Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvor mye betalte du for Phil & Teds-vogna? Det er en brukt en på Finn nå for 4800,- (kjøpt i mai 2006). Er det en god pris?

Og det plasttrekket du nevnte som man kan ha på når ryggene ligger helt nede, er det standard utstyr som følger med? Har sett et bilde av vogna der ryggene ligger nede, og det ser veldig åpent ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg betalte 6000 kr for vogna, og fikk med det plasttrekket bak, men vet ikke om det er standard utstyr. ja,ten plasstrekket blir det alt for åpent når ryggene er nede. Fant annonsen nå og ser at regntrekk følger med, men det måtte jeg betale ekstra for (499,-). Jeg ville ringt og spurt om det plasttrekket fulgte med, og dersom det gjør det er det et bra tilbud :o)

Skrevet

Plasttrekket er med. Jeg har fått tilsendt bilder på e-post og jeg ser at det er festet på på et av bildene...Greit å vite at regntrekket ikke følger med....

Spørs om det blir en telefon senere i dag da. Det er jo litt å spare. Har i tillegg fått tak i en så å si ubrukt TFK mykbag til 500,- (ikke hentet den enda). Hun som selger har brukt vogna til tvillinger på 3,5 år. Det betyr jo at det er nok av plass...

Skrevet

Oj så flott... Vi ønsker oss den mykbagen til jul, eller penger til mykbag. Ønsker meg veldig en rød en, jeg da, siden jeg venter en jente denne gangen (har en gutt fra før). Skjønner at det kan bli trangt med tvillinger på 3,5 år, men de burde kanskje klare å gå selv nå (for det meste i hvert fall).

Lykke til!!

Skrevet

Vi skal se på vogna og sannsynligvis kjøpe den i morgen.

Hvis det blir kjøpt har vi fått vogn inkl. regntrekk og TFK mykbag for tilsammen 5300,- Det kunne vel vært verre...

Skrevet

Ja, det er ikke ille. Vi fikk 5000 kr av moren min til å kjøpe den vognen, ellers hadde vi nok ikke hatt råd... Skulle ønske de TFK mykbagene ikke var så dyre, for det er ikke mange som selger de brukt... Får håpe vi får penger til jul, så kan vi kjøpe mykbag, vi også :o)

Lykke til!!

Skrevet

Nå er jeg også eier av en Phil and Teds e3 twin:) Grå/sort. Ser ikke at vogna er brukt en gang. Ubrukt regntrekk. Og garanti. Prøvd den gjennom ytterdøra hjemme nå, det går fint:)

Veldig komfortabel med dette kjøpet, merker jeg.

Skrevet

Gratulerer så mye!! Vår vogn står fortsatt nede i garasjen, men det kommer jo av at vi bor i 4. etasje uten heis :o)

Ja, føler meg også veldig komfortabel med dette kjøpet... Hvordan vognpose (voksi, dunpose osv) har du tenkt til å bruke til førstemann? Vi har én voksipose, men den bruker junior til å sove i i barnehagen, så lurer derfor på om vi kanskje må kjøpe inne en ny pose til han (i tillegg til babyen). Har hørt mye positivt om den Odenwälder Lammy XL dunposen med lammeskinn inni, men synes den er litt vel dyr - spesielt med tanke på at vi kanskje skal ha to stykker... Så de har den på Barnas Hus til 2499 kr, men vet også at det er en dame som averterer fast (en forhandler) på finn.no med den posen til 1800 kr. Jeg har rett og slett ikke peiling... Har du?

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på poser. Vi får jo nestemann i slutten av april, så da blir det vel ikke nødvendig med pose før til neste vinter.

Vi har en voksipose, men den har jeg brukt bare en gang i vinter, det er jo så mildt. Vi har en Easywalker og vi bruker fleeceposen som følger med den. Den er jo ikke kjempevarm, men den har holdt så langt i vinter (gutten vår sover meget sjelden i vogn...). Får plass til voksi`n i Easywalker`n, men da er det litt trangt. Det blir vel for trangt med den i P&T, tenker jeg. Må vel ha en annen pose til neste vinter. Håper det holder med å kjøpe en til minstemann, og at eldstemann kan bruke easywalkerposen. Vi får se.

Har hørt mye bra om disse Odenwälder Lammy XL-posene, men har ikke sjekket de ut selv. De er jo ikke fullt så klumpete som voksiposene. Og veldig kjekt med lammeskinn i bunn. Her er sikkert den forhandleren du mener: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8837372&sid=5an13-54K669017&pos=1&tot=3

De ser iallfall bra ut, og de er lange!! I tillegg er de jo laget med tanke på trehjulinger/smale vogner.

Ikke så lett å orientere seg i denne jungelen av baby-/barneutstyr, nok å velge i, det skal være sikkert.

Skrevet

Foreløpig i vinter har vi kun brukt en hjemmelagd fleece-pose, som jeg lagde forrige vinter til førstemann. I barnehagen bruker han voksi-posen, men har da ganske lite klær under, selv om han sover utendørs. Innbiller meg også at det kan bli veeeldig trangt i P&T'en med voksi-poser, så tenkte derfor på den Lammy-posen - og ja, det er den forhandleren jeg mente :o)

Så en dame med Lammy-posen i sin Quinny-vogn og den var kjempefin der (vi har en Quinny 3-hjuling), og spurte henne om den også gikk i hardbagen, og det gjorde den... Med andre ord - jeg ønsker meg vel egentlig to slike, i hvert fall hvis det blir kaldt utover vinteren. Foreløpig kan førstemann sikkert klare seg med den fleeceposen og babyen får et lammeskinn og en dyne i softbagen, tror jeg. Fikk forresten nettopp vite i kveld at svigers har overført 10.000 kr til mannen min sin konto (babygave + babyfotografering), så nå har jeg lyst til å bestille en rød TFK-softbag :o)

Skrevet

Da kan du bestille ja:)

Softbagen vi har kjøpt er helt mørk, men det er greit egentlig. Den passer jo til vogna, ikke får vi jente heller så....

Var din vogn også svart/grå? Synes den var fin jeg.

Jeg må sikkert gå til innkjøp av en ny pose til neste vinter, men venter så lenge som mulig. Det er nok av utgifter selv om man har mye fra før.

Vi skal begynne å pusse opp et nytt barnerom over jul. Gleder meg:)

Skrevet

Ja, vi kjøpte også svart/grå :o) Vil gjerne ha en rød softbag, for Quinny'en vår er også sort, så det blir litt hyggelig å vise at vi faktisk har fått en jente denne gangen...hehe.

Og ja, det er nok av utgifter til nr 2... Vi lurer fælt på om vi kommer til å trenge to sprinkelsenger på ett tidspunkt, siden det bare blir 18 mnd mellom de to. I begynnelsen skal babyen ligge i en vugge, men førstemann ville ut av vuggen da han bare var 3 mnd gammel... Det er også mulig vi trenger to bilseter i mellom-størrelsen samtidig - vi får se hvor lenge jenta passer i babysete.

Vi måtte forresten ut på IKEA i helgen og kjøpe ny madrass til førstemann (til sprinkelsengen), for han kastet opp midt på natten og det hadde trukket seg gooodt inn i madrassen hans, stakkars. Vi hadde alikevel tenkt til å kjøpe ny til den nye babyen, men nå måtte vi ut og skaffe en ny til førstemann også... Kjøpte både madrass og overmadrass, slik at vi lettere kan vaske overmadrassen dersom uhellet skulle være ute... Kjøpte mer sengetøy i samme slengen, for vi fant ut at vi kun egentlig hadde to sett til den dynen hans.

Skrevet

Vi har overmadrass til vår, den har vært i vaskemaskina noen ganger, kan man si. Vi har sånn plastlaken på deler av senga også, men det skal man visst ikke bruke over hele madrassen, har jeg hørt. Gutten vår lå hos oss en natt for noen uker siden fordi han var dårlig og vi våknet av han lå badet i oppkast. Vi hadde da selvfølgelig vår megastore IKEA dobbeldyne. Den måtte i søpla. Ingen mulighet til å få den inn i maskina nei... Før dette hadde han kastet opp i hele senga si, t.o.m. på sengehimmelen.

Jeg regner med at vi slipper å kjøpe ekstra sprinkelseng. Babyen skal ha vugge i starten og gutten vår vil være nesten 2,5 når babyen er 3 mnd, så tror det skal gå greit med større seng da. Vi har allerede en vokseseng til han med kanter på sidene hvor alle bamsene hans bor. Men han elsker å ligge i sprinkelsenga si, så jeg tror vi skal begynne tilvenningen til større seng i god tid.

Da det gjelder bilsete så tror jeg vi kommer til å ha to BeSafe iZi Kid etterhvert. Vår gutt har en slik nå og den skal kunne brukes til fire år. Vil han skal sitte bakovervendt så lenge som mulig, men det kommer jo an på hvor lang han blir. Det blir iallfall fullt i baksete med to slike stoler. Hjelpes.... Vi har en Römer Baby Safe Plus til babyen. Bruker den vi brukte til eldstemann.

Skrevet

Jeg måtte også kaste en slik dobbeltdyne en gang, men det var fordi naboens katt (som ofte klatret inn vinduet vårt) tisset ut hele dynen til eks-samboeren min og meg...

Nå har vi lagt tisselaken på sengen til sønnen min, men det dekker ikke hele madrassen. Han beveger seg jo såpass mye i løpet av natten at vi tenkte det var fint med en slik overmadrass også. Sprinkel-beskytteren ble kjørt i vaskemaskinen nå i helgen, sammen med puten hans og kosedyret han alltid har i sengen....

Vi må se hvor lenge babyen vil være i vuggen (som egentlig er ganske stor), før vi avgjør om vi trenger en sprinkelseng til. Sønnen min elsker også sprinkelsengen sin, så en overgang kan bli tøff. I tillegg kan det være greit at han ikke piller på lillesøsteren sin midt på natten, for de kommer til å dele rom ganske kjapt, tenker jeg.

Vi har Britax two-way elite bilsete til sønnen vår nå, og må snart snu det slik at han kan sitte forovervendt. Vi må snu setet for det er rett og slett ikke plass til to bakovervendte seter i bilen vår samtidig - det blir for trangt med bakovervendt sete bak sjåføren. Mannen min er nemlig 190 cm høy, så for at han skal kunne kjøre bilen må barnesetet bak sjåføren være forovervendt. Ville helst hatt sønnen min sittende bakover lengre, men han sitter for så vidt bare og vrir seg for å se fremover, så greit å gjøre det nå før babyen kommer. Til babyen har vi sønnen vår sin "gamle" Maxi Cosi bilsete, for det passer fint til Quinny-vognen. Blir trangt i bilen vår, men glad den nye P&T vognen ikke fyller hele bagasjerommet :o)

Skrevet

Ikke så lett å få til dett med bilseter og plass i bilen. Vi har en nokså stor stasjonsvogn gudskjelov, man trenge trenger godt med bagasjeplass ja. Vi har kjøpt en meget pent brukt Simo Classic Exclusive også, og den blir ikke akkurat så liten sammenlagt. Den skal selvfølgelig ikke være med på reiser og sånn, men hvis babyen og jeg skal ta bilen på en liten tur, så er det jo greit at den får plass i bagasjen. Gleder meg til å trille rundt med en firhjuling, det har jeg aldri gjort før:) Kommer til å bytte på med den vi hadde til eldstemann, tenker jeg. Og så blir vel P&T`en brukt en del også. Greit å ha noe til enhver anledning;)

Når har du termin forresten? Mener jeg har fått med meg at det er i januar kanskje???

Skrevet

Jeg har termin 18. januar, så er fullgåtte 34 uker i dag. Synes det er rart å tenke på at legene ikke vil prøve å stoppe fødselen dersom jeg skulle få rier/gå i fødsel nå. Føler egentlig at jeg er litt lengre på vei, for vi var såpass nøye med planleggingen at jeg både tok el-tester og tempet, men babyen kommer nok når den er klar. Håper egentlig hun holder seg i magen til etter nyttår, men når som helst etter det kan hun gjerne komme :o)

Vi har forresten også stasjonsvogn, og kjøpte denne med tanke på at vi skulle få barn, men den viser seg å være litt liten alikevel (Toyota Corolla). Det vi ikke tenkte over var rett og slett bein-plass til mannen min når vi har bilseter i baksetene... Jaja.. Vi har ikke økonomi til å lete etter en ny/brukt bil nå, så den får bare klare seg. Dersom vi skulle få skikkelige problemer har svigers sagt de kan byttelåne bil med oss for en periode, og deres stasjonsvogn er mye større. De har forresten to biler, så stasjonsvognen deres blir egentlig ikke brukt så mye.

Når var det du hadde termin? Synes det er vanskelig å holde styr på alle mulige her inne, men så har svangerskaps-tåken virkelig truffet meg nå... :o)

Skrevet

Jeg har termin 26. april, som nicket sier, så det er lenge igjen. Jeg er 20+1 i dag, så jeg er jo halvveis. Det er jo ingenting som er i nærheten av plagsomt enda gudskjelov. Glad for hver uke som går hvor formen er god. Jeg slet litt i begynnelsen fordi jeg har lavt stoffskifte og det slo veldig ut på graviditeten, men nå har jeg økt medisindosen min betraktelig så nå er jeg oppegående igjen. Mitt forrige svangerskap var en drøm, da trente jeg masse. Det finner jeg ikke tid og energi til nå dessverre.

Har du bekkenløsning? Eller er det noe jeg har innbildt meg bare...

Skrevet

Ja, jeg har bekkenløsning og kombinasjonen 4. etasje uten heis + en gutt på 16 mnd fra før tar på... Har i tillegg en del blodtrykksfall, som setter meg ut i kortere/lengre perioder. Jeg har stort sett vært dårlig hele svangerskapet, men det var jeg klar over at jeg antakeligvis kom til å bli siden jeg var det i forrige svangerskap også... Endte da med svangerskapsforgiftning og igangsetting en uke før termin, så håper jeg slipper det denne gangen. Ble en ganske tøff fødselsopplevelse (27 timer), så jeg går til ekstra jordmorsamtaler i dette svangerskapet for å forberede meg mentalt til fødselen. Har egentlig mest lyst til å be om ks, men da blir jeg lett "lenket" til leiligheten i lang tid etter fødselen, og det ønsker jeg jo heller ikke.

Halvveis - Gratulerer!!! Så deilig å ikke være plaget av svangerskapet ennå... skulle ønske det var meg som slapp alle plagene (som min mor - hun fikk bare litt vann i føttene).

Skrevet

Uff, du har ikke hatt de enkleste svangerskapene akkurat. Det sies at fødsel nummer to er enklere enn nummer en. Jeg håper inderlig det i ditt tilfelle. Forstår ønsket ditt om ks, men det er jo en operasjon og restitusjonstiden blir jo deretter også.

Min fødsel må vel betegnes som enkel. Fødte 14 timer at vannet gikk. Vannet gikk hjemme på stuegulvet, splæsj. Hadde ingen rier før dette, bare litt murring. Vi dro til sykehuset 6 timer etter at vannet gikk og 8 timer senere var vi foreldre:) Hadde også et svangerskap helt uten komplikasjoner. Var på en del UL på slutten pga jordmors frykt for liten baby. De er ganske bekymret en del av disse jordmødrene. Samboer foret meg med sukker de siste ukene. Hehe, og vår gutt kom ut helt normal, 3010 gram. Jeg hadde et enkelt svangerskap, men fikk mine problemer etterpå. Jeg håper så inderlig at jeg slipper det nå. Hadde jo også en SA i sommer, heller ikke spesielt artig.

Jeg skal krysse fingrene for at resten av svangerskapet ditt blir bra! Så bra det kan bli med bl.

Skrevet

Huff, det der var ikke bra. Hvordan går det med deg nå?

Det er godt å vite at babyen er såpass stor iallfall, da trenger du ikke holde henne inne lenger enn nødvendig:)

Håper det går bra med deg og at formen bedrer seg, hvis ikke får hun komme snart:)

God bedring!

Klem,

Skrevet

Takk for omtanken!!

Det går bedre, selv om hodepinen og kvalmen + svimmelheten er her fortsatt. Føler plutselig at jeg fikk litt ned tidsnød med tanke på alt som burde vært gjort før julaften og før den nye babyen kommer...

Vi skal ha julemiddagen her med både min søster, hennes mann og deres datter på 19 mnd, svigers og min mor, så det blir fullt i stuen vår. Vi har fortsatt ikke fått hverken handlet inn alle gavene, handlet julematen, vasket eller pyntet, så listen over ting som skal gjøres er laaaang... Vet at jeg bare burde slappe av, men det er lettere sagt enn gjort om dagen. Får håpe babyen klarer å vente til 2007 før hun melder sin ankomst :o)

klem,

Skrevet

Zoomer, hvordan går det med deg nå? Du stresser vel ikke for mye? Lettere sagt enn gjort om dagen. Vet det. Prøver å ta det litt med ro selv, men...

Håper du har hatt en fin og rolig helg og at formen er bra.

Klem

Skrevet

Der var tråden vår... måtte lete litt etter den :o)

Helgen var hyggelig med svigers som barnevakt stort sett hele helgen...

I dag har jeg vært på en kjempe-shoppingrunde, for nå måtte jeg få kjøpt inn og sendt de siste gavene som skal i posten osv. Mannen min fikk en fin pengegave av foreldrene nå før jul, så jeg dro til Barnas Hus i dag og bestilte en ny, rød TFK softbag :o) Alt det andre vogn-utstyret vårt er svart, så vil jo gjerne vise at vi får en jente denne gangen hehe. Bekkenet mitt skriker nå, så i morgen blir jeg nok nødt til å ta det med ro...

Rakk såvidt innenfor døren før de ringte fra barnehagen og sa jeg måtte hente førstemann tidlig i dag, for han har fått øyebetennelse (igjen). De sliter sånn med at barna smitter hverandre i barnehagen, så i morgen må han holdes hjemme. Mannen min tilbød seg ganske kjapt å være hjemme fra jobben i morgen, så da får jeg hjelp til å passe junior - og det er bra for jeg tipper at jeg kommer til å kjenne dagens handletur godt i morgen (og i natt).

Nå skal jeg slappe av resten av kvelden :o)

Klem,

Skrevet

Så flink du har vært. Du får slappe av så godt det lar seg gjøre de neste dagene. Jeg fikk gjort unna den del selv i helgen også, men det gjenstår fremdeles en god del. Julaften er vel litt for nærme i.f.t. gjenstående gjøremål, men den kommer vel uansett.

Kjedelig med sjuke barn. Vi har unngått det meste til nå, men det kommer vel. Håper gutten vår holder seg frisk nå iallfall, det er jo så mye morsomt som skjer i barnehagen i desember.

Nå skal jeg straks avsted for å ta stoffskifteprøver. De begynner vel å bli lei meg på legekontoret, tenker jeg...

Klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...