kamillaen Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Han får brød med prim leverpostei middagsglass(1 gang) Og forresten kan de få kumelk når de er 9 måneder?kan jeg prøve når han er 8?gjør det absolutt ikke vis det ikke safet alstså.må bare vite:)
Sjokolademonster Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Leste ett sted at de kan få litt kumelk etter 6 mnd jeg... har gitt min på 7,5 mnd fløte i dag, så satser på at det stemmer..
Lilleh Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Noen sier kumelk i matlaging etter 6 mnd, mens andre anbefaler 10 mnd. Som drikke er det vel 12 mnd. Snuppa er 9.5 mnd og vi holder oss unna melk - for å være på den sikre siden. Så som pålegg får hun leverpostei uten melk, fruktpure, avokado.. og så middagsmat glass/hjemmelaget (uten melk) og grøt uten melk. En kan få kjøpt en del fruktpureer og middager med melk i som er anbefalt fra 6 mnd, men vi holder oss unna disse. Kommer til å gjøre dette til 10-12 mnd - heller hysterisk nå enn andre plager siden..
kamillaen Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2006 Ja jeg har jo klart å vente så lenge å han maser jo ikke etter melk så for nok vente litt jeg å men så du mener at de ikke kan få en vaffel eller lignende?
Lilleh Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 De overlever jo Men i vaffel er det jo egg også, som ikke anbefales til babyer.. tror det faktisk er 12 mnd på egg. Jeg har med hell gitt snuppa en tørr kavring fra Pågen, krisprolls - naturell uten sukker - å gnage på når vi spiser middag, kveldskos eller liknende. De koser hun seg glugg i hjel med. Men jeg er nok av den sorten som heller er på den sikre siden, enn å tenke at 'det går sikkert bra'. En må finne ut hva som funker for seg.. Det skal også sies at i vår familie er det både allergi, eksem og diabetes, så derfor denne tilbakeholdenheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå