Gå til innhold

Mai: Skal de ikke sitte før de klarer å reise seg opp selv??


FruTennplugg+guttepluggene

Anbefalte innlegg

en venninne av meg fikk høre det av HS. hennes gutt satt på kontrollen de var på(barselgruppa) HS sa hun måtte legge han ned siden han ikke kunne sette seg opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette har det vært flere debatter på inne på småtroll 0-1, og det virker som det er svært ulike oppfatninger. Fysioterapeuter anbefaler at de setter seg opp selv, og ikke sitter før det, heller ikke i høystol m puter. Kun litt i vippestol. Helsesøstre virker som har litt mer ymse oppfatninger.

 

http://www.babyverden.no/templates/QApage____13145.aspx

http://www.babyverden.no/templates/Article____4338.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg,Vi fikk samme beskjed,ikke sitte før de klarer det selv,pga at de da sannsynligvis ikke krabber like bra,men begynner og hoppe rundt på rompa,Men vet ikke om det alltid stemmer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

HS min sa at det var helt greit at de satt litt..så lenge de ikke måtte sitte lenge.. jeg lot henne sitte litt..men la henne allitd ned først..og ble hun veldig utålmodig fikk hun sitte..

 

skal man være helt hysterisk på det så måtte jo vi ha hatt henne helt flatt i vognen til hun en uke før hun var 8 mnd.. det hadde jo aldri gått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla mi har sittet en god del før hun klarte å sette seg opp selv. Hun la seg ned når ho ikke gadd å sitte mer. Jeg synes det blir litt drøyt noen ganger dette her med å passe på ditt og passe på datt. Alt med måte, og følg barnet ditt! Det tror jeg er viktigst. Hvis ikke barnet viser interesse for å opp så la det ligge, men er barnet veldig aktiv og krever mer så prøver man seg fram. De sier som regel klart ifra hvis det er ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...