Gjest Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Hva gjør, gjorde dere? Og hvordan går, gikk det?
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Hvorfor legge en 1 mnd gammel baby alene kl. åtte?
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 Har lagt ut innlegg om kaving. Og det er ikke særlig lett for oss voksne å sove klokka åtte. Har jo babycall, og det er ikke akkurat langt til soveromet fra stua...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Vi legger våres klokka 18.30. etter barnetv.(2mnd er ho) Iegen seng på eget rom. Der ligger ho og titter til hun sovner.ca 20.min. Imellomtiden steller jeg med storesøster på 4 år. og legger ho på samme rom.år storesøster sovner er som regel babyen våken og skal spise da tar jeg med ho ned og blir nede til vi skal legge oss. (ligger i kurven sin fra 2030 og til vi legger oss)(får matt og koss i mellom da _:=)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Det var umulig å legge vår lillegutt alene da han var 1 mnd, og vi får han fortsatt ikke til å legge seg noe tidligere enn 22 (nå er han snart 4 mnd). Da han var liten, samsov vi, men etterhvert la vi han over i vognbagen, hvor han sovnet mye lettere og sover bedre enn i sengen sin. Så nå er neste skritt å få han over i sengen sin:) Det er ikke så greit, dette med legging... Jeg håper at lillemann kan begynne å legge seg litt tidligere, så jeg er påpasselig med å stå opp i åtte-tiden, og ikke falle for fristelsen av å sove lenger etter første amming, slik at han forstår at dagen har begynt. Så håper jeg at han etterhvert kan falle inn i en rytme der han legger seg i 20-21 tiden. Det var vel ikke mye til hjelp dette, men du kan ihvertfall se at det ikke bare er du som synes det er vanskelig med legging:)
Rut Bram Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Vi legger jenta i 8-tiden. Steller henne for natten (pysj og ny bleie), litt pupp, og ser så an om hun er trøtt eller ikke. Som regel er hun veldig rolig etter å ha fått pupp. Legger henne da i sengen, putter i smokken, snurrer litt på uroen og sier godnatt, stryker henne litt på kinnet og hodet. Setter meg så i sengen vår med en god bok, har bare nattlys på, og leser til hun sovner sånn noenlunde. Hvis hun begynner å kave litt, går jeg bort til sengen og putter inn smokken hvis hun har mistet den, stryker henne over hodet og setter meg så i sengen igjen og leser videre. Når hun enten er sovnet eller er helt rolig, går jeg ut av rommet. Legger henne ikke hvis hun gråter/skriker, men venter til hun er rolig og fornøyd. Når de er så små nytter det ikke med "skrikemetoden"... Hun er våken når hun legges i sengen, og ligger og kikker litt rundt. Som regel sovner hun etter 10-20 minutter.
Rut Bram Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 ps - hun er 9 uker gml. Da hun var 1 mnd gml la hun seg rundt kl 2100, det har gradvis blitt tidligere kveld for henne, men har alltid lagt henne på samme måten. Kanskje dere skulle prøve det litt gradvis?
Zikk Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Vi har jobbet oss "nedover", Fra å legge henne for natten rundt midnatt da hun var nyfødt, og nå i en alder av 3 1/2 mnd begynner vi å nærme oss klokken åtte. Først nå vi begynner å få litt rutiner på dagen, tidligere visste vi aldri når hun trengte å sove. Det går seg nok til etterhvert skal du se!
belli72 Skrevet 2. desember 2006 #9 Skrevet 2. desember 2006 Vi har også jobbet oss nedover, som Zikk over sier. Jeg har fire barn og har aldri noengang vurdert å legge en så liten baby så tidlig. Det er jo den tiden på døgnet babyer som oftest er mest våkne!!! Jeg ville nok sett det an, og heller peilet meg innpå "leggetid" og "eget rom" om noen måneder.... Min yngste er nå snart tre måneder og han legger seg ikke før klokken 22, sovner som regel i armene mine. Tror faktisk mye av problemet med nattevåk og babyer som sover dårlig er at man i tidlig alder trer på dem rutiner som er helt meningsløse når de er så små. Vi har tre barn som ikke har hatt leggeproblmer, og sover som bare det. Tror kanskje det skyldes at de ikke ble presset for tidlig.... Lykke til!
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #10 Skrevet 2. desember 2006 Når hun var en mnd forsøkt jeg, og ga det opp:p Nå er hun 2,5 mnd og legger seg ca kl 19! Legges hun senere blir hun overtrøtt... Er bare blitt tidligere og tidligere... Det kommer litt av seg selv og litt med hjelp... Nattstell og rutine på det, samme hver kveld. Søvn avler søvn, nok søvn på dagen gir god søvn om natten. Max 2 timer min 1,5 timer våkentid mellom siste lur og legging for kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå