Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da var vi i gang igjen. Det var tøft å komme seg på jobb i dag tidlig, må jeg si. Lurer på hvordan dette skal gå uten min vante formiddagshvil. La meg tidlig i går, men fikk selvfølgelig ikke sove. Måtte opp å tisse tre ganger og det var et forsinket nyttårsparty i magen min:) Jeg får ta en dag av gangen.

Var det slik at du skal føde på riksen, Zoomer? Gjorde du det siste også? Jeg fødte på Ullevål sist.

Ha en fin tirsdag, jenter.

Klem fra en trøtt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg vært på jordmorsamtale på sykehuset (ja, det er Riksen, og jeg fødte på Ullevål sist), og jeg føler meg nå litt tyggere på at fødselen skal gå greit. Ble også tilbudt modningsakupunktur, så skal få det på torsdag etter jeg har vært der på vanlig kontroll. Føler meg mye mer klar til å føde nå... det mest slitsomme er jo egentlig å ikke vite når/hvordan det hele begynner.

Isak er fortsatt syk, så moren min har passet på han mens jeg var ute i dag. Han har over 39 i feber, så ga han paracet for en stund siden og nå tror jeg han har sovnet. Stakkars... han hoster som en gal og nesen renner, men jeg fikk først legetime til han i morgen ettermiddag. Føler det er ekstra slitsomt å ha han hjemme om dagen fordi jeg selv føler meg sliten, lei, svimmel og kvalm.

I dag er jeg fullgåtte 38 uker, så nå kan virkelig fødselen sette inn når som helst. Har fått alliert meg med moren min, slik at hun kan ta seg av Isak dersom jeg skal gå i fødsel nå... Hun vet hvor all hostesaften, nesesprayen og paracet'en til Isak er også - dersom det skulle skje veldig snart, og vi bruker samme legekontor, så det blir ikke noe problem å ta han med til legen i morgen :o)

Ha en flott tirsdagsettermiddag/-kveld!!

Skrevet

Hei Zoomer. stakkers deg da,, en syk Isak oppå det hele,, Bra du har din mor i nærheten!!!

Spennende med kommende modningsakupunktur på torsdag!! Ønsker deg lykke til,, det hadde vært kjempekjekt om du kom i gang snart!

Klem

31+0

Skrevet

Ja, det er slitsomt at Isak er blitt syk midt oppi det hele, men slik er det nå engang. Han har kun villet være på fangt og slumret i stort sett hele dag. I morgen skal jeg til legen med han, for feberen hans er fortsatt veldig høy.

Glemte å skrive det tidligere, men jordmor mente at det ikke var noe i veien for å sette meg igang nå snart, dersom jeg ønsker det... Senest på termindatoen, så nå vet jeg i hvert fall at jeg ikke har én mnd igjen :o)

Skrevet

Så flott Zoomer!!!! Godt å vite at du ikke kommer til å gå 14 dager på overtid liksom...!! Herlig..

Skrevet

Må bare teste noe... Ser at du skrev et innlegg her i 19.30-tiden i kveld, Loise, men finner det ikke eller det kommer ikke opp... merkelige greier...

Skrevet

Aha... nå kom det innlegget frem... jaja...

Og ja, det er deilig å slippe å gå lenge på overtid :o)

Skrevet

Ja, du er heldig der Zoomer.. Jeg har ingen sånn garanti.. Så hvis jeg går på overtid kommer jeg nok til å være TEMMELIG utolmodig, i og med at jeg fødte i uke 37 sist... Så jeg kommer nok ubevisst til å vente litt ekstra fra uke 37 av...

Nå koser jeg meg med kakao og noen skiver til kvelds.. Var snopesjuk og ville egentlig lage brownies, men så hadde jeg ikke egg til browniesene, så da fikk det bare være..

Ha en fortsatt fin kveld

Skrevet

Hei hei jenter

Nå er jeg 50% sykemeldt pga BL og kynnere, var hos legen i går. Jeg er kanskje ikke 100% enig med legen i at jeg virkelig har BL, men noe er det iallfall.... Trenger ikke å fremprovosere noe heller, jeg har lenge igjen. Kynnerne er litt ubehagelige også i grunn. Jeg jobber jo vanligvis fire dager i uka, så nå skal jeg jobbe to. Det betyr to dager hjemme som jeg bare skal slappe av. Fredager har jeg junior hjemme, så da blir det ingen avslapning. Det skal bli deilig å få muligheten til å ta vare på seg selv litt, noen må jo gjøre det;)

Tenk at om to uker er du mest sannsynlig tobarnsmamma, Zoomer. Sikkert en litt rar tanke. Jeg synes fødselen er så langt unna enda, har ikke begynt å tenke på den en gang.

Snopesjuk ja... jeg har planer om å kutte en del sukker de neste fire månedene, spørs hvor lenge jeg klarer å holde det. Jeg skal ikke være så altfor streng heller, da sprekker jeg bare. Men jeg har ikke lyst på en 5-kilosbaby heller...

Ha en fin dag, jenter:)

Skrevet

Hei HypoThyr

Godt at du får roe litt ned og jobbe litt mindre. Siden du ikke er helt som vanlig lenger.. Jeg har heller ikke BL men ble skrivd begynnende BL på sykemld min.. Jeg sier som du,, noe er det jo. Jeg merker det litt i bekkenet når jeg stresser for mye eller går/sitter mye.. Men vil ikke si at det er BL enda. Det er bare et relativt vanlig gravid-bekken.. Men å jobbe i 100% med en liten en hjemme og være gravid- det blir litt for mye.. Så det er godt at du har fått 50% sykemld nå!!! Kos deg og slapp av du Thyr...

Jeg fikk litt "sjokk" på jobben i dag.. Jeg har bedt om 1 ferieuke direkte i forkant av permisjonen, for å ha en buffer siden jeg fødte 3 uker før tiden sist, og fikk dengang dermed kun 2 dager med perm før jeg ble mamma.. Så nå såg jeg at ferieuken min var innvilget og at den begynner en dag før enn jeg hadde beregnet og medregnet mine 2 sykemld-dager pr uke har jeg nå da plutselig bare ca. 4 uker igjen på jobb før jeg har mammapermisjon!!! Jippi,, Dette går unna!! Gleder meg til 100% fri og til å planlegge ankomsten for lillebror og å gå og glede meg....

Klem

31+1

Skrevet

HypoThyr: Så flott at du har fått sykemelding pga bekkenet. Bedre å hvile seg litt ekstra enn at bekkenløsningen blir verre - tro meg!

Loise: Så deilig med bare 4 uker igjen på jobb før mammapermisjonen... Da nærmer det seg med stormskritt for deg, også!!

I dag har jeg hatt Isak alene nesten hele dagen, og tok han med til legen på ettermiddagen. Han har fortsatt en del feber og de sjekket både for streptokokker (som han ikke har) og stakk han i fingeren (CRP). CRP'en viste at kroppen hans sloss mot ett eller annet, så vi startet pencillin-kur i dag. Stakkars, han har stort sett slumret og kost i hele dag, for hosten vekker han og snørret renner slik at han ikke alltid klarer å holde smokken på plass. Håper virkelig at medisinen begynner å virke ganske kjapt, for det var visst en ordentlig hestekur han fikk...

Jeg selv har hatt en goood del kynnere/maserier i kveld, men føler jo egentlig at jeg ikke har tid til å føde nå som Isak er syk...hehe. Skal på jordmorkontroll og så få modningsakupunktur etterpå i morgen, så forhåpentligvis føder jeg om ikke så alt for lenge alikevel. Bestevenninnen min fødte dagen/natten etter sin 3. runde med modningsakupunktur, så det blir spennende å se om den får samme effekt på meg :o)

klem,

Skrevet

Så spennende da Zoomer... Med maserier nå og modningsakupunktur i morgen vet man jo aldri,, kan hende du har babyen din snart!!

Klem

Skrevet

Dette blir spennende tider, Zoomer. Du må holde oss oppdatert:)

Bare fire uker igjen på jobb, Loise... Det kommer til å gå fort det.

Jeg synes det er evigheter til slutten av april, særlig med den formen jeg har, men jeg håper et par hviledager hjemme vil stabilisere formen og at tida vil gå ganske fort fremover. Ikke altfor fort da, vi har et barnerom vi skal pusse opp:)

Jeg er hjemme i dag, så nå skal jeg innta sofaen. Junior sov veldig dårlig i natt, så jeg er passe trøtt, merker jeg.

Ha en fin dag begge to, vi er en dag nærmer målet samme hvordan man ser på det:)

Klem,

Skrevet

Da er jeg hjemme igjen fra kontroll og modningsakupunktur. BT er fortsatt høyt og jeg har 2 i ødemer, men det var ingen proteiner i urinen, så det var flott. Modningsakupunkturen gikk også veldig greit, bortsett fra den ene hun satt i foten (oppå foten ca mellom storetå og den ved siden av), for den var skikkelig vond. Jordmor sa det var et "stresspunkt", så det viser til at jeg må ta det mer med ro.... Lettere sagt enn gjort når Isak er syk og jeg må være hjemme med han, så i morgen skal mannen min også være hjemme fra jobb, slik at vi får delt ansvaret litt mer (jeg trenger sårt mer søvn). Isak er for så vidt bedre i dag, men fortsatt ganske grinete og har ikke veldig matlyst...(selv jordmor nevnte at jeg trengte litt avlastning med førstemann nå)...

Fikk forresten én nål i magen, og denne merket jeg skikkelig effekten av, for fikk skikkelige mensmurringer mens den satt i. I kveld tror jeg kanskje noe av slimproppen gikk også, for plutselig var det masse (ekkelt) slim på toalettpapiret... Neste time til akupunktur er på tirsdag, så vi får se om jeg føder før det :o)

Skrevet

Spennende Zoomer.. Bra at mannen skal være hjemme i morgen,, så får du litt avlastning.. det trenger du nå,,Godt å høre at Isak er bedre, det tyder bra..

Har slimproppen begynt å melde seg? Oj,, nå går du fødsel i møte,, håper det blir innen 1 uke ja,, så du slipper å gå og vente så lenge.. Men det kan jo hende du trenger en akupunkturtime til....

Klem

31+2

Skrevet

Ja, håper virkelig fødselen starter snart, for begynner å bli skikkelig lei og utålmodig nå... Hjelper ikke at jeg våknet til 3 meldinger på mobilen av typen "har du fått babyen din ennå?" Synes det er så unødvendig å mase slik, spesielt siden de kom fra slektninger... De VET jo at vi kommer til å si ifra når babyen har kommet. Oldemoren til Isak ringte også mannen min i dag tidlig for å høre om babyen hadde kommet ennå... 13 dager igjen til termin, men alle maser alikevel. Vet jo at det er godt ment, men synes det blir ekstra slitsomt nå som Isak er syk og jeg er drittlei hehe...

Isak er forresten bedre i dag, selv om matlysten ikke har kommet tilbake ennå. Mannen min pakket han nettopp godt inn og skal ta han med på en laaang trilletur, så da får han i hvert fall sovet godt (han sover mye bedre ute i vogna enn her inne på dagtid). Deilig for meg å få ett par timer for meg selv her hjemme - kommer sikkert til å ende opp foran tv'n for å se på ski :o) Det var utrolig deilig å sove lenge i dag, dvs jeg sov bare 1 1/2 time lengre enn dagene jeg har vært alene med Isak, men det hjalp masse.

Ha en flott fredag og helg, jenter!

klem,

Skrevet

Zoomer: Masing er sjeldent morsomt, om enn så godt ment det er.. Håper du føder snart så du slipper uker med masing *tvitvi* Enig med deg i at masingen er fryktelig unødvendig..

Så BRA at Isak er bedre i dag,, og veldig fint gjort av mannen din å ta småtten med på tur så du fikk litt ro!!!.. Det var godt kan jeg tenke meg.. Godt å få litt pause fra sykt barn ...

Jeg tror jeg skal ta med meg mannen i seng jeg, han ligger og sover på sofaen ved siden av meg her.. *ler*..... Og JEG er den gravide, som har vært i jobb i dag og våken siden kl.05.30 og på beina siden kl.05.50,,, *ler igjen* Tror jeg er laget av stål jeg,, jeg er så utholdende og trenger lite søvn,, veldig bra for meg,, med tanke på kommende nattevåk osv..

Ha en fin helg du også ... Jeg skal i bryllup i morgen og 10års dag til Carina sin fetter på søndag, så jeg har lite fritid i helgen..

Klem,31+3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...