Gå til innhold

tips mot tett nese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegull er blitt forkjølet og sliter med tett nese stakkars:( Har våknet hver halvtime siden kl 18 nå.. Noen tips?

Har forsøkt å sprøyte mm i nesen, heve sengeenden og nesesuger, samt at faren har prøvd å "blåse" ut gusjet. Alt uten hell. (nesesugeren fikk vi ihvertfall ikke til!)

Tassen hyyyler jo som besatt og under vår "behandling", spes mm i nesen er ingen slager.. skal ikke være lett å være liten, nei;D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Har også hatt tett nese her, gått litt over nå, men var samme styret. Han ble så sint bare jeg rørte ved nesen:-) Jeg tok en mesoft-kompress og våtet med litt varmt vann, og "puffet" på nesen. Fikk ut en del da, og så dryppet jeg etterpå med mm. Han hylte selvsagt, men virket som det ble bedre.

Håper det ordner seg for den lille tassen:-)

Skrevet

Hos oss har det funket med mm og saltvannspray. Har prøvd saltvann som ikke er spray også, men har funnet ut at sprayen funker best. Husk å kjøpe uten konserveringsmiddel og virkestoffer - altså rent saltvann. Lykke til!

Skrevet

takk dere! ;)

tenkte litt, og jeg tror faktisk ikke han er så tett, men heller at det ikke kommer ut! Surkler og snorkler inni nesen. Klarer nesten ikke die, kaver på puppen men er sulten;(

Noen som vet hva en kan gjøre mot det?

Skrevet

dette skal jeg jammen prøve, takk for tips "Fikk maibaby06"!! Har noen mesoft liggende, får ta kampen med lillegutt nå;)

Skrevet

Jeg opplever ofte at ei lita stund etter at jeg har sprayet med saltvann, så nyser hun skikkelig og da kommer det MYE ut! Kanskje det kan hjelpe...

Skrevet

Når gutten min har vært tett så har jeg tatt ham med inn i dusjen (evt inn på badet etter at noen har tatt en lang dusj). Mest effektivt å ha ham med inn i dusjen, mer damp der. Dusjer en 5-10 minutter. Når han får endel damp i nesa så løsner snørra lettere. Om han ikke nyser av seg selv og det kommer ut da, så er det i alle fall mye lettere å få det ut ved å dryppe med mm/saltvann i nesa etterpå... Da bruker det å komme ut! :o)

(Men kanskje litt dumt å ta ham med i dusjen nå etter at han har lagt seg...) Prøve i morgen?! :o)

Skrevet

åh, takk dere! så det må bli mer flytende før det kommer ut *tenke tenke*, ja det høres jo logisk ut!

skal prøve mesoft nå, og dusjen samt saltvannsspray i morgen, så får vi se om det gjør susen..

Skrevet

Hei, du har vel egentlig fått nok svar. Men ville bare si at vi strevde med det samme. Styra fælt med mm, men syns ikke det hjalp. Spurte helsesøster og hun sa at mm bare gjorde det verre (funker i øyne, men ikke nese), så hun anbefalte saltvann eller nesedråper. Det hjalp fort når vi brukte det! Lykke til!

Skrevet

åh, takk, godt du sa det! Vi synes vi og han ble mer snørrete etterpå, men var usikre på om det var pga at han ble så krakilsk under "behandlingen".. Får nok prøve saltvannsspray.

Skrevet

visste ikke at mm ikke skulle i nesa. Sykepleier dryppet han i nesa med min mm på barsel, så jeg trodde det var greit, hm. Får anskaffe saltvannsspray så jeg er forberedt til neste gang han blir tett:-)

Skrevet

Snupppa vår er også forkjøla og jeg har brukt saltvannsdråper på engangs pipetter.Jeg holder henne liggende med hodet lavere enn kroppen og hodet til siden.(høres veldig brutalt ut) Så spruter jeg hele flasken inn i det ene neseboret,og da kommer alt ut gjennom andre neseboret,Neseskylling altså.Da er hun fin lenge etterpå.Da protesterer hun faktisk ikke så mye helller,for det renner ikke ned i halsen hennes....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...