Gå til innhold

Er så frustrert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er nå 7 uker gammel, han har fra 2 ukers alder fått litt tillegg. Nå gir jeg han tillegg 3 ganger om dagen, først pupp, så flaske. Har gått fra 60 til 90 ml til hvert måltid. I dag har han vært skikkelig vanskelig, han har nesten ikke villet ta pupp, nå illskrek han når jeg prøvde å gi han pupp, men roet seg med en gang jeg fant frem flasken. Det er så frustrerende og leit, jeg vil jo så gjerne amme,

Blir det sånn når jeg gir flaske at de heller da foretrekker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig ja. De to mulighetene er å bytte ut flaska med enten hjelpebryst (ammehjelpen.no sier hvordan!) eller kopp. Den første redder ammingen. Pumper du nå?

Skrevet

Hva er hjelpebryst? Hvor får man eventuelt tak i det? Jeg har prøvd å pumpe meg, men har ikke fått det til, nå steriliserer jeg pumpa, så jeg skal nå prøve igjen, håper det går.

Skrevet

Gå inn på ammehjelpen.no a-å og let etter hjelpebryst der. Du finner både "hjemmelaget" og ferdig versjon, Medela sitt kan bestilles hos de fleste apoteker. Da får de mme fra brystet.

Skrevet

Da skal jeg gå inn der å titte.

Nå har jeg prøvd å pumpe meg, fikk ut kanskje 10 ml, og det så ut som "sølevann", kanskje jeg rett og slett er på vei tilå miste melka, at det er derfor han har vært så frustrert?

Skrevet

Kan være feil pumpeteknikk, ikke alle som får til pumping. Prøv å beholde troen på at dette går bra, og prøv hjelpebryst, det har hjulpet for mange:) Kanskje dere øker?

Skrevet

Har det som deg =0(

I dag har jeg bare lyst å gråte..skikkelig fortvilet.

Har fra babyen var 2 uker gitt mme,

gir nå 60 ml 5 ganger for dagen, alltid etter amming.

På natten gir jeg bare MM.

Det har egentlig fungert greit, men nå merker jeg at det blir mindre melk. Prøvde også å pumpe i sted, men det kom bare ut litt.

Ammet jenta mi rett etter og da merket jeg hun svelget en del,

så tror man får mye mindre ut ved pumping.

Jeg har gått til akpunktur, det har visst hjulpet.

Nå er det 2 uker siden jeg var der og har mindre melk enn jeg noen ganger har hatt.

Skal tilbake mandag, heldigvis....Kanskje noe for deg?

Må bare si jeg føler med deg,

har også så lyst å fullamme.....føles som et nederlag.

Skrevet

Skal forresten prøve hjelpebryst jeg også,

skal få bestilt et ferdig hjelpebryst via apotek.

Her er ting jeg har prøvd, kanskje noe av dette kan hjelpe deg:

som sagt akkupunktur

ammete

spist bukkehornfrø

havresaft

litt vin =0) for å slappe av

vørterøl

ellers drukket mye vann.

Når jeg er flink husker jeg på å få i meg litt av alt daglig,

vet ikke helt hva som har hjulpet, men har litt mer melk på disse dagene. Nå har jeg slurvet i noen dager og har lite melk.

Tror mest på akkupunktur av dette.

Ellers er det jo hyppig amming da...især nattamming.

Skrevet

Får man bestilt ferdig fra apoteket ja?

Takk for mange gode råd, har ikke prøvd akupunktur, men jeg var med lillegutt og fikk satt noen nåler da han hadde mye vondt i magen, det hjalp veldig, så kanskje jeg også burde ta turen dit:)

Takk for mange gode råd dere:)

Skrevet

Prøv sugekateter! Har brukt det siden lillegutt ble født. Han er 8 uker nå. Har hjelpebryst også, men tungvint i forhold til bare å bruke slange. Lirker slangen inn i munnen på han når han har sugd seg fast.

Har forsøkt alle rådene mot lite melk untatt akupunktur, det har jeg liten tro på etter å ha forsøkt det under graviditet og fødsel.

Bukkehornsfrø ser ut til å hjelpe meg. Har kjøpt kapsler på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...