Gå til innhold

Hjelp - babyen hoster så fælt! Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en skjønn gutt på 7 mnd som ikke er helt i toppform om dagen. Det begynte med forkjølelse og rennenede nese når vi besøkte besteforeldrene nordpå 11-18 november. På flyturen tilbake til gardermoen pådro han seg øreverk på begge ørene.

I følge legen var det virus så han fikk kun paracet stikkpiller og det gikk heldigvis fort over. Etter noen dager fikk han veldig tørrhoste som etter ett par dager utviklet seg til en veldig ekkel slimhoste som ikke vil gå over.

Det er om natta det er verst og jeg har prøvd det meste:

Senga er bygd opp med bøker under beina i hodeenden + at han ligger med overkroppen på stor pute, han får både nesedråper og jeg har dryppet morsmelk i nesa hans de siste nettene. Etter et tips i foreldre og barn har jeg smurt mentholatum under bena hans om natta, har hatt ullbody under pysjen og han får hostesaft.

Blir dårlig med nattesøvn for jeg spretter opp hver gang han hoster for det høres jo ut som han kveles.

Han hoster også en del når han spiser selv om han får vann til maten.

Håper noen som har hatt småtroll med slikt virus kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;

Min 5 mnd gammel datter hostet en del forgje torsdag, gikk på barneklinikken og der fikk hun hostesaft. Da mandagen kom våknet hun og var blitt verre (hostesaften hadde ikke vært noe hjelp, hun hostet uten stans), jeg tok henne med til lege igjen (fastlegen vår) og han hørte på henne og fant ut at hun hadde fått bronkitt.

Ikke alle leger er like flink til å stille riktig diagnose på barn, så kanskje du bør ta henne med til en annen lege??? Min søster har opplevd det to ganger....

risikerer å gjenta meg selv her ja.... Min søster dro til legevakten med sin 3 mnd sønn...virus sa de, men da hun reiste opp til barneklinikken samme dag ble han innlagt med rs virus. Pluss at da han var 3 år var han igjen på legevakten en fredags morgen...virus sa de da og... mandagen tok hun han med til fastlegen og der fant legen at gutten hadde bronkitt, lungebetennelse og ørebetennelse. Dette er nok ikke noe som skjer ofte at en lege kan ta så feil...men siden du sier han hoster så mye og spesielt om natten kan det være lurt å ta han med til lege igjen

Du vet nok selv hva som er best for ditt barn, så jeg bare fortelle deg hva jeg og min søster har opplevd. Det er ikke kjekt å høre på den hostingen, jeg fikk helt vondt i hele meg da Oda hostet som verst. Nå er hun heldigvis blitt bedre, og endelig er vi ferdig med antibiotika kuren:-)

God bedring til sønnen din:-)

Skrevet

heisann.. min sønn på 11 mnd var også slik, eg gikk til legen og fikk en pustemedisin til han som heter FLUTIDE. den tar hosten helt vekk etter noen dager, helt fantastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...