Zupermam Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Hvor mange ml er det " normalt" å pumpe ut pr bryst? Hvor mye drikker de sånn ca pr måltid? Når morsmelka er tint , hvor lenge kan jeg ha det i flaska i kjøleskapet? har noen peil? lurer på hvor mye jeg må ha på lager, så jeg er sikker på at han blir mett, om jeg stikker ut en kveld:) og pappa må fore!
Expat Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 150ml per kg i døgnet, så deler man på antall måltider. MEngde man får ut kommer an på erfaring og tid på dagen, samt generell mengde man har. Det er lurt å spare i 50ml mengder, da er det lettere å dele opp. Dobbeltpakkede fryseposer med brødklips er lurt! Når det er tint under kaldt vann så kan det være tint 24 t. Man smaker og lukter og ser at det er bra før man gir baby. Det fikser pappa'n, men det er jo lurt å advare ham...
Zupermam Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2006 takk:) kan en flaske som ikke er drukket opp, settes tilbake i kjøleskapet for så å varmes til 38 grader igjen ( i vannbad) på ny?
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 jeg pumpet hele tiden fra hun var 1 uke til 5 ca,pga flere ting!Da pumpet jeg fra 120-180 hver gang-og det gjorde jeg i forbindelse med måltidene hennes. Hun drakk da-i den perioden 120 ml til hvert måltid,noe mer om kvelden. Hvis du går inn på ammehjelpen.no står alt du trenger å vite om lagring av melken ol:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå