Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Zoomer.

Det er ikke alltid så lett å få satt i gang med alt man ønsker.. Men pepperkaker er jo så godt da,, så du får sikkert bakt ut litt snart..

I dag skal jeg til jordmor. kl.14

KLem,, 29+2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg sendt dere PM også! *blunke* og nå stikker jeg til jordmor..

byebye

Skrevet

Gikk bra hos jordmor. SF målet ligger som det skal. Fremdeles høyere enn gjennomsnittet, men pent innenfor det skraverte grønne normal området.. 130 slag fra knøttet sitt hjerte, som vanlig.. Gode hjerteslag sa jordmor.

Ellers er BT fint, og urinprøven var negativ.. *tommel opp*

Gutten har lagt seg med hodet ned nå.. I dag i alle fall.,,Det er bra at han øver seg på den stillingen! Så slipper jeg å tenke på fødsel i seteleie..

Vi snakkes.. klem

Skrevet

Åh som jeg merker at jeg lagde pepperkaker i går... Bekkenet mitt har holdt meg våken store deler av natten, men nå er i hvert fall pepperkakene helt ferdige og pyntet - skal henge opp et par hjerter i leiligheten i løpet av dagen.

I dag hadde jeg tenkt til å rydde og vaske litt, men det spørs litt nå... Må i hvert fall få pakket inn gaven til søsteren min i dag, for det er den aller siste gaven, etter det er jeg ferdig. Håper også på en telefon fra Barnas Hus i dag om at softbagen jeg har bestilt har kommet... De sa den skulle komme før jul, og at det ville ta 1 1/2 uke (og jeg bestilte den forrige mandag), så den burde ha kommet nå.

Sendte mannen min på stor shoppingtur etter at Isak hadde lagt seg i går kveld, så nå er de siste matvarene i hus før julen. Han kjøpte også en gave til Isak og hentet apotekets babypakke, så nå har vi maaange bleie-prøver osv i en skuff på badet :o) Var veldig deilig at han var villig til å dra å handle alene, for jeg orket rett og slett ikke mer da + at da slapp han å pynte pepperkakene sammen med meg (han synes det er slitsomt hehe).

Ha en fin bittelille julaften!!

klem,

Skrevet

Kos at dere begynner å bli ferdig til jul Zoomer.. Kjedelig med et verkende bekken,, bra at mannen kunne ta handleturen alene!!!

Jeg skal kjøpe juletrelys i dag, vi oppdaget i går at de var gåen.. Så i dag skal vi pynte treet...

Ha en fin bittelille julaften dere også!

Skrevet

Julaften var koselig. Vi feiret hos mine foreldre. Carina koste seg masse og fikk mange fine gaver. Vi voksne hadde det kjekt også, og maten/pinnekjøtt var nyyyyydelig..

I dag 1juledag har vi tatt det rolig hjemme og på ettermiddagen inviterte vi svigers over på litt kaffe og video fra julaften..

Ha en fin romjulsfeiring!!! 29+6

Skrevet

Vi hadde en hektisk 1. juledag med to ulike middager, men i dag får vi tatt det litt mer med ro, men vi skal fortsatt på midddag til svigers. De samler venner og kjente til stor feiring både 1. og 2. juledag... I går var det mest familie og i dag er det mest venner, men vi skal opp dit sammen med min mor. Isak skal bli over natten til i morgen, og så skal vi opp og hente han etter arbeidstid i morgen - slik får jeg litt avlastning.

30 uker i dag Loise!!! 3/4 deler av svangerskapet er ferdig - gratulerer! Jeg er 37 fullgåtte uker i dag, så dersom babyen kommer nå blir den ikke regnet som prematur lengre. Kynnerne mine har tatt seg opp (kommer hele natten, så jeg sover dårlig), men vil fortsatt helst vente til over nyttår med å føde. Jeg må jo også rekke den fødselsforberedende samtalen den 2. januar før jeg føder hehe...

Dere får ha en fortsatt hyggelig romjul!

klem,

Skrevet

zoomer: Du er nærmt målet nå!!! Kjempespennende.. Jeg tror babyen din klarer å vente til over nyttår,, spennende å se når hun kommer..Uke 37 du ja,, Jeg fødte 37+4 sist jeg,,*mimre mimre*

Jeg syns det er så moro å lese på hver uke her på BIM..

På meg nå står det:

God morgen Loise!

I dag er det onsdag 27. desember.

Du går nå i 31. svangerskapsuke og har 71 dager (10 uker) til termin torsdag 8. mars 2007.

Din svangerskapsuke: 31

Nå har babyen din blitt ca 37cm lang og veier ca 1300g. Babyens hud er rosa og begynner å bli glattere fordi underhudsfettet har begynt å komme. Pupillene reagerer på lys og babyen merker hvis det kommer sollys på mors mage.

Nå skal det jo sies at det blir neppe så mye sollys på mamma'n sin mage..*ler* Men det er artig å vite sånne ting.

Ha en fin romjul fortsatt jenter!!!!!!!!!!!!

30+1

Skrevet

Hei hei

Jula går unna den som vanlig. Vi har tatt det rolig her siden junior har hatt litt feber og diare. Men noen småbesøk her og der blir det jo.

37 uker ja Zoomer, veldig nærme m.a.o. Og Loise har også hoppet over på 30-tallet:) Jeg er litt etter jeg da, 23+1 bare, men jeg synes tida går fort. Glad for hver uke som går uten de altfor store plagene. Korsryggen har låst seg et par ganger de siste dagene og kynnerne kommer innimellom, men litt småvondter skal man vel ha. Jeg skal til JM 8. januar, gleder meg til det.

Ha en fortsatt fin romjul, jenter:)

Klem

Skrevet

Hei Thyr

Godt at du koser deg "der du er", ingen vits i å stresse etter å komme like langt i svangerskapet som andre.. For det går jo ikke uansett..*ler*

Jeg kunne godt tenke meg å være kommet dit Zoomer er, men samtidig så koser jeg meg med de ukene som er igjen, og jeg trenger nok allede resterende ukene til å forberede meg.. Så jeg koser meg jeg også...

Så du skal til jordmor 8 januar ja, kjekt det.. Jordmor er så kjekt å gå til syns jeg.. Min JM er kjempegrei og fin å snakke med...

Vi snakkes.. klem 30+1

Skrevet

Nå fikk jeg endelig logget meg på BIM...hehe... Merker at jeg er litt avhengig når jeg ikke får vært her inne på en stund. I dag og i morgen skal Isak og jeg være alene her hjemme, men moren min overrasket meg for en times tid siden og hentet Isak for å ha han hos seg ett par timer. De skulle ut på lekeplassen sammen og så leke innendørs hos henne etter det (hun bor 50 meter unna). Deilig med litt pause :o)

I dag er jeg offisielt fødeklar og har første dag av permisjon. Var på kontroll hos fastlegen min og blodtrykket er fortsatt høyt og jeg har 2 i ødemer, men det var ingen spor av proteiner i urinen, så det var flott (første gang på mange kontroller). Babyen har hodet godt nede i bekkenet, men hodet er ikke festet ennå. Legen sa forresten at hun heller ikke tror jeg går til termin, så nå går jeg sikkert på overtid med to uker... Blir jo litt ekstra forventninger til å føde før termin når både legen på sykehuset, jordmor og fastlegen min sier det.

Jeg ble forresten ordentlig overrasket over at jeg har gått litt ned siden forrige uke (kun 200 gram da), for har jo dyttet i meg alt mulig av god julemat og julegodter. Legen sa ikke noe til vektnedgangen, for magemålet mitt har nå begynt å stige igjen (magen sank til forrige kontroll) så babyen har det bra. De neste to kontrollene mine er nå 4. januar og så 10.januar, for siden jeg hadde svangerskapsforgiftning på slutten sist vil legen at jeg skal sjekkes hver uke.

Det er rart å tenke på at jeg har få dager igjen som gravid nå... og dette er kanskje siste gangen jeg går gravid. Husker at jeg nesten savnet bevegelsene i magen etter at Isak ble født, og jeg tok meg selv i å stryke over magen - som jeg hadde gjort mens jeg var gravid med Isak. Blir nesten litt vemodig, men på den andre siden er jeg veeeldig glad at jeg snart er ferdig. Hadde nok syntes det var mer trist dersom jeg ikke hadde så mye plager...

Ha en flott torsdags-kveld!!

klem,

Skrevet

Jeg tror ikke at vekten vår har så mye sammenheng med hva vi putter i oss *ler* Jeg har liksom et fast mønster på 200-300 gram opp i uken, eller stillstand og så opp 1 kilo annenhver uke. Julen har ikke vist noen innvirkning enda..

Ja, det er rart at du er kommet så langt nå... Henger liksom ikke med i svingene jeg, så det er så rart at du er fødeklar nå, og egentlig kan få babyen din når som helst. (Selvom jeg er enig med deg i at du kanskje går til termin selv om lege/jordmor mener noe annet)

Du er heldig som får såå ofte kontroll nå på slutten,, det er flott gjort av legen din!!! Tror ikke min lege kommer til å gjøre det samme for meg..

Du må nyyyte magen så mye du kan nå da,, siden den snart er vekke og du ikke skal ha flere barn....

Masse klem fra meg 30+3

Skrevet

Ja, jeg prøver å nyyyte magen, men det er vanskelig når jeg har så mye kynnere. Babyen er forresten blitt kjempeaktiv de siste 3-4 kveldene, så jeg har vanskelig for å sovne... spesielt siden jeg har bekkenløsning i tillegg.

Og ja, jeg er kjempeglad for at jeg får kontroller så ofte, for det er veldig betryggende med tanke på hvordan det gikk sist... Jeg har vel egentlig lagt litt opp til det selv, også, for har fått timer annen hver gang til jordmor og legen min. Med såpass høyt bt og 2 i ødemer er det greit å bli sjekket litt oftere enn det som egentlig er fastsatt :o)

klem,

Skrevet

Zoomer: Ja, enig, med din forhistorie og 2 i ødemer og høyt BT er det lurt å sjekke deg oftere enn vanlig.. Jeg skal til lege i uke 32 og 36 for blodprøver pga jeg er rhesus minus.,, og så skal jeg til jordmor i uke 38. Så det er jo ikke ille.. Og jeg har jo knapt ødemer, BT er kjempefint og formen likeså,, så jeg kommer ikke til å forlange mere oppfølgning heller, hvis formen holder seg som dette selvsagt..Det er jo en forutsetning.... Jeg har liksom fått litt roen på at jeg sikkert ikke får svangerskapsforgiftning denne gangen...

Det er jo bra at du har masse kynnere,, så vil fødselen bli lettere.. Godt at livmoren øver seg.. Men det er jo kjedelig å ikke få sove pga dem da...I tillegg til bekkenløsningen..

Håper du holder oss løpende oppdatert..

Klem

Skrevet

Spent på hvordan det går med deg, Zoomer. Bra at du følges opp skikkelig.

Nå har jeg akkurat våknet fra min obligatoriske midtpådagenhvil. Ettersom junior våkner kl. 6 samme når han legger seg og lange sovestundene midt på dagen er, så er jeg litt avhengig av søvn på dagen selv. Skrekk og ru, hvordan skal det gå å begynne å jobbe igjen?

Bekken og rygg har vært litt bedre i dag enn i går. Spent på fortsettelsen, det er jo fire lange måneder igjen for meg.

Når ble deres SF-mål målt første gang denne gangen? Jeg har ikke fått målt mitt enda, litt spent på hvordan det er i.f.t. til sist og sånn. Synes det er evigheter siden forrige JM-besøk, det var i uke 13. Gleder meg til neste besøk siden jeg har en del på hjertet. Gleder meg til å høre hjertelyden igjen, ikke det at jeg tviler på at det er liv. Det er bare en så fin lyd:)

Dere må ha et supert nytt år, hvis vi ikke snakkes igjen:)

Klem,

Skrevet

Loise: jeg håper sannerlig alle disse kynnerne fører til en enklere fødsel, for nå synes jeg at jeg har maaaange...

HypoThyr: Mitt SF-mål ble først målt da jeg var 24+1 og da lå det på hele 25 cm!! Ligger fortsatt over normallinjen, men er nå i hvert fall i det skraverte feltet. Så flott at bekkenet og ryggen din er litt bedre enn i går - jeg fikk BL konstatert allerede i uke 12 denne gangen, men legen påpekte at det nok kommer av at vi skal ha to tette...

I dag har jeg vært i elendig form, for sov dårlig i natt (oppe minst en gang i timen). Har stort sett vært veldig svimmel og kvalm i hele dag og følt at hjertet mitt banker som en gal... Vi var tre timers tid nede hos moren min i dag på middag (tidlig middag pga både Isak og kusinen hans), og jeg måtte kapitulere og legge meg på sofaen, for holdt på å svime av... Satt på stolen rundt spisebordet og var redd for å falle av, så da var det like greit å legge seg ned. Nå er jeg utslitt og veldig glad for at Isak er i seng...

Kun litt over ett døgn igjen av år 2006, og jeg har aldri hatt såpass nedtelling som jeg har i år... Nå kommer jeg til å knipe som en gal i de resterende 28 og litt timene, og så får det bare briste og bære etter det hehe...

Ha en flott nyttårsfeiring og ønsker dere alt godt for det nye året!!

Skrevet

Lurer på hva du HypoThyr gjør her inne...slik som jeg tolker nicket ditt så har du ikke termin før 260407 og da er du ikke mer en 23+4 eller noe.

Skrevet

Hun er her inne fordi hun og jeg i utgangspunktet begynte å prate om vogn-valg (søskenvogn), men nå har blitt gode BIM-venner her inne. Synes så absolutt ikke det gjør noe at hun er her inne, spesielt siden hun chatter med både meg og Loise - og vi er begge to i 3. trimester. Hva med å ikke blande seg i slike private tråder hvis du ikke har mer vettuge ting å komme med, anonym (måtte jo være en anonym hehe)?

Skrevet

Hehe, jeg er sliten om dagen og smiler altfor lite føler jeg, men nå sprakk jeg opp i et skikkelig smil. Et oppgittsmil vel og merke. T.o.m. regnet ut hvor langt jeg har kommet i.f.t. termin. Imponert. Om 4 uker har jeg altså lov til å være her inne, eller... 4 uker og 2 dager da;) Spennende å føle seg som en synder, det krydrer hverdagen:)

Skrevet

Du må ta det rolig fremover, Zoomer. Høres ikke ut som formen din er så bra. Men nå er det igjen bare 12 timer og 47 minutter av 2006:)

BL allerede så tidlig...huff, du har nå hatt ditt å stri med denne gangen.

Jeg sitter mye foran PCen i min jobb, og det er ikke så tungt fysisk. Men det kjennes ut som ryggen er av uansett om jeg sitter eller står/går egentlig. Jeg har tatt en uke av gangen, men tror jeg skal gå over til å ta en dag av gangen. Begynner å jobbe igjen tirsdag, har kort uke (har fri fredager). Jeg skal se hvordan det går, men ringer vel legen ganske fort hvis det IKKE går, for å si det sånn.

Dere må ha et godt nyttår, begge to:) Endelig er vi snart over i det riktige året:)

Nyttårsklem fra meg i 2. trimester;)

Skrevet

Nyttårsklem til dere jentene mine også!!!!!!!!!!

Zoomer: Det er ikke lenge igjen å knipe igjen nå... Bare noen timer så entrer vi et nytt år.. Så håper jeg virkelig at babyen din kommer raskt i 2007 så du slipper å streve lenger nå.. Med BL, svimmelhet, høyt BT, ødemer og vondter her og der... *klem*

HypoThyr: Godt at du fikk et smil av anonym her,, noen er da så utrolig nyskjerrige.. *ler* Jeg liker godt å ha deg her, så fint å holde kontakten!!! Synd at ryggen din er så vond.. Det er visst ikke så godt å hverken sitte lenge eller gjøre annet over lengre tid. Jeg merker det selv også, selv om jeg ikke har BL.. Du må bare benytte deg av sykemelding hvis du syns du trenger det, for ryggen din blir jo ikke akkurat bedre fremover skulle jeg tro..

Klem fra Loise

30+5

Skrevet

Ja, nå er det virkelig ikke lenge igjen til år 2007. Skal prøve å ta det mest mulig med ro i ettermiddag/kveld, for selv om vi skal på fest skal vi ha med Isak, så det går nok rolig for seg. Planen er å legge han til vanlig tid (på festen) og så pakke han godt inn når vi skal hjem... Dersom han nekter å sovne får vi rett og slett dra hjem, for han sovner kjapt i sin egen seng.

Må innrømme at jeg fikk litt skrekken i går kveld, for da kom det en maseri på ca ett minutt - skikkelig vondt, men det kom ikke fler... Så da begynte jeg å pakke litt ting til sykehusbagen hehe..

Stoooor nyttårsklem til dere begge to - og takk for en kjempehyggelig chattetid i år 2006 :o)

Skrevet

Da er det 2007 og jeg har fortsatt baby i magen, så da har alt gått etter "planen" hehe...

Var på en veldig hyggelig fest i går, og Isak sov gjennom alle rakettene, så det gikk kjempegreit. Vi vekket han og pakket han godt inn da vi skulle hjem og han sovnet med en gang han var i sin egen seng her hjemme - deilig!

Formen min i dag tilsier at jeg er sliten og lei dette svangerskapet... Rakk såvidt å stå opp før jeg måtte kaste opp, så nå kan fødselen bare sette igang, synes jeg. Svimmelheten og kvalmen fra begynnelsen av svangerskapet er tilbake, og slik hadde jeg det også på slutten da jeg gikk gravid med Isak.. så det er nok bra jeg skal til kontroll igjen på torsdag. I morgen er min fødselsforberedende samtale, og der skal jeg møte de to jordmødrene der én blir tilkalt når jeg går i fødsel. Jeg er 38 uker på vei i morgen, så vurderer også litt modningsakupunktur, for tanten til mannen min er akupunktør og hun har sagt jeg kan komme når som helst etter fullgåtte uke 38 :o)

Håper dere hadde en hyggelig nyttårsfeiring - vi snakkes ;)

*klem*

Skrevet

Zoomer: Glimrende... Du har holdt planen din om å knipe igjen til over nyttår så du kunne rekke denne fødselsforberedende samtalen i dag.. Grattis, og godt jobbet.. Nå kan du bare sette i gang med modnings akupuntur og trappegåing og annet.*blunke*. nå kan tulla bare komme... *klem*

HypoThyr: Du spurte om symfysemål, hva det var første gang man ble målt.(Hvis jeg husker spørsmålet ditt riktig). Jeg ble målt første gang i uke 12 og da var SFmålet 14. Ellers har jeg hatt uke16+3/16cm, uke21/20cm, uke 25+3 /25cm og uke 29+2/ 29,5cm - sånn ca.. Så jeg ligger hele veien jevnt over den røde gjennomsnitts streken, men innenfor det grønne skraverte "normal"området..

Nyttårsfeiring ble gjort stille og rolig på overnatting hos svigers. Det var bare dem, vi og tvillingkusinene til Carina (3,5år gamle) Carina sov gjennom det meste av raketter. Hun våknet litt i halv ett tiden, men forholdt seg rolig og var ikke redd. Og så sovnet hun igjen etter en stund.

Tenk i år skal vi få se nurkene våre.. Du først Zoomer, så meg og så HypoThyr!!!!!! Det skal bli sååå herlig!!!!!! :jippi: hoppe litt av glede jeg--

*ler*

Masse klemmer

31+0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...