Gå til innhold

noen som har tips til meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som flergangsfødende vil jeg bare si: du vet når det er igang! Selv om det murrer litt - sånn mensenfølelse - så trenger det bare å bety at det "modnes" der nede og det kan foregå i ukevis.

Når riene dine blir skikkelig vonde og de varer i ca. 1 min, så er det ting på gang - da bør du ta en telefon til føden - siden du bor så langt unna.

Det som er viktig er at riene er regelmessige, det betyr at hvis du har to rier i løpetav ti min, også går det 20 min. til neste ri så er de ikke regelmessige.

Uansett, jeg ville nok ringt føden når riene begynner - tre timer er langt å kjøre. Poenget er bare at hvis du reiser for tidlig så kan det ende med at du må reise hjem igjen (....), eller bli der i flere dager før det skjer noe mer.

Jeg bor bare 5 min. fra sykehuset (puh), så forrige gang dro jeg ikke før det var 1 min mellom hver rie (hehe), men da hadde jeg blitt sendt hjem to ganger tidligere. Bestemte meg da for at jeg skulle ikke reise tilbake før ungen nesten var ute!

Hvordan en fødsel utarter seg er forskjellig fra person til person. Jeg hadde bare murring i ryggen og gikk egentlig ganske lenge med det. Hadde det ikke vært for at min mor var på telefonen hvert 5 minutt helt hysterisk, så hadde jeg ikke reist inn. Trodde ikke jeg var i fødsel, og det trodde de ikke på sykehuset heller. Jordmoren sa at hun kunne jo sjekke meg for sikkerhets skyld.. og så hadde jeg 7 cm åpning og var i fødsel.

Nå hører det med til historien at jeg hadde veldig svake rier som også stoppet opp, og jeg endte derfor med haste keisersnitt etter å ha lagt på føden en hel natt.

Jeg ville rint til føde og forhørt meg litt, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...