Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Hadde såre brystvorter i starten men holdt ut til det gikk over. Nå holder jeg på å bli sår igjen på ene brystvorten. Det stikker når hun suger, tror det er en tann som kommer i veien. Det har ikke sprukket ennå, men er like før tror jeg. Hadde ikke tenkt å slutte å amme ennå, hadde tenkt noen måneder til med å amme morgen og kveld siden hun snart skal begynne i barnehage. Synes dette er så trist jeg. Noen som har råd?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Jeg har akkurat samme problem. Snuppa på 12 mnd har fått masse tenner oppe, og jeg er sår. Har også begynt å få igjen en slags vannblemme ytterst på knoppen, som jeg tror kommer av feil eller for hardt sugegrep. Det som hjelper litt her er å koble henne av hver gang jeg kjenner at det gjør litt ekstra vondt, da hender det at taket blir bedre neste gang hun finner knoppen. Det som hjelper mest er å legge henne i tvillinggrepet (med kroppen hennes under min arm). Da får jeg belastning et annet sted på puppen. Fint å skifte på mellom to stillinger, og at ingen stilling blir prøvd ut mer enn en amming. Noe mer råd har jeg ikke. Som deg har jeg lyst til å amme noen måneder til. Håper det går seg til etterhvert.
jazza Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Jeg ble også sår når jenta vår fikk tenner. Det hjalp å variere ammestilling. Jeg la meg på senga slik at jeg lå med hode ene veien jenta med hodet andre veien hvis du skjønner. Man må bare finne en ammestilling som ikke gjør vondt. Jeg brukte brystvortekrem (purelan), ullinnlegg. lufta puppene etter amming. Egentlig alt det samme som jeg gjorde de første månedene da jeg også var sår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå