Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 FISKEPINNER............... Leste det inne på 1-2 år...... Usunt, ja vel, men du verden for et greit alternativ i hverdagens kjas og mas. Når alle er drittlei : pannekaker, blodpølse, trøndersodd, pølse med brød, fiskeboller, kålruletter, hønsefrikasè, Pølse med stappe, tomatsuppe, jokakake, lasagne, gryterett, apskaus, potetball, pølse i kvit saus, semiliegrynsgrøt, spagetti, svenske kjøttbullar, mosakka, koteletter, steik, kålruletter, kjøttkaker, kylling å ris, kjøttpudding, pølsegrateng, biff og bernès, snitsel, karbonade og speilegg, kjøttsuppe, knok, strimla svinekjøtt, grandiosa, svinekam, fiskekaker, risengrynsgrøt, blomkålsuppe, pizza, p ølsegryte, macaroni og ost, dampamorr og kålrabistappe, fårefrikasè, kyllingvinger, Tja, dette er vel stort sett det som vi har til middag.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Nå spiser vi ikke fiskepinner her i huset, men det har mer med smak og behag å gjøre ;-) Men er fiskepinner så ille da? Når man ser på resten av oversikten var det jo ikke akkurat mye fisk, så da må det da være bra med litt fisk også?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 Mye fett og farse på denne menyen, så i forhold til det er nok ikke fiskepinner så ille, nei...
Luca Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Jeg må jo ærlig talt si at fiskepinner føyer seg inn i rekken av de middagsrettene du lister opp jeg, en og en er de jo greie, men alle i sammenheng syns jeg var mindre sunn mat. Det var da veldig mye farse og blandingsmat og halvfabrikata(posemat) Som sagt er alle rettene greie de, men ikke bare denne lista her syns jeg. Hvorfor fiskepinner når du kan velge seibiff feks som er mye mer ren fisk. Ikke mye fisk i fiskepinner vel? Det er jo greit mat det, fisk med et eller annet på, men hadde gått for en variant med mer ren fisk. Du får jo torsk med kavring på også tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Ser det klages på at vi spiser usunt og for mye farsemat og halvfabrikata. Vel, gi meg like lang liste dere da, med middager som IKKE er usunn, og IKKE er halvfabrikata, og IKKE er farsemat....... VEnter..........
Molait Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 hihi, jeg tenkte ikke sånn jeg. Tenkte mer "oj de var flinke til å variere!" Sliter med en smule middagsfobi... Nei men alltid et pes å finnu ut hva man skal ha. Fiskepinner er billig!! Og de fleste barn spiser det. Så av og til synes jeg det er helt greit jeg assa. Klart "ren" fisk smaker jo mye bedre da. Hvem har tid og ork til å lage alt fra bunn nå for tiden forresten? Iaf om man har fler enn 1 barn. Rydd, vask, lekser, trening, være kone, være mamma, være husmor og baby oppi det hele. Nå skal jeg gå å lage langpanne fra Toro til bursdag i morgen..moahahaha
Vona Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Jeg synes også de var flinke til å variere!! Jeg synes det er greit å lage middag, men det er verre å komme på hva en skal lage....
Molait Skrevet 2. desember 2006 #9 Skrevet 2. desember 2006 Enig med deg vona...det er ikke lagingen som er problemet:) Og enig med asterixa og. Burde prøve å få til en fiskemiddag en gang i blant. Er altfor dårlige på det selv....
Luca Skrevet 2. desember 2006 #10 Skrevet 2. desember 2006 Lista di var lang, det skal du ha:-) Så enig med de her som sier det var bra variasjon. Og jeg mente ikke at kostholdet IKKE skal inneholde halvfabrikata, IKKE farsemat eller IKKE usunn mat, men kanskje ikke bare det. Og det å lage mat fra bunnen av er jo ikke å stå å svette over en lapskausgryte i to timer da. Det er masse mat som kan lages på under en halvtime, og som er fersk mat. Bruker grønnsaker til alle middager, rå, woket eller kokt. Bruker en del fisk, men burde hatt det oftere. Og veldig enig med de som sier middag er noe pes, et styr å finne på hva vi skal spise en hel uke syns jeg mange ganger.
Brava Skrevet 2. desember 2006 #11 Skrevet 2. desember 2006 har lite å gjør en lørdagskveld, så jeg kan gi deg lista vår jeg... siden du ettersdpør den, mener jeg.. Ikke alt er like sunt, men til sammen er det nok sunnere enn deres liste, he-he. Men dere er veldig flinke til å variere da!! Så, dette er hva vi pleier å ha til middag: (vi har alltid en grønn salat til da+ gr.saker ol.) pasta bolognese ovnsbaktlam m poteter og urter risotto med grønnsaker risotto med sjømat laks m grønnsaker i ovnen annen fisk i ovnen el. langpanne med spinat pasta med sjømat kokt torsk kylling og ris pasta med kjøttboller i tom.saus pasta med kyllingfilet og fløtesaus lammegryte m ris eller poteter hj.laget fiskesuppe, hvit/rød helstekt kylling fylt m grønnsaker fisk grillet i grillpannen kjøttkaker og potetmos/poteter kyllingsalat tacos eller hj.laget pizza (fredag el. lørdagkveld) indisk curry thai mat wok m couscous/polenta el. ris pølser m potetmos fiskekaker chiligryte m oksekjøtt hj.laget lasagne/moussaka hj.laget løksuppe cuque au vie (skrives sånn?) linse/bønne gryte sikkert mye glemt, men det var det jeg kom på i farten.. (Jeg er helt toro-motstander, så ekstremt sjelden at jeg tyr til halvfabrikata.. ) jeg mener ikke å starte en diskusjon altså, ville bare vise "vår liste".. sikkert ikke perfekt den heller..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #12 Skrevet 2. desember 2006 Men Luca da..det er da mye her som ikke er halvfabrikat og farsemat... pannekake,hønsefrikasè, lasagne (bruker svinekjøtt ikke kj.deig, og lager alt untatt pastaplatene saelv.) gryterettene lages fra bunnen med storfekjøtt, saltkjøtt, svinekjøt, vilt,alt ettersom hva slags gryte. Lapskauser, potetball, semiliegryn og risengrynsgrøt, Spagetti ( med diverse sauser, nruker biffkjøtt eller svinekjøtt her og), Hjemmelaget mosakka med svinekjøtt. koteletter, steik, Kylling å ris, biff, kjøttsuppe/brennsnut, knok, Strimla svinekjøtt, hjemmelaget blomkplsuppe, macaroni og ost, fårefrikasè, og kyllingvinger Ikke noe av dette er hail/halvfabrikata/farsemat............... (så det så!) BRAVA: Kjempebra at du gadd lagge ut en liste. Men din liste passer ikke her, det er mye mye der som ente jeg eller han, eller begge ikke liker. Asterixa: Huff, fisk ja. Burde bli flinkere til det. Spiser det av og til hos mamma, men lager det ikke selv. Gubben er ikke noe glad i fisk, og dermed velges andre retter. Men nå som vi har barn sklal det bli mer seibiff, for det er veldig godt, klippfisk, lettsalta torsk, ovnsbakt ørret... HI Men, jeg mener fortsatt at fiskepinner skal kunne godtas sånn imimellom, når en er matlei, og tidsklemma kniper oss.........
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #13 Skrevet 2. desember 2006 Sorry altså, men jeg er ingen kokk, min mor er heller ingen kokk. Tilgi min uvitenhet men inneholder middagslista vår SÅÅÅÅ mye fett og farsemat????? Du anonyme som skrev det....kan du ikke utdype, kanhend jeg lærer noe.... HI
Leah & Marcus & Tilda Skrevet 2. desember 2006 #15 Skrevet 2. desember 2006 Hvorfor gidde å diskutere dette? Hver om sin matlaging vel! Så lenge det ikke er iskrem og grandis hver dag er det vel ett fett om man spiser det ene eller det andre? Og fiskepinner er vel bedre enn ingen fisk ikke sant? Ikke alle som liker kokt torsk heller... Jeez!
Luca Skrevet 2. desember 2006 #16 Skrevet 2. desember 2006 HI: Nei, når du nevner det her ser jeg at mye er hjemmelaget...syns ikke det var det i det første du skrev:-) Mulig det at jeg spiser ikke rødt kjøtt noe særlig som gjør det, mye kjøttmat der..hehe, går i kylling hos oss. Ikke ute etter noe diskusjon på mat jeg altså, mente det bare var en del bedre alternativer enn fiskepinner. Brava hadde fin liste, mye jeg liker der:-)
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #17 Skrevet 2. desember 2006 NAM! Fiskepinner.... Det er leeeeeeeenge siden jeg har spist! :-O Rundt 6 mnd eller noe... Det skal jeg ha en dag i uka! Jeg spiser mye halvfabrikat.... Svigermor som jobber på Toro Mye farsemat også, men vi spiser sjeldent kjøttdeig. Vi kjøper biffdeig eller karbonadedeig da. Er vel "litt" bedre??? Er heller ikke mye flink å spise fisk, da ingen av oss er spesielt gla i det. Kanskje seibiff litt innimellom, det er godt da Men ellers tar vi tran, siden vi er så fårlig på fiskemiddager. Men vi pleier å spise: (alle måltid er alltid med salat eller grønnsaker, potet der det hører hjemme) Spaghetti Lasagne Mousaka Fiske kaker Koteletter fiske grateng Seibiff Joika boller Hjemmelagde kjøttkaker (biffdeig) hjemmelaget karbonade kaker (karbonade deig) Ulike retter med svinekjøtt Kylling m/ris & saus Hjemmelaget pasta carbonara m/kyllingkjøttdeig Max boller & macaroni Forskjellige gryteretter Fiskeboller forskjellige kylling gryter pølsegryte Bla bla bla..... jeg er trøtt så hjernen min kobler ut nå! hehe.... Spiser jo mye mere, men fullstendig hjernteppe for denne dama!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #18 Skrevet 3. desember 2006 Denne tråden her likte jeg! ) Jeg var med på en annen tråd for noen uker tilbake hvor det ble diskutert mat og matretter... Fullammer fortsatt, men har nå begynt å samle oppskrifter og middagsretter som er sunne og gode... Snart skal fast føde introduseres og vips så skal lillegutt spise samme mat som oss. Så det er greit å begynne å samle seg opp noen tips!! ) Håper det er flere som har lyst til å komme med lister og tips!!! ) Ikke HI, men annen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå