Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 12. desember 2006 #26 Skrevet 12. desember 2006 I dag har jeg slappet av stort sett hele dagen, så har ikke engang satt beina utenfor leiligheten... Hadde svogeren min på middag i kveld, så det var veldig koselig. Mannen min og jeg bestemte i går kveld at vi skal vente til etter jul med å kjøpe gave til hverandre/oss. Mulig vi kjøper et helgeopphold på spa, eller kanskje mobiltelefoner til hverandre. Fant ut at vi kunne kjøpe en liten gave hver til åpning på julaften, så får vi ta resten etter jul og eventuell fødsel. Sønnen min har allerede blitt myyye bedre i øynene sine i dag, så det plaget han ikke, bortsett fra når vi skal dryppe øyedråper osv. I morgen skal han tilbake til barnehagen, og de skal ha lucia-tog, så jeg skal møte opp tidlig med kamera ) Hvorfor tar du stoffskifteprøver? Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 12. desember 2006 #27 Skrevet 12. desember 2006 Heisann!!! Er det i orden om jeg kommer og krasjer denne tråden litt? Jeg prater jo med dere begge to,,(på 2 trimester) og nå som jeg skal på 3 trimester er det jo tungvindt om dere skal si det samme 2 ganger i 2 forskjellige tråder.. Så vi kunne jo likesågodt pratet sammen alle 3?? Eller... tar imot meninger med takk! Åssen gikk det med stoffsktifteprøvene Thyr? (hvis du får svar raskt da) Takk for velkomsten Zoomer.. Jeg har svart deg i den nye tråden, men hvis du vil prate her i stedet kan du jo bare svare meg her.. Klem til dere begge fra Loise, 28+0
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 12. desember 2006 #28 Skrevet 12. desember 2006 haha... så først at du hadde svart på denne tråden nå, etter at jeg hadde svart deg på den tråden jeg lagde tidligere i dag. Ja, vi kan jo likså godt fortsette her alle tre, så slipper vi å skrive det samme flere ganger )
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #29 Skrevet 13. desember 2006 Greit å ta det her for min del. Zoomer: jeg tar stoffskifteprøver pga mitt lave stoffskifte. Jeg fikk det etter forrige svangerskap og det er noe jeg må leve med resten av livet. Det gjør at formen går noe opp og ned, både fysisk og psykisk. Og ofte slår det veldig negativt ut i forbindelse med graviditet. Derfor tar jeg prøver ganske ofte slik at jeg skal kunne ta rikitg dose medisin. Jeg måtte øke medisindosen ganske mye i starten av graviditeten, og jeg bruker fremdeles samme dose. Nå har jeg fått byttet til en lege som kan litt mer enn den forrige og som lytter til meg (jeg kan en del om dette selv nå etter veldig mye research). Nicket kommer herfra, lavt stoffskifte = hypothyreose... Deilig å komme over på 3. trimester, Loise? Jeg må vente enda 7 uker jeg da, men nå er det snart jul og når julen er ferdig er det jo bare 4 uker til. Det har gått fort hittil iallfall. (Jeg svarte deg på 2. trimester-tråden, men vi kan jo bruke denne tråden heretter). Klem,
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #30 Skrevet 13. desember 2006 Loise, glemte å svare på det med prøvene. Jeg får svar på prøvene fredag, tenker jeg. Legen min pleier å ringe uansett hva resultatet blir... Han følger iallfall opp. Jeg bestilte meg legetime i samme slengen, skal dit den 21. Det blir nok en stoffskiftefokusert time, har et par-tre ting jeg vil ta opp. Skal til jordmor 8. januar. Da er jeg 24+6.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 13. desember 2006 #31 Skrevet 13. desember 2006 Zoomer: jeg fant denne tråden først, så jeg skal gå og se etter svaret ditt i den andre tråden når jeg har svart her.. HypoThyr: Godt at du har en lege som følger opp og ringer deg med resultater,, det er litt imponerende syns jeg.. Ja, det er godt å være kommet til 3 trimester nå. Spesielt siden magen da endelig matcher kalenderen, om du skjønner.. For jeg ble tidlig stor denne gangen, og folk himler med øyene når de ser magen og jeg sier hvor langt jeg har igjen.. Så nå "passer det seg" liksom litt bedre å ha stor mage - når det er 12 uker til termin.. Julen kommer til å være over før vi får sukk for oss og 4 uker etter jul de kommer til å gå fort,, så du befinner deg nok på 3 trimester raskere enn du ville forventet Vi snakkes jenter! Kos å ha dere å prate med underveis!!! *klem* 28+1
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 13. desember 2006 #32 Skrevet 13. desember 2006 Zoomer: da har jeg lest fra den andre tråden og svarer her.. Hvordan gikk det med Luciatoget i dag?,, Isak sitt første!!! spennende.. Ja, hvis han har blondt hår som krøller seg i nakken såg han sikkert ut som en liten luciajente i hvitt tøy og med glitter på seg hehe.. Søte er de no, håper du fikk film av det hele... Nå skal jeg sjekke msn og så legger jeg meg,, Carina har hatt feber siden i går.. Hun er mindre varm i dag, men hadde 39.5 i går på natten. (fikk febernedsettende da) og hun holdt oss våkne til litt over ett på natten,, Det er sent for en gravid mamma som skulle opp kl.05.50 til tidligvakt i dag *zzzzz* Så jeg var trøtt på jobben i dag, heldigvis var det rolig, så jeg kunne sette meg ned i gostolen på "gravidrommet" og sove litt der innimellom. hehe klem
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 14. desember 2006 #33 Skrevet 14. desember 2006 Isak var såååå trøtt i Lucia-toget at en av de ansatte bar han rundt i stedet for at han gikk selv, stakkars. Han hadde sovet dårlig natt til i går pga hoste og tett nese, men det var greit å komme opp på mammas fang og få lussekatter. Jeg filmet og moren min tok bilder med digitalkamera, så alt ble vel dokumentert, bortsett fra at de selvsagt hadde skrudd av lysene så det var ganske mørkt. Både mannen min og jeg har begynt å bli snørrete og småhostende i tillegg til Isak, så det virker som om vi skal begynne på en ny runde med kraftig forkjølelse. Vi (alle tre) holdt hverandre våkne store deler av natten - først hostet den ene, så den andre osv... Ingen feber ennå, tror jeg, men det kommer sikkert... I dag skal jeg på kontroll hos jordmor på sykehuset og jeg skrev ned en del spørsmål/følelser jeg har rundt fødselen i går kveld. Forrige gang var det en vikar i stedet for min vanlige jordmor, og hun var så tafatt... Jeg håper virkelig "min" jordmor er tilbake i dag, for hvis det er hun som var der forrige gang kan jeg likså godt hoppe over den fødselsforberedende samtalen - hun hadde nemlig ingenting å komme med sist (hadde ikke lest igjennom papirene mine, og ville ikke skrive notater for å "forstyrre" min vanlige jordmors arbeid, som hun sa det selv). Ha en flott dag Loise og HypoThyr!!! Og Loise - gi Carina en "god bedring" klem fra meg )
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #34 Skrevet 14. desember 2006 Hei Jeg var også i bhg på Lucia i går. Junior skjønte ikke så mye av opplegget egentlig, men han gikk da pliktoppfyllende rundt. Kjedelig med sykdom i disse førjulstider, men det hører vel med. Vi har holdt oss frisk den siste tiden gudskjelov. Glad for at junior får med seg alt det morsomme som skjer i bhg om dagen. Hos oss var det forøvrig hvitt i dag tidlig, hadde jo være koselig med noen cm snø på julaften, men det spørs om den blir liggende. Nå er det litt over tre timer igjen på jobb, og så er det helg for min del:) Det skal bli deilig. Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 14. desember 2006 #35 Skrevet 14. desember 2006 Zoomer: håper du fikk din vanlige jordmor i dag!! Er kjedelig å gå på en kontroll du føler du ikke får noe igjen for.. Stakkers Isak,, så trøtt i barnehagen da,, men det var sikkert kjekt likevel.. HypoThyr: Deilig å ha tidlig helg! Jeg har siste arbeidsdag i kveld og så er det langhelg. Har fri fraogmed fredag tilogmed mandag!! Det blir deilig.. Har dere snø?????? Heldiggriser,, her i Bergen er det regn regn og atter regn.. Hørte nettopp at det hadde regnet like mye her den siste mnd som det regner til vanlig på et år i Oslo.. Er ikke rart jeg er lei regnet nå da.... *sjokk* Carina er myyyye bedre i dag,, jeg tror det bare har vært jeksler på gang. Hun virker ikke varm i dag.. :0) Så bedringsklemmen din virket Zoomer I dag fikk hun være med pappaen sin på skolen hans.. Han tar døvetolk utdanning og i dag var siste skoledag før jul og det skulle bare være kosetime.. Så siden jeg skulle gå på aftenvakt omtrent FØR mannen kom hjem passet det jo greit at hun ble med ham. Gleder meg til å høre hvordan det gikk for henne å møte sååå mange fremmede på en gang.. (Og med 3 gutter og 22 jenter i klassen ble det vel mye oppmerksomhet for Carina, hehe) klem
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 14. desember 2006 #36 Skrevet 14. desember 2006 Var på kontrollen i dag, og hadde ikke min vanlige jordmor, men enda en ny vikar. Denne vikaren var i hvert fall mye bedre enn hun jeg hadde sist, så da fikk jeg i hvert fall pratet litt ordentlig med henne. BT var fortsatt høyt 140/86, men det var bare spor av proteiner i urinen. Babyen har lagt seg i hodeleie, så magen hadde sunket litt... Det merkeligste var at jeg har gått ned i vekt igjen... Har nå bare lagt på meg 2,6 kg fra startvekten og er 35+2 i dag!!! (Kastet jo opp mye i begynnelsen, så gikk en del ned i vekt først). Skjønner ingenting, for på det siste har jeg hatt mye mer matlyst...ikke minst godte og kakelyst ) Ti minutter før jeg skulle til jordmor så jeg at barnehagen hadde ringt meg; Isak har feber og er syk... Jeg kunne jo ikke avbestille jordmortimen, så mannen min måtte dra hjem fra jobben for å passe på Isak. Jeg har også hatt feber og vært ekstra slapp og sliten i dag, så det var deilig at mannen min ble hjemme resten av dagen sammen med oss. I kveld ser det ut som om mannen min begynner å bli litt dårlig han også, men han nekter for det (selv om han hostet stort sett hele forrige natt). Loise: Så flott at bedringsklemmen fungerte!! hehe... Håper at Isak ikke er syk helt til jul, for jeg orker nok ikke ha han hjemme alene hele tiden, så da må mannen min ta seg fri... Det er ikke spesielt populært nå rett før jul når han jobber på Platekompaniet. Her i Oslo regner det også ganske mye om dagene, men de siste to dagene har vi faktisk også hatt både sol og oppholdsvær. Synes det er ordentlig trist om vi ikke får en hvit jul i år, men på den andre siden er det egentlig deilig at det ikke er glatt ute nå som jeg er høygravid. De minste barna i barnehagen sliter også når det er glatt ute, for de er jo ikke alltid like stødige på beina... Jeg har forresten fått handlet litt julegaver igjen i dag, så nå mangler jeg kun tre stykker. Måtte handle litt for mannen min, for han rekker det ikke, så i dag kjøpte jeg gaver til hans yngste fetter (8 år) og kusine (5 år). Fikk "ønskelisten" deres i går, så nå er det i boks. I kveld skal jeg prøve å legge meg tidlig, i tilfelle jeg må være hjemme alene med Isak i morgen... Bekkenet mitt skriker og jeg vurderer faktisk å be om krykker, så jeg håper han er frisk nok til å være i barnehagen - i hvert fall deler av dagen. Ha en god kveld og kos dere med langhelgene!!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 17. desember 2006 #37 Skrevet 17. desember 2006 Huffa, Zoomer,, så kjedelig at dere er syk alle 3.. Bra at babyen i magen ser ut til å ha det bra.. Litt rart at du ikke har lagt på deg mere i det siste, men at vekten går litt opp og ned er jo ikke så uvanlig.. Jeg gikk ikke opp noe sist uke jeg.. Og så plutselig går jeg opp 1 kilo.. Jeg har bare 2 gaver igjen,, svigerfar og Carina,,, vet hva jeg skal kjøpe også, må bare finne det.. Ha en fin helg,, Zoomer og HypoThyr!!!!!!!!!!!!!! Klem, 28+5
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 17. desember 2006 #38 Skrevet 17. desember 2006 Nå er det kommet noe nytt her på BIM.. at man kan lage profil, og da kan man trykke på nicket i innlegget og se profilen til seg selv og til andre som har laget profil.. Man kan sende hverandre meldinger i "postkasse" og ha vennelink i profilen sin.. Når/hvis dere lager profil skal jeg ha dere som venner der!!! :0) Jeg har laget profil nå, så dere kan trykke på mitt nick,, det er blitt oransje,, Klem
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #39 Skrevet 18. desember 2006 Hei Puh, det var en slitsom helg. Har vasket og ordnet masse til jul. Dette resulterte fredag kveld og i går i vond rygg, verkende rumpe (?) og lår... Burde sikkert tatt det litt mer med ro, men lettere sagt enn gjort. I tillegg har junior så definitivt slått rot i trassalderen. Er det mulig? Bare fire dager til jeg har juleferie nå. Det er en deilig tanke. I dag var det tungt å komme seg ut av senga. Håper det går bra med dere med store mager:)
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 18. desember 2006 #40 Skrevet 18. desember 2006 Da ha rjeg lagt dere til som "mine venner" og sendt dere begge en privat melding, så det er bare å se i innboksene sine )
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 18. desember 2006 #41 Skrevet 18. desember 2006 Hei hypoThyr Kos at du har fått ordnet til jul, men kjedelig at det har fått ut over rygg og sånt.. Bra at det ikke er lenge igjen til juleferie for deg!! Høres ut som du trenger det.. Klem
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 18. desember 2006 #42 Skrevet 18. desember 2006 Takk takk,, jeg har svart deg også nå! Godt å høre at det går bra med babyen og at du fikk deg krykker... Ha en fiiin mandag!! klem 28+6
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 18. desember 2006 #44 Skrevet 18. desember 2006 I kveld hadde vår lille familie det kjempekoselig.. Jeg var litt rastløs og hadde lyst å gjøre noe annet enn å bare være hjemme. Så halv syv tok vi bussen til nærmeste shoppingsenter (tar 5 min) og koooste oss der. Vi skulle ikke ha noe særlig, så vi bare dillet rundt og lot Carina få oppleve masse kjekt. Hun fikk sitte i sånn kjøpesenter-bil-vogn med ratt og greier, det var STOR stas,vi kjørte endel rundt omkring så hun skulle få "kjøre" bilen, og så var vi innom dyrebutikken og så på fugler fisker og kaniner.. Og avsluttet turen med 2 iskrem i beger, en til mannen og en på deling til Carina og meg.namm. Der stod det forresten en sånn Postman Pat musikkbil greie, som vi puttet penger på, så fikk Carina oppleve det også,,, Skikkelig koselig tur... og så tar vi ikke bussen med henne så ofte heller,, dette var vel 2 eller 3 gang i hele hennes liv,, så det var jo en opplevelse i seg selv også... Kosekveld... Klem fra meg
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #45 Skrevet 19. desember 2006 Hos oss blir det kjøpesentertur i ettermiddag, men det spørs hvor koselig det blir, har tusen ting å ordne. Men en tur innom dyrebutikken for å se på kanin og pip-pip blir det, det er umulig å gå rett forbi, da kommer det høylytte protester fra vogna. Godt når man har tid til å kose seg seg i førjulstida. Jeg stresser vel litt for mye, tror jeg. Junior skal klare alt selv og er ikke akkurat positivt innstilt til mamma og pappa om dagen. Jeg teller til ti mange ganger om dagen for å si det sånn... Han opplever masse moro i barnehagen om dagen og bruker gudskjelov en del krefter der. Nå har igjen tre arbiedsdager før ferien, begynner igjen 2. januar. Det skal bli godt litt fri. Ha en fin dag:)
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 19. desember 2006 #46 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har oppdaget at Isak skjønner noe genialt - i hvert fall for meg. Når han er helt propell her hjemme og jeg egentlig kun ønsker å slappe av skjønner han nå "klar, ferdig, gå"... Da setter han avgårde og løper rundt og rundt i leiligheten en gooood stund, så han får løpt fra seg masse ) Dette fungerer også når han kjører bilen sin (sånn sitte oppå eller gå/løpe bak bil)... deilig!! Sov forbausende godt i natt, selv om bekkenet mitt protesterer på å være i én posisjon lenge av gangen - var kun oppe på toalettet to ganger!! I ettermiddag skal vi på nisse-og-grøtspisings fest hos bestevenninnen min med familie, så det gleder jeg meg masse til. Vasker nissedrakten til Isak nå, for de hadde nissefest i barnehagen i går, så den var full av grøt.... Får bare håpe den blir tørr til i ettermiddag (vi har tørketrommel, men min erfaring med tørketrommel er at en hvit og rød nissedrakt kjapt kan bli en rosa og rød nissedrakt).
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 19. desember 2006 #47 Skrevet 19. desember 2006 Så kos med grøtognisse opplegg da Zoomer,, håper du fikk drakten tørr så den slapp å bli rosa i tørketrommelen.. *hehe* Og helt sikkert VELDIG deilig for deg at du bare kan si "klar ferdig gå" og så aktiviserer gutten seg selv litt Klem, 29+0
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 20. desember 2006 #48 Skrevet 20. desember 2006 Går det bra med dere? Jeg hadde kjempekoselig kveld med Carina, mannen og svigers i går. Pyntet pepperkakehus, laget girlandere av glanspapir og laget noen julekurver. Vi hørte på julemusikk og fikk kost oss skikkelig,, endelig. Jeg og mannen har sagt lenge at vi skulle gjøre dette, men så har noe kommet i veien. Men nå er oppdraget utført,, hehe.. Jobben i dag har gått greit, men tidvis vært veldig travel. Da får jeg kynnere utrolig fort... Merker at magen protesterer på høyt tempo ja,, så jeg er veldig gla for at jeg lyttet til sjefen min og tok gradert sykemelding! (Snill sjef jeg har) Imorgen skal jeg til jordmor. Håper alt er i skjønneste orden fremdeles med urin og SF mål! Klem, med ønske om en fortsatt fin dag.. 29+1
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 20. desember 2006 #49 Skrevet 20. desember 2006 ojda, tenker jeg bare når jeg leser innlegget ditt Loise... Jeg har nemlig pepperkakedeig i kjøleskapet fortsatt, men har ikke fått tid/energi til å lage de ferdige ennå. Burde kanskje få bakt ut pepperkakene i morgen, for tror ikke jeg har noen planer for dagen... Skrev forresten en pm til dere begge to tidligere i dag ) Ha en fin kveld!! klem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå