Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Regnes jeg som aleneforsoerger hvis kjaeresten min bor i utlandet og er utenlandsk?vi er ikke gift eller samboere.
*bubbs* Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Så lenge dere er kjærester så er du ikke aleneforsørger.
Meibibeibi Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Det er nok feil. Man er enslig forsørger dersom man er ugift, skilt eller ikke samboer. Altså dersom man er alene om å forsørge barnet.
mcar Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Ja... om han ikke er EU-borger. Jeg er gravid med min utenlandske kjæreste. Har gått ut i permisjon og skal føde i utlandet så jeg har vært på mitt lokale trygdekontor for å ordne alle papirer i god tid. Siden barnefar aldri har skattet til Norge, ikke er EU-borger og vi ikke er registrert samboende regner NAV meg som alereforsørger. Jeg får fars permisjonsuker og barnetrygden vil komme som til en aleneforsørger. Jeg ville fått engangsstønad og alle slike tillegg hadde det ikke vært for at jeg tjener for godt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå