Gjest Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 melken har samme alkoholprosent som mors blod har jeg hørt..... men det var vel ikke svar på det du spurte om.....noen gjør det, andre lar det være... jeg har ikke gjort det...drikker ikke øl heller da så....
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Jeg sitter her med øl nr.2 jeg! Jeg skal ikke amme før i morgen tidlig, men jeg tror ikke det hadde vært krise å amme rett etterpå heller. Men jeg hadde ikke gjort det da ungen var nyfødt. Nå er han 5 mnd. Det blir like høy promille i melka som i blodet. Det er veldig lite!
Janne&Noah Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2006 Okey... Hvor lang tid tar det da før den øla er ute av melka? Noen som vet det?
Janne&Noah Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2006 Jeg bare lurer, for jeg skal ut på kafe en tur i morgen kveld. Lillegutt får fortsatt pupp 2-3 ganger per natt. Bør jeg gi erstatning hele den natten da? Hvis jeg må det, så tror jeg heller jeg drikker cola;)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Da mener jeg bestemt at du kan ta deg et par øl. Du trenger ikke bli full, da, men det regner jeg med at du ikke har tenkt! Kos deg du!
Mulle :) Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Hvis du tar 1 øl eller 1 glass vin kan du amme..
Amabolla Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Hvis du skal følge "reglene" til punkt og prikke så er det ett glass vin=3 timer venting.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #12 Skrevet 1. desember 2006 Klart du kan, det er en myte at melka har samme promille som blodet. HAve fun.-)
Lumsk Skrevet 1. desember 2006 #13 Skrevet 1. desember 2006 En myte? har du noen kilder på det som jeg kan lese?
OsloMor Skrevet 1. desember 2006 #14 Skrevet 1. desember 2006 Det står i en brosjyre fra ammehjelpen som man får når man reiser hjem fra barsel, og det er faktisk en myte at morsmelken har samme promille som mor har. Jeg tror mange forveksler litt med at barn i mors liv har samme promille som mor. Spør legen din er du i tvil da vel:-)
Brava Skrevet 1. desember 2006 #15 Skrevet 1. desember 2006 se: http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=261#alkohol Litt klipp: Konsentrasjonen av alkohol i morsmelken vil være som i mors blod, men barnets promille vil bli lavere, fordi melken først drikkes og deretter fortynnes videre i barnets kropp.
OsloMor Skrevet 1. desember 2006 #16 Skrevet 1. desember 2006 Er jo positivt at barnet ikke får samme promille da;-) Mener bestemt at det er delte meninger om det, men ammehjelpen pleie jor å være pålitelige, så det stemmer sikkert. Tror uansett at man kan ta en øl selv om man ammer en 3 mnd gammel baby.
Brava Skrevet 1. desember 2006 #17 Skrevet 1. desember 2006 ja, det kan man absolutt!!! Står ikke at man ikke kan det, altså på ammehjelpen...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #18 Skrevet 2. desember 2006 Melka vil ha samme promille som blodet, dvs hvis du har en Promille på 0,1 så har melka det også. Der er gjerne mer alkohol i eplejuie... Hvis du drikker to/tre øl, så kan du helt trygt amme etter et par timer. (Helsestasjon anbefaler å vente tre timer)
Janne&Noah Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #19 Skrevet 2. desember 2006 Tekk for hjelpen jenter! Da skal jeg kose meg ute i kveld! Trenger sikkert ikke mer enn to øl for å bli susa heller! Får heller gi erstatning det første måltidet og amme resten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå