Gå til innhold

Takke nei til bhg plass- noen som har gjort det?

Anbefalte innlegg

Vi har ombestemt oss. Vi takker nei til barnehageplassen i Haraløkka barnehage, for det vil bli VELDIG kronglete for oss å reise helt dit!

Vi bor på Høyenhall og denne barnehagen ligger ved Ulsrud.

Jeg studerer OG jobber deltid, skal jobbe litt kvelder og litt de dagene jeg har fri. Sambo jobber et stykke unna her vi bor, men helt motsatt retning av både skolen min og barnehagen. En av oss kommer til å levere, og den andre hente.

Å reise såpass langt vil kreve unødig mye tid og energi, noe vi ikke trenger i og med at vi har det vanskelig nok fra før.

Dessuten har vi jo funnet en SUPER dagmamma som bor rett nedi gata her.

Vi venter heller på barnehageplass nærmere oss hos en dagmamma rett nedi gata enn i en barnehage laaangt unna!

Noen som har sagt nei tidligere??? Og får man tilbud om plass igjen?

Fortsetter under...

Du får jo tilbud om plass igjen. Men hver klar over at barnehagedekningen på den siden av bydelen som du bor er utrolig dårlig.

Dessuten er du nødt til å søke på nytt igjen, og stiller dermed på nytt i køen. Du er ikke garantert plass på din side da heller.

Hadde vært bedre å ta i mot plassen. Søke permisjon fra den og deretter søke overflytting i en barnehage som er nærmere. Interne søkere stiller foran de uten barnehageplass.

Det er jo ikke kø i Oslo så du stiller ikke bakerst i køen. Du kan takke nei og sende inn ny søknad, enten nå eller vente til neste hovedopptak feks, eller det deretter feks. Da er det bare å håpe å være heldig en annen gang. Men da ville jeg ikke satt Haraløkka på som ønske neste gang da. Du gjorde det nå eller?

Jeg tviler på at du får innvilget permisjon som hun over her skisserer i en bydel med såpass mange i kø. Jeg forstår deg egentlig godt, og har dere en super dagmamma som du tror kan være stabil fremover (altså sånn at dere ikke plutselig trenger bhg plassen om 3 måneder) så ville jeg vurdert sånn som deg.

Takker man nei til en plass så stiller man på lik linje med nye søkere, det var på den type kø jeg mente.

Og jo man kan fint få innvilget permisjon fra en plass selv om det er mange på venteliste til barnehagene.

nå vet ikke jeg hvordan det er i oslo, da, men her jeg bor kan man si nei til barnehager man ikke har hatt på listen uten at man mister sitt kønr. Sier man derimot nei til en barnehage man har på listen, må man søke på nytt og mister all ansennietet. MEn om det ikke er kø i Oslo vil jeg ikke tro at det har noen betydning, annet enn at du kanskje må fylle ut et nytt skjema. Jeg tror jeg hadde valgt som dere, en dagmamma nede i gata framfor en barnehage langt borte. Lykke til!

Annonse

Ja, vi hadde satt den bhg på lista. Vet nå at vi ikke burde det, men leste på kommunen sin side at det var ledige plasser i hele 6 bhg i denne bydelen og da var Haraløkka blandt disse. MEN det var også den bgh som lå lengst bort og vi satte den helt nederst på lista vår.

Dagmammaen skal vi nå ha ihvertfall frem til høsten, så jeg søker meg inn på hovedopptaket i mars.

Takk for respons!

Til deg anonym over som ønsker den plassen vi sa nei til:

(Sånn for å se hvordan de tenker i kommunen oh hvor rettferdig/urettferdig dette egentlig er)

Hvilken plass hadde du denne barnehagen på?

Bor du i bydel Østensjø?

Når ønsket du plass fra?

Hvor gammelt er barnet ditt, og gutt eller jente?

Bare lurer, for hvis du ønsket samme avdeling som meg (gutt som er 1 år og skulle begynt i januar, vi fikk tilbud fra 11.12), bor i bydel Østensjø OG hadde denne barnehagen lengre opp på lista enn 6. plass, DA ER DETTE HER VANNVITTIG URETTFERDIG!!

Håper du svarer!

Det er nok urettferdig gitt. ;)

Vi bor på Oppsal(i bydel Østensjø), ønsket plass fra så fort som mulig, tror jeg skrev 01.10 eller noe, barnet er 2 år og 7 mnd. Vi hadde bhg på 3 plass. Har stått på venteliste siden april 2005....

Ok, men 2 1/2 år, da er vel det en annen avdeling kanskje?? Har de ikke småbarnsavdeling som er fra under ett år og opp til 2?? For det er jo nettopp først nå i vinter at de har åpnet nye avdelinger for de minste.

Men fy så urettferdig! Hadde det vært jeg som bestemte så skulle det for det første vært kølapp-systen, som jo er normalt i de fleste sammenhenger! Første mann til mølla.

Deretter så burde det gått etter ønsket plass. Altså at de trakk mellom alle de som hadde Haraløkka på første plass osv. Altså at alle de som hadde den høyere fikk plass før de som hadde den lavere på lista. Hva om noen som bor kjempelangt unna her har fått plass i en bhg i gangavstand fra oss??? Mens vi får bhg plass på Ulsrud... Dette er tragisk. Synd vi ikke får gjort noe...

De trekker ut folk og ser om de har den bhg på lista i det hele tatt. Dersom de har det, får de plassen. Det er ikke kølappsystem, og det er heller ikke sånn at de første trekker for dem som har bhg på 1. plass etc.

Det hadde blitt relativt urettferdig det også, for da ville feks aldri vi fått noen plass med vår liste for den vi har på 1. er det veldig veldig vrient å få plass i, men vi ønsker jo å ha den med likevel.

De regner vel med at de bhg folk setter opp alle ligger i en avstand de kan tenke seg.

Håper du som mangler plass får snart!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...