**My little Miss drama and I** Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Jeg synes den ser veldig praktisk ut når du bor langt nord, får april baby og da er den ennå vinter her.. men har hørt at den er tung, noen som vet om det er lett å ta av bagen og å klappe den sammen , legge i bil etc... Vil ikke ha altfor tung vogn ,men den ser jo helt super ut da.. noen med erfaringer/råd?!?
Blue Lady Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 den er TUNG! hadde den til lucas var 7 mnd, da klarte jeg ikke å dra på vogna mere. Vogna på 19 kg, ungen på 9 kg, stelleveske på noen kg, klær osv. Bekkenet mitt holt på å kverke meg for å si det sånn. men det er en veldig god vogn til liten baby, den flyter godt på nysnø, og har stor bag. Men som sportsvogn likte jeg den ikke, den ble for stor og tung. Nå er jeg fan av 3-hjulinger så det har nok noe med hvorfor jeg solgte emmaljungaen. Du får jo ganske masse for den om du selger den, jeg fikk 5000 kr, så det er liksom ikke så stor krise om du ikke vil ha den hele vogntiden. Jeg hadde 2006 modellen. bagen var lett og ta av og hadde bærereimer. Når vi skulle legge sammen vogna ble det litt tull. For endten så måtte vi ta av bag og legge sammen understellet og så sette bagen oppå, eller så måtte vi styre litt. Problemet var at styret var akkurat for kort til å få over kalesjen. Måtte da løsne kalesjen og enda var det litt trangt på en måte. vet ikke om dette er gjort noe med på 2007 modellen.
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 Du kan jo kjøpe med classic understellet da, det er lettere.
Blue Lady Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 ja det er sant! hvor mye lettere er det? tro om det finnes lettere hjul også? Jeg kjøpte bare den de hadde i butikken, dårlig info om andre valgmuligheter
**My little Miss drama and I** Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2006 Takk for svar... Hun i butikken mente at det var den ultimate vogna for meg her ,men er litt usikker for den virker litt tung, styre skulle man kunne snu uten å ta av bagen sa hun da så kanskje de har endret det, men synes jo prisen er litt drøy.. Jeg prøvde mange, å det finnes veldig lette understell ja ,men da blir bagen en smule mindre og du kan ikke snu styret da. Men det var jo et godt råd det om å selge etterhvert:-).. hmm må nokk tenke nøye over det, skal ikke være lett å velge vogn nei...
Blue Lady Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Joda styret kunne man snu på min også, men det var når man skulle legge sammen vogna et det ble tull, for da må styret over kalesjen.. vanskelig å forklare, du kan jo prøve ålegge den sammen i butikken og se om du er fornøyd. Vognvalg er kjempevanskelig! Man vet jo ikke helt hva man liker eller er fornøyd med før man har prøvd den med baby en stund! lykke til i vognjungelen!
janus-guttemamma Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 det er duo edge vogna sitt styre som kan snus uten å ta av baggen. veldig fin funksjon når man kommer i sportsvogn alderen. dersom du har classic understellet må du snu baggen. Jeg hadde/har Duo Edge vogna (2004 modell) Jeg er veldig fornøyd! Den er litt tung ja, men jeg har aldri hatt problemer med å løfte den inn og ut av bil. Heller ikke å få den inn og ut av buss. Det er ikke tung å kjøre, tvertimot veldig stabil og veldig god kjørecomfort både for mor, far (teleskopstyret gjør det enkelt å finne en god høyde) og baby. God plass til pose. Uovertruffet på snø og i vind og blæst, og gir godt ly i sommersol. Vi brukte sportsvogna også vi. Hadde en paraply trille i tillegg ellers har vi ikke hatt noen annen vogn. Vi har tatt vogna med på masse flyturer, både innlands og utenlands, og den har vrt bruk så godt som daglig de siste tre årene. Nå har vi funnet frem bagvogna igjen og tre år etterpå et vogna akkurat like fin som ny, og klar til nestemann. Jeg syntes det er en kjempebra vogn og verd pengene. Anbefales på det varmeste!
**My little Miss drama and I** Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2006 Takk takk:-) tas med i betrakning:-).. tror den er veldig aktuel i det kalde været i nord spesielt dette med å kunne snu styret.. flott funksjon... skal dra på prøve den litt mer ut jeg;-)
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #9 Skrevet 2. desember 2006 Her på en buttikk jeg har vært på blir ikke bagen mindre selvom man velger classic understell. Kanskje du blander med classic duo kombi vognen? Det er i så fall en annen vogn.
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #10 Skrevet 2. desember 2006 Men man kan ikke snu styre med classic understell nei.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 2. desember 2006 #11 Skrevet 2. desember 2006 En liten innvending mot Emmaljunga er at den bøylen foran barnet ( i sportsvogn delen) Ikke er nedfellbar. Dermed blir det litt kronglete med vinterpose oppi . Her er Simo bedre, synes jeg.
janus-guttemamma Skrevet 2. desember 2006 #12 Skrevet 2. desember 2006 på 2004 modellen kan den felles ned... er det endret på?
**My little Miss drama and I** Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 2. desember 2006 Kanksje det var city cross ,utstilt med city bag?!? er ikke helt sikker ,men det var en veldig lett vogn iallefall.. synes ikke classic understellet gjorde vogna spess mye lettere da... sånn egentlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå