der har jeg enda en grunn til at det ikke kommer til å gå.

I dag har jeg fri,mens godjenta må være i barnehagen ,for i dag må jeg handle julegaver. Mangler nesten alle.....puh..

Du får prøve og ha ei fin førjulstid, og samle krefter til neste forsøk. Også må vi prøve og treffes på nyåret. Greitt å ha noen å prate med, som er i samme situasjon.

Da skal jeg komme meg avgårde på shopping...jippii!!(NOT)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7458107
Del på andre sider

Heisann Happier!

Lenge siden jeg har vært her inne jeg nå. Nå er jeg spent på hvordan det går med deg. Skal du teste i morgen eller?Skal krysse fingre og tær og alt jeg har for deg.

Jeg har snakket med røde kors og skal sette igang med siste fryseforsøk i midten/slutten av januar igjen, da skal det jaggu meg klaffe!!

Dette ble bare en kjapp melding, men jeg har en liten en som ikke har sovet i dag og som krever litt oppmerksomhet, så må vel bare slutte. Masse lykke til i morgen!!!!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7508577
Del på andre sider

Hei, hei Tonemor79!

Vet du at jeg har slike sommefugler i magen, at du aner ikke. Eller; du hadde nok slike følelser forrige uke du, så du vet nok hva jeg føler nå. Mensen har ikke dukket opp ennå, og det er vel det eneste positive så langt. Men jo, jeg må teste i morgen, selvom jeg gruer meg som bare det. Tror ikke jeg tør å se på pinnen, og mannen min er i Asia i disse dager, så jeg har ikke han som kan lese testen for meg heller. Jeg har liksom et lite håp om at det må gå denne gang. Men samtidig så vet jeg jo at jeg ikke er gravid,fordi disse kvisene ligger latent og bare "gleder" seg til å komme frem helt.Og dessuten tror jeg jo at egget datt av før det kom seg helt opp til livmoren, for denne K.K kan vi jo ikke stole på!!jeg har ingen symptomer på at jeg er gravid iallefall.

Åh...jeg gruer meg sånn til i morgen at jeg vet ikke om jeg tør å ta testen. Kanskje det er like greitt å vente til den forhatte mensen dukker opp, så sparer jeg den testen.

Nei, nå skal jeg male litt for å prøve og tenke på noe annet!!

Takk for lykkeønskninger. Jeg gir nok lyd fra meg i morgen,hvis jeg er i form.

Så godt at du kan starte på nytt i januar igjen, og da skal det selvfølgelig klaffe. Ingen tvil om det!!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7510069
Del på andre sider

Hei,hei og fadderullandei...jeg er gravid!!!!!!!Helt utrolig!!Jeg våknet flere ganger i natt og var så spent, og testet ca kl.07 i dag. Jeg bestemte meg for at jeg skulle se til kontroll streken var der,men det positivet + tegnet kom før kontrollstreken, og den var bare kjempesterk!!!Jeg skalv og kunne ikke tro mine egne øyne, og jeg ropte jippi, og hun som skal bli storesøster ropte jippi hun også..

Mannen min er jo i Asia og jeg ringte ham og sa at nå blir det 8 bekymringsfulle måneder...for når denne testen er positiv,så kommer jo selvfølgelig bekymringene om å miste etc..

Da jeg gikk gravid sist,så hadde jeg en ganske stor blødning i uke 12 og var da selvfølgleig sikker på at jeg aborterte, men heldigvis gikk det jo bra.Pust ut....dette går bra. Jeg skal bli mamma igjen.

Og jeg kan virkelig anbefale K.K ; )

Tonemor; du kommer strekt tilbake i januar. Jeg skal sende deg masse babystøv!!!

Nå skal jeg på julefrokost hos en venninne.

Ha en fin dag.

Jeg følger med deg....lykke til!

Og ha ei koselig,grønn jul!

Klem fra happiest

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7515326
Del på andre sider

Å gurimalla så fantastisk da:) Det er virkelig noen kvalitetsegg du har ja:) kanskje jeg skal spørre om K.K neste gang;) Det var litt av en julegave det!!! Du får kose deg masse framover og prøve å ikke bekymre deg så veldig (lettere sagt enn gjort ja, jeg vet det) Så får du sende masse babystøv til meg, jeg kommer etter i januar serru:)

Ha ei fortreffelig jul alle FIRE:)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7319186-tonemor-79/#findComment-7520472
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...