Gå til innhold

Ved ny graviditet- hvilken uke tok dere UL?

Sweet tooth

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er gravid igjen etter en SA i september, og ca. i uke 5 (litt usikker på syklusen min etter SA'n...). De av dere som har opplevd en SA/MA, og blitt gravid igjen: Hvilken uke tok dere UL? Mener de sa på sykehuset at jeg kunne komme i uke 7 (eller mente de når fosteret var 7 uker gammelt..) Noen tips om når det beste tidspunktet er? Lykke til videre alle sammen!!!!

Fortsetter under...

HEI...

Hadde exu som ble operert. Når jeg ble gravid på nytt, hadde jeg ul når jeg var 5+5. Så da en fostersekk med noe inni. Når jeg hadde ny ul 10 dager etterpå, da jeg var 7+1, så vi så vidt hjertet slå. Så 10 dager etter det igjen, altså når jeg var 8+4 så vi hjertet skikkelig. Så hadde jeg vært deg hadd jeg nok ventet til jeg var ca7 uker, for da vil du få se hjertet...

Lykke til!!

Annonse

Hei Nanna, så gøy at du allerede er 9 uker på vei- gratulerer- da er du jo over den værste kneika! Jeg er i 5 eller 6 uke- vet ikke helt, for jeg hadde så lange og uregelmessige sykluser etter SA'n i september (i 8.uke). Tror derfor jeg drar til UL når jeg er sikker på at jeg er ihvertfall 7 uker på vei, slik at jeg ikke blir urolig dersom knerten er for liten. Når tok du UL- og hva så du da?

sorry, så nå at du allerede har fortalt når du var på UL og hva du så- er litt fraværende nå fordi min sønn ligger og tuller i sengen- han sovnet i bilen på vei hjem fra noen venner i kveld, og vil absolutt ikke sove...

Kommer du til å dra på flere UL fremover?

Skal i allfall ha ul'n i uke 18... Men vet ikke om det blir no flere enn det. Har litt lyst til å ta 3d utover, men jeg får se... Men vis det ikke skjer no, så blir det nok ikke flere enn det. Kanskje en i uke 24 el no. Søstern mista tvillinger i uke 24, så jeg er litt bekymret rundt det... Så vis jeg spørr så kanskje jeg får det...

Gleder meg til å få en liten rakker jeg kan herje med jeg... Gleder meg så enormt!!! Kæll'n min har blitt litt tullerusk han oxo. Jeg får ikke lov til å bære a han. Å det er ikke lik han å bry seg om sånn... + at han plutselig har begynt å bry seg om unger. Passa en gutt på 2år her om dagen, å noen dager etterpå lurte han på om det var lenge til vi kunne passe han igjen....IKKE likt han... Men veldig deilig...

Klem

Så koselig at dere begge gleder dere sånn til å bli foreldre! Det er utrolig spennende å vente det første barnet,og gøy å se hverandre i nye roller. Husker også hvor bortsjekmt jeg ble av min mann under forrige svangerskap: forkost på sengen, deiliege og sunne middager mm. Nå er han i utlandet- han var der da jeg fant ut sikkert at jeg var gravid- så har ikke rukket å bli skjemt bort ennå :-) Er utrolig rart å vente nr. 2- lurer på hvordan det barnet blir i forhold til han vi har...Klarer ikke forestille meg et annet barn, liksom- og ikke minst hvordan det vil bli å være to-barns foreldre. Håper bare så inderlig at alt går bra!!

Stakkars søsteren din som mistet tvillinger så sent i svangerskapet...det må ha vært tøft. Leit at dere begge har fått slike vonde opplevelser, men kanskje dere har fått trøst av hverandre, ihvertfall? Kan jo være godt å prate med noen som vet hva det vil si å miste...

Ta godt vare på deg selv og spiren din, Nanna, vi snakkes :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...