Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Kjøper dere alt nytt av utstyr og klær.... eller låner dere fra fam/ venner?
MM med spire Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har kjøpt alt nytt... Er førstegangs gravid, og vil ha alt nytt... Er ikke siste barnet, og da har jeg utstyr til nestemann og... Ikke noe imot brukt i det hele tatt, men synes det var litt gøy å kunne kjøpe alt nytt... akkurat slik jeg ville ha det... )
Leola Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 med 1 mann lånte vi litt. Klær i de minste str, bag m/nett til bilen, vippestol og brystpumpe. Nå har jeg alt jeg kjøpte til 1 mann + at jeg har kjøpt det andre vi mangler som ikke var så mye, så nå låner vi ingenting.
Da HarViTreUnger Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Vi lånte nesten ingenting da det ikke var andre i nær famile som hadde barn. Fikk låne babyleker, uro til sengen, brystpumpe, noe klær og en bæresele av en venninne og det var kjekt. Det er dyrt å kjøpe alt og mange ting trenger man kun en kort periode. Ville derfor anbefale deg å låne store ting som lekegrind, vippestol, bæresele, bagvogn og klær i de små strørrelsene. Dette er ting som brukes så kort at det ikke rekker å bli slitt og dermed kan brukes av mange barn. Vi har lånt bort dette til et familiemedlem: Lekegrind Brystpumpe Klær str 50 til 62 Vippestol Ullinnlegg til amme BH Tepper og pledd Babyleker
Cille Med To Søte Små Gullunga Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Vi lånte mye sist. Men denna gang har vi kjøpt alt sjøl. Mye greiar så slæpp man å tænke på at ting kan bi ødelagt. Veit sjøl at når æ har lånt så ser ikkje ting like bra ut når det kjæm i retur. Å det e surt. Kan jo ikkje æ bruke det igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Jeg tenker at det beste er å låne så mye som mulig av de tingene man kan, og som det er kort anvendelsestid på (type små klær, vippestol, vogge osv). Når jeg ser på listene over alt man liksom trenger til disse små blir jeg nesten litt kvalm av tanken på at det står et/mange eksemplarer i hvert hjem. En del ting slites jo ikke i det hele tatt. Har derfor gått noen runder i forhold til forbruk, kjøpepress, markedskrefter og kaptialisme og får rett og slett et behov for å skru igjen litt på. Kanskje det bidrar til at disse små gullungene har en verden og et samfunn som er litt bedre å vokse opp i :-) Så der er jeg om dagen Men for all del en del folk må gjøre som de føler for...
mayaya Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 Jeg er i utgangspunktet enig, men så tenker jeg at dette er jo vår første, og om vi får en til eller to, så vil vi heller bruke det samme til dem... Kjedelig derosm man får nr 3, men så har vi ingen å låne av på det tidspunktet, så må vi kjøpe da... Mer personlig å kjøpe til førstemann og ta vare på det selv da...
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 Har kjøpt alt nytt! Bortsett fra voksipose som svigerinna mi hadde som er like fin!! Fått tilbud om flere ting brukt.. men.. ønsket nytt.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 jeg har fått eller lånt nesten alt jeg til min første som kommer snart....noen plagg bare som jeg har kjøpt nytt. har mange søsken som har hatt barn før meg, og da er det veldig mye utstyr der. hadde ellers ikke hatt råd til å kjøpe alt nytt heller, for babyutstyr koster...
¤ Solsikken ¤ Skrevet 13. januar 2007 #10 Skrevet 13. januar 2007 Det er da greit å kjøpe brukt også, fra finn feks. Da er du både miljøvennlig og økonomisk og kan få fine ting som er lite brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå