Gå til innhold

Er ikke dette litt merkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt: Har et litt anstrengt forhold til svigermor. Siste "stuntet" fra henne var å fortelle folk at jeg var gravid i uke 8, enda vi hadde sagt ettertrykkelig at vi ville vente til uke 12. Da jeg sa til henne at jeg ble lei meg for dette, kjefta hun oss huden full, mente vi er ute etter å ta henne etc. Har ikke snakket med henne siden, og jeg er nå 19 uker på veg.

MEN her om dagen skulle vi liksom ha "oppvaskmøte", og jeg hadde kanskje foventet en unnskylding eller noe. Men neida, hun er faktisk fremdeles forbanna på oss og synes det var dårlig gjort å fortelle henne dette når hun ikke fikk fortelle det videre m en gang (hvilket hun jo gjorde uansett da men..) Hun var bare opptatt av at jeg "må sette meg inn i hennes situasjon, og tenk hvor fælt det var for henne da, som ikke kunne si noe på jobb osv".

Er ikke dette en litt merkelig reaksjon? Å bli sint når du får vite en hemmelighet, fordi du ikke får si den videre? Eller er det jeg som lever i en anna verden liksom?

Må være anonym akkurat nå.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Keg må si jeg synes det var en litt merkelig måte for henne å reagere på. Hun burde jo respektere dere og deres ønsker... Ville dere at hun skulle holde det hemmelig en stund til, skulle hun respektert det og holdt kjeft!!! Hvis dere ikke hadde sagt noe om det, er det jo klart hun kunne fortalt det videre til de på jobb...

Nei, jeg forstår at dere blir sint, jeg hadde blitt lei meg, såra og forbanna, hvis det var noen som ikke respekterte meg/oss....

Skrevet

Puh, så da er det ikke bare meg liksom.. Ja, jeg ble egentlig ganske lei meg og veldig oppgitt, for hun ville liksom ikke høre på mine meninger og hvordan jeg har det i det hele tatt!

Hun gav også tydelig beskjed om at hun synes dette m å vente m å fortelle det til folk før etter 3 mnd er noe stort tull som hun ikke har forståelse for i det hele tatt! Prøvde å forklare ifht engstelse etc, + at vi hadde jo ønsket å fortelle det til slekta selv da, men det syns hun ikke noe om heller. Jeg sa at hun i det minste kunne spurt oss først, før hun fortalte slekta, men nei det var også dårlig gjort av oss å "skulle styre henne på denne måten". Sukk...

Heldigvis er samboern min nokså lei av henne og da, men jeg er nok den som går og irriterer meg mest.. Hodet tenker liksom på ting jeg egentlig ikke vil bruke tid på! ;)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Hun burde jo ha følt seg spesiell som fikk vite det før alle andre! Nå er det jo alltid to sider av samme sak, men i dette tilfellet kan jeg ikke se at svigermoren din har noe å forsvare seg med. Det bør da være mulig å holde på en hemmelighet i 4 uker!!! Jeg regner med at dere neppe kommer til å involvere henne i flere hemmeligheter........noe hun i såfall bare kan takke seg selv for!!

I vårt tilfelle var det nesten motsatt, det var ingen av de som fikk vite det tidlig som sa noe som helst til andre uten å sjekke med oss først, selv etter de 12 magiske ukene.

Jeg håper virkelig dere får ordnet opp på et eller annet vis, men skjønner godt at du ikke har så veldig lyst til å snakke med svigermor akkurat nå. Uansett, lykke til med alt!

Skrevet

Sorry at jeg er så uttrykksfull, men FOR EN DUSTESVIGERMOR!!!

Jeg har en nokså tåpen sladrete svigermor selv, så vi orket ikke fortelle henne noe før vi var over 12 uker. Kommer til å gjøre det slik neste gang også.

Skrevet

Kanskje hun innerst inne sliter med dårlig samvittighet fordi hun ikke klarte å holde munn?

"Angrep er beste forsvar" sier noen og må overfor seg selv skyve skylda over på andre.

Utrolig kjedelig med sånne folk!!!

Ville nok ikke fortalt henne andre hemligheter...

Skrevet

Hva er det med folk og at de bare MÅÅÅÅÅÅ fortelle alt videre. Det er som om det brenner på dass! Ahrg!! Hemmelig er et relativt begrep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...