Gå til innhold

Sydentur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,saken er den at jeg og samboeren min har blitt spurt om å være forlovere til et vennepar av oss,og de skal gifte seg i syden og vil ha me oss og tulla,som da vil være rundt 11 mnd når de gifter seg.jeg kan være litt skeptisk av meg,så da lurer jeg på hvordan det er med mat og drikke til henne der nede.er det bra.ammer ikke nå.noen som har vært på tur til syden me små barn.blir jo ikke før i mai,men greit å vite en stund på forhånd.håper noen vil svare:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært ute å reist med Luke 2 ganger,en gang på Kreta og en gang i Thailand:O)

Jeg har en enkel løsning på problemet ditt,ta med deg mat! Det er faktisk ikke værre enn det,de har mat til babyer i syden også,men problemet kan være at din lille ikke vil godta maten som ikke er beregnet på "norske ganer":O)

Skrevet

Ok.ossen mat tok du me deg da?som holder en stund.

Skrevet

hviket land er "syden?" he-he

Jeg kjenner til hva de selger av barnemat i noen forskj. land, så kanskje kan jeg hjelpe...

Skrevet

Du kan jo ha med den middagsglass (jeg lager all middag hjemme til Luke,men av en eller annen grunn hadde jeg ikke problemer med å gi glass da vi var på ferie)

Brød får du jo sefølgelig kjøpt i syden,ta med leverpostei og kanskje makrell i tomat o.l Reiser dere til ett kjent syden sted,så skal jeg garantere at de og så har norske matvarer på "supern" som pålegg:O)

Skrevet

D er ikke helt bestemt,men blir enten mallorca el lanzarote trur jeg.er bare så redd hun ska bli dårlig jeg vet du.

Skrevet

Enig med MammaLukas, ta med både mat og bleier. Ser mange skriver på slike spørsmål at mat har de da overalt, men hadde ikke gamblet på at barnet hadde spist mat som det ikke er vant til. Et par pakker grøt og noen glass med mat tar ikke all verdens plass, og da har du bedre plass hjem:-) Bleier hadde jeg tatt med pga kvaliteten, greit med de du er vant til. Vi hadde med bleier til to nå i sommer, sendte de med hver sin vogn som ble pakket inn, og så fikk vi de under i kurven mellom flyplass og hotell.

Skal dere bo på hotell med basseng, så ta med antisklisokker. Det er superglatt ved disse bassengområdene, og det er vondt å falle. Skal dere ligge på stranden, ta med badesko ved varm sand.

Badebleie ved bading i basseng.

Sjekk opp om det er mye mygg der, kanskje ikke det i mai, men ta med myggneting til seng hvis det er mygg der.

Skrevet

du skal ikke bekymre deg for det!! Dessuten er det riktig som sagt før, at på disse stedene får man kjøpt norske varer i butikkene. På Alcudia på Mallorca finnes tom. en Rimi (eller er det rema1000)butikk!

Kos dere på tur! Husk at det vokser opp barn der oxo:-)

I Spania finnes dessuten apotek på hvert hjørne, de selger masse forskj. produkter til barn. Og de har høy standard på barnelege, og er generellt veldig overbeskyttende mht. barn. Hvis barnet skulle bli dårlig skal du se du får en service som du ikke ville drømme om i Norge. D er iallefall min erfaring.

Så du kan bare glede deg.

Lykke til

Skrevet

Oki:-)tusen takk for kjempe fine tips,de kommer godt med.dere er noen knupper:-)

Skrevet

de selger både pampers og huggies mm. bleier i butikkene da, så jeg hadde ikke giddet å ta med så mange av det. Men hvis man har plass i bagasjen... bleier er jo uansett billigere i Norge

Skrevet

....også grøt selvfølgelig:O) (som Luca sa)

Da vi dro til Thailand pakket jeg ned 4 bleie pakker sammen med med min Maclaren trille,jeg la alt i en stor sort søppelpose...ingen som så det ingen som la merke til det!! (for egentlig skal du pakke slike ting i bagasjen,men det var faktisk ett tips fra mannen i telefonen fra Thai Airways:O)

Ellers har du fått mange gode praktiske råd fra Luca her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...