Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Hei. Datteren min er 14 mnd og begynte å gå da hun var 1år. Men har en venninne som har et barn på 18mnd og henne har akkurat begynt å gå så litt. Og henne er helt stiv i beina.. Litt vansklig å forklare, men henne vagger på en måte helt stivt fremover. Jeg er litt beskymret, ikke fordi hun begynte å gå såpass sent, men rett og slett fordi hun er så stiv. Noen som vet hva det kan være? Mente barn var mere myke å smidige, dette ser ikke bra ut. Jeg tør ikke si noe til henne, men jeg er virkelig beskymret. Håper noen kan hjelpe
Guttemamma x 3 Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Normalvariasjonen for å begynne å gå er 10-18 mnd. Alt innenfor dette området regnes som normalt. At hun begynte å gå da hun var 18 mnd. er derfor ikke noe å bekymre seg for. Ifølge fysio skjer det mye de første 4 mnd. etter at de begynner å gå. Ca 3 mnd. etter at Lillemann begynnte å gå økte tempoet voldsomt og han fikk mer "spenst". Tror ikke du skal lage noen sak av det enda. Hun går vel til vanlig oppfølging på helsestasjonen og da vil de ev. sjekke det der.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #3 Skrevet 2. desember 2006 Hvis du hadde lest innlegget, så sa jeg at det var ikke det at hun var 18 mnd før hun begynte å gå som beskymret meg. Jeg har ikke sakt noe om at hun skulle ha kunnet gå mye før. Det jeg er beskymret over er at hun er så forferdelig stiv, og det ser ikke bra ut. Og det er flere som legger merke til det. Jeg skrev inn fordi jeg er beskymret og ikke opphengt i det at hun er 18mnd. De har ikke vært på helsestasjonen på lenge, man vet jo at det kan ta mange mnd før neste time. Jeg er bare beskymret over at noe er galt da hun er så stiv. Var det jeg ønsket svar på..........
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 2. desember 2006 #4 Skrevet 2. desember 2006 Snuppa mi begynte å gå for litt over en mnd siden Hun er enda ganske så stiv når hun går Det går seg nok til etterhvert at de får bedre ganglag
Guttemamma x 3 Skrevet 2. desember 2006 #5 Skrevet 2. desember 2006 Beklager, var ikke meningen å fornærme deg... Ifølge fysio skjer det mye de første 4 mnd. etter at de lærer å gå så du må ikke legge for mye vekt hvordan det ser ut når de nettopp har begynt å gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå