Gjest Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Bortsett fra babyen da...hehe.. Har en Emmaljunga City Bag, og en lammeskinnspose.. Skal den bare ligge rett ned på den lille "madrassen" i bagen, eller skal man ha noe imellom der? Kanskje et teppe for å beskytte mot gulp osv? Eller legger man et slikt inni posen? Har man teppe rundt babyen når den ligger i posen? Og over vinterposen tar man bare det yttertrekket på bagen, eller?
kokosbolle Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Vi har også lammeskinnspose som vi skal ha i mykbagen. Tenkte å legge en gulpeklut under hodet til babyen oppi lammeskinnsposen, da det jo er på denne sølet kommer om han skulle gulpe litt. Ellers er jeg usikker på hvor mye klær de små skal ha på se, men det er veldig sjeldent at foreldre i dag kler på barna sine for lite, det er heller motsatt. Vi får bare prøve oss frem med vanlige klær og teppe oppi, evt. vinterdress (noe jeg tror kan bli varmt opp i en lammeskinnspose, hvertfall så varmt som det er ute nå.)
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 Ja, vi må vel bare finne ut av det etter hvert... Ser bare for meg at jeg gjør det "helt feil", glemmer å legge oppi noe som "alle" har osv, hehe... Er litt nytt for meg dette her, men det er det vel heldigvis for flere av oss :-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Er det noen som skal ha pute i vogna, eller er ikke det nødvendig??
ejiec++ Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 babyer skal ikke ha pute... hverken i seng eller vogn
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Jeg har ei venninne som fikk en sønn for 3 måneder siden, og hun har alltid et helseteppe liggende i bunnen, over madrassen. Det blir såpass mye søl, sier hun, at det er greit å bare bytte det teppet ofte istedetfor å vaske madrassen. Så jeg har gått til innkjøp av 4 helsetepper :-) Hun har han bare i en pose med vinterklær på, så kjenner hun i nakken om det er for varmt for han etterhvert. Tror hun har med ekstra teppe tilfelle. Hun har ikke trekket over, bare om det regner litt.
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 Har fått med meg at det er litt delte meninger om dette med pute jeg? Vet ikke om jeg kommer til å ha det eller ikke, men er visst noen som anbefaler en liten pute... Men det finnes sikkert mer informasjon om dette andre steder...
Leola Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Oppå madrassa kommer jeg til å ha lammeskinn. Så Odenwälder dunpose, og en gulpeklut(flanell håndkle) under hodet. Oppå posen har jeg et vognteppe som mormoren min har heklet (kjeeempefint!!!).
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 2. desember 2006 #9 Skrevet 2. desember 2006 Holder vel med et laken rundt madrassen vel? Jeg har kjøpt 3 vogn-laken og håper det holder?! Oppå der tenker jeg å ha voksi'n eller saueskinnspose. har begge deler, men litt usikker på hva som er varmest. Noen som vet? Også dyna evt oppe skinnposen.
rødhette* Skrevet 2. desember 2006 #10 Skrevet 2. desember 2006 Du må nesten bare prøve deg fram med voksi eller saueskinnsposen... Dyna må da bli overflødig og gjøre det veldig varmt, når du allerede har vognpose.. Jeg tenker at vi bytter ut vognposen med dyne når det blir for varmt med vognpose, jeg... Ellers mente hun på babyshop at det kunne være praktisk å ha et tisselaken over madrassen, under det vanlige lakenet...
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 2. desember 2006 #11 Skrevet 2. desember 2006 Har kjøpt en sånn tynn dyne til å ha over posen, pga jeg ikke syns posen i seg selv er noe pen....bare for å få noe pent over liksom. Er bare en sånn type "syden-dyne" den dyna. Har kjøpt Simo kombi, og det virker innmari trangt med voksi'n oppi der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå