langevipper Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Hei, Oda har fått røde prikker og tørr hud over hele kroppen. Kan det være antibiotikaen hun har fått??? ble ferdig med 5 dagers kuren i går kveld. oppdaget prikker igår men tenker ikke så mye over det, men det er blitt litt verre idag. Hun får også efedrin hostesaft, men den har hun fått i litt over en uke nå. tror det kan være en av delene, men lurer litt på hva jeg kan smøre på. Jeg har hatt allergi, eksem og astma så jeg følger med henne. Men håper jo dette bare er et engangs tilfelle. noen tips???
Vi har tre mirakler! Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Det kan være hun har en liten virusinfeksjon i tillegg, og at det er "virusprikker" som legen på sykehuset kalte det. Ikke noe å engste seg ober dersom ikke syk i tillegg. Vi bruker A-derma bodylotion til våre med atopisk eksem. God bedring!
langevipper Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2006 takk for svar, tror jeg skal prøve A-derma bodylotion:-)
BridgetB Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Hvis hun har hatt feber kan det være pga av at hun har vært varm, gutten vår som er 7 mnd nå hadde en del prikker i sommer når det var over 30 grader ute og det gikk over av seg selv
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 hei! sønnen min fikk vaksine torsdag sist uke og dagen etter fikk han røde prikke over hele kroppen mest i ansiktet.han fikk ikke sove måtte til legen og da vi kom dit så fortsvant de så vi reiste i går igjen da og da fant legen ut at det var en av de 5 barnesykdomene som unga får.fikk antibiotica da.
Molait Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Min var sånn!! Men mest prikker på magen. Så tørr at han nesten sprakk opp i huden (spes. hender og føtter) På hs sa hun kutt sitrusfrukter/juice og smør med fet krem og oljebad. Ja og kutt skyllemiddel om det brukes. Og ikke bruk for mye vaskemiddel. (trengs mindre enn det som står på pakka) Drakk en del fanta. Slutta med det og det ble borte!! Tørrheta derimot ble LITT bedre av ørten smøringer og bad. Fikk tips her om å droppe oljen og smøre med olivenolje (eller annen matolje) Ekstrem bedreing etter 2 smøringer. Nå etter 3 dager med dette (smører bare morgen og kveld stort sett) er han nesten helt fin!! Dersom hun ikke har feber og allmenntilstanden ellers er fin kan det jo være noe av det samme kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå