Gå til innhold

hvor mange er det som røyker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. sjøl så røyker jeg mellom 1 -5 røyk om dagen. skjønner ikke at det skal være så vanskelig å slutte når jeg får så dårlig samvittighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE jeg=) >Er såååå stolt over meg selv, at jeg klarer å holde meg mens snuppa er i magen. Det hjalp veldig at sambo støttet meg, å at vi sluttet samtiidig begge to:) lykke til

Skrevet

Jeg slutta å røyke en måned før jeg blei gravid. Men jeg begynte å bruke posesnus i steden, Og det klarer jeg ikke slutte med. :-( Snuser ca 5 om dagen.

Vet ikke hvordan det er med snus i forhold til røyking, men håper jo at det er litt bedre, jeg drar i alle fall ikke tjære og nikotin inn i lufta babyen får. Noen som vet noe om det?`

Alt så bra ut på Ul, så jeg trur ikke den lille har tatt noe skade av at jeg snuser.

Ha en fin lørdag.

Skrevet

Ikke for å være stygg nå, men som oftest får man i seg mer nikotin i snus enn i sigaretter..

Men barnet slipper å ha kullos i kroppen hele tiden.

Så alt i alt er det vel tryggere med snus enn med røyk.

Skrevet

Slutta samme dagen æ fikk positiv tæst.. :)

Har tat 4 træk sian da..

Skrevet

Sluttet den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, det har gått veldig greit! :-) Samboeren har ikke sluttet, han stinker helt pyton etter han har vært ute og røykt..... Orker ikke være i samme rom som han før han har vasket hendene og pusset tennene! Hehehe, skikkelig mye arbeid for hver røyk, men jeg synes IKKE synd på han..... Jeg blir tross alt kvalm av lukta, så da kan han velge mellom litt jobb eller å slutte! :-D

Skrevet

Å røyke i svangerskapet er toppen på egoisme!! Ingen sympati fra meg. Er faktisk lite som provoserer meg så mye som det!

Skrevet

sluttet samme dag som testen var positiv, kastet pakka og lighter.. har dessverre ikke samvitighet til å gjøre det. og synes det er toppen av egoisme å fortsette å røyke med baby i magen, dessverre jenter, ingen respekt å få av meg...

Skrevet

sorry, men jeg skjønner ikke dere som blir såååå provosert over at andre røyker,- vi lever jo i ett fritt land.

jeg er lei av folk som skal synse så mye om andres vaner.

Mange tanter ol av meg som røyket hele svangerskapet og som røyket mens de ammet. dvs tok seg en røyk og ammet samtidig, og barna dems er 100% friske og har like bra forutsetninger som andre.

Mye annet skadelig man kan gjøre som gravid.

Skrevet

Jeg sluttet for en mnd siden. Før det røkte jeg en til tre sigaretter om kvelden. Nå er suget borte, og det kan jeg takke delvis kvalmen for. Stolt eks-røyker.

Skrevet

Her var det spm om hvem som FORTSATT røyka.. Ikke de som har slutta. Ja, jeg røyker... 1-2 om dagen

Skrevet

Grunnen til at jeg personlig blir provosert er at man tvinger babyen sin til å røyke når en selv røyker som gravid, den slipper ikke unna, og jeg synes alle babyer skulle få slippe å bli tvunget til å røyke. Det er også dem som må leve med evt senplager. Jeg kommer aldri til å forstå at noen klarer å utsette barna sine for noe sånt og leve med seg selv, men det er vel ikke meningen jeg skal forstå alt heller... Jeg sluttet når vi planla førstemann.

Skrevet

enig med deg alva. men jeg skal ikke uttale meg. har alltid ment at røyking er teit og folk som begynte med det var svake mennesker som ikke klarte å være selvstendige å si NEI til røyk når "de kule" spurte om de skulle ha en røyk.. synes det er synd på barn som blir tvunget til å røyke, men jeg mener nå det er foreldrenes valg om de vil tvnge barna til det eller ikke. det er mange foreldre som sender unger ut i mørket uten reflekser og... farlig det og liksom..

jaja, skryt til dere som har slutta eller ikke røyker i utganspunktet, og en støttende klapp på skulderen til de som ikke klarer å slutte, men vil ,og FY til de som røyker med verdens godeste samvittighet og driter i ungen sin, i 2006 når vi vet bedre. :)

Skrevet

Beklager anonym,

at det provoserer deg at jeg svarte. Jeg har faktisk røykt i svangerskapet. En liten stund og lite, men er det ikke lov å si høyt at man er stolt over å ha klart å stumpe røyken? Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å slutte. Ville bare si det.

Skrevet

Fisjj" Bruker ikke å være kvass i innleggene mine, men hvis jeg hadde sett noen som satt å ammet og røykte samtidig, så hadde jeg blitt KVALM! Noe så ekkelt! Tenk å sitte å forgifte ungen sin på den måten!!!

Vet dere heller ikke at røyking under svangerskap kan føre til dårlig utvikling, for tidlig fødsel og KRYBBEDØD!!!

Egoisme sier jeg bare!

Skrevet

Røyka 5 om dagen æ...tobakk...men e jo forskjellige forhåndsregla man tar den dagen ongen kjæm ut...blandt anna at man røyka heller etter at man amma...e liksom ikkje så lett å stomp røyken me engang

Skrevet

Hvordan går det an å uttale seg slik som du gjør???Du snakker om ett fritt land, men det er faktisk ikke så "fritt" at du kan gjøre hva som passer deg best uten at andre selvfølgelig bryr seg. Mishandling av barn er IKKE akseptert og blir straffet i vårt samfunn.Jeg ser ikke annerledes på røyking i svangerskap, det er fullt ut og ikke annet enn mishandling..burde vært straff for det også..men desverre vanskelig å kontrollere. Er du klart over at ditt uskyldige ufødte barn har kroppen full av giftstoffer døgnet rundt fordi du røyker?Ett (sannsynligvis) friskt foster, blir proppet full og føler ubehag pga sin egen mor? Sorry, men synes du det jeg skriver er tøft, så håper jeg du tenker kraftig over det.De gangene jeg har lest/sett film av hvilke krampetrekninger ett foster får ved røyking, kommer tårene. Jeg KLARER ikke skjønne at det går an å bare fortsette å røyke, man har sin viktigste oppgave i livet å ta ansvar for! Selv har jeg røyket fast i 10 år...før vi planla å bli gravid.Jeg slutta 2 mnd før! Vanskelig ja, men ikke umulig!!

Skrevet

jeg er oxo en av dere som røyker (sukk) men jeg fyser på det!!! jeg har ikke røyka med dem andre jeg var gravide med men nå klarer jeg ikke å slutte bare må ha røyk denne gangen! jeg stompa røyken når jeg fikk posetiv test og varte noen uker, men så kom fysinga.

å da var det ikke lett å styre unna!

koz

Skrevet

jeg røyker enda. planer om å slutte, men er så trøtt og har ikke overskudd til å sette meg inn i det akkurat nå. vi røykere er jo flinke til å utsette det, da....

Skrevet

Jeg har røykt mye og jeg har røykt lite...Men ALDRI under graviditet og amming..hvorfor iallverden utstette ett foster som skal utvikle seg i magen for giftstoffer..det er jo det det er, gift!

Ja jeg synest røyk var vanvittig godt, men når det har gått en stund..følte jeg meg bare uvel med noen som røyker eller lukter røyk. Om en virkelig har en sterk vilje..klarer en å slutte også..kommer helt an på hva en virkelig vil!..og hvis en ikke vil slutte når en er gravid..ja da er det toppen av egosime.

Og det er IKKE "Bedre" å snuse enn å røyke....det er det største sprøytet jeg har hørt! Røyk og snus innholder akkurat de samme giftstoffene..forskjellen er att røyken inhalerer en...snusen går rett i blodet...Så hva er "sunnest"???.Fosteret liker ikke noen av delene.

DET STYGGESTE JEG SER ER GRAVIDE/AMMEDE DAMER SOM RØYKER!

Lykke til med røykeslutt røykere. Det kan være hardt, men det er ikke så alt for vanskelig heller.

Skrevet

ENIG! det er det STYGGESTE jeg også ser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Himmel og hav.. kor jalla! Stump den j... røyken, da? Jeg har selv røykt 20 om dagen i 10 år. Men da jeg ble gravid var det ikke et tema en gang. Å vise til eksempler som har gått bra er toppen av å stikke hodet i sanden!

Skrevet

Først vil jeg også si at det var "jævlig" vanskelig å slutte å røyke... jeg har også alltid sagt at den dagen jeg vet jeg er gravid skal jeg slutte, og ja jeg klarte det etter 25 år som røyker.. tok en stund før det endelig gikk opp for meg at jeg var gravid (ca i 8uke) var bare så utrolig.. satte meg en dato i hode og klatre det. Var kjempetøft i starten (har holdt meg nå i 12 uker og har fortsatt kjempelyst på røyk, men nei har bestemt meg skal ikke røyke når jeg er gravid eller ammer. Men etter det ingen garanti har jeg sagt.. vi får se hvor flink og stanhaftig jeg er etter på, håper jo selvfølgelig på å være ikke røyker i fremtiden..

Er enig i at det styggeste jeg ser er gravide som røyker, selvfølgelig har jeg også tanter og diverse venninnner som røykte i hele svangerskapet, og alt har gått bra, men hvem er villige til å ta den sjangsen i dag som vi hvet bedre?

Lykke til iallefall til dere som røyker og ikke røyker :-)

snart 40år, og førstegangsgravid, og kjempelykkelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...