Gå til innhold

Hvor mye tåler fosteret?


Love my kidz

Anbefalte innlegg

Jeg er sju uker på vei, og er nå kraftig forkjølet. Har halsbetennelse uten behandling, er tett og hoster litt. Jeg begynner å tenke.. merker fosteret når jeg hoster og nyser? Tenker også på å ikke snyte meg for hardt. Er jeg tullete eller skal jeg være forsiktig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk på at i gamledager forsøkte folk å fordrive fostre med alle mulige metoder og nesten ingen av dem virket. Host og hark så mye du trenger. Fosteret har det fint inni der uansett. Pass på at du ikke har høy feber over lang tid. Det liker ikke fosteret. Det er da snakk om feber over 39 grader i flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Har det på samme vis jeg og. Er bare i min 6 uke, men hoster som besatt! Ikke feber, men uggen i kroppen. Tror ikke det er farlig nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, stoler på disse betryggende svarene jeg da. Blir litt sårbar og overnervøs i en slik situasjon. Takk skal dere ha!

 

Men vil halsbetennelsen virkelig gå over av seg selv uten penicillin?? Har så vondt for å tro på det, har jo alltid fått det liksom. Har ikke feber heldigvis, men det er så vondt og er svært vanskelig å svelge mange ganger, spesielt på natta. Sover nesten ikke på natta nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel går det over av seg selv, men noen ganger må det behandles med antibiotika. Det er ikke farlig å ta antibiotika under svangerskapet så lenge legen tar hensyn til at du er gravid. Det er nemelig noen typer antibiotika som tidlig i svangerskapet kan gi misdannelser og føre til abort, mens tatt sent i 3 trimester kan gi antibiotika resistens hos barnet.

Det finnes noen typer antibiotika som er helt trygge å ta for gravide!

Hør med legen din du :)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok kraftig forkjølet jeg også. er 6 uker på vei. Pratet med legen min som sa som dere andre har sagt at hostingen ikke gjør noen ting. Hvis man SA så hadde det skjedd uansett.

 

Vi får krysse fingrene og håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...