Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Etter å ha sett mange vogner mente vi Mutsy (3rider) var den beste vognen for oss. Allerede etter de første prøveturene er understellet skjevt. Kontakten med selger er håpløs og de vil ikke innrømme generelle svakheter selv om annet understell av samme type hadde enda større defekt allerede før det var brukt. Vi er meget skuffet over den ellers tøffe vognen som gir store forventninger uten å innfri. Vi er om mulig enda mere skuffet over butikken som ikke vil heve kjøpet - de sier de da blir sittende inne med et produkt de ikke ønsker! Flere som har tilsvarende eller andre problemer med Mutsy?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Har hørt om dette før! Noe av grunnen til at vi ikke valgte å kjøpe denne vognen. Men den ser knalltøff ut! Men kanskje dette kan hjelpe?? Forbrukerkjøpsloven, kap4. § 15 Tingens egenskaper, mangler. mv; - Tingen skal være i samsvar med de krav til kvalitet, andre egenskaper som følger av avtalen. (KVALITET) § 16, Mangel; - dersom sden ikke er i samsvar med kravene i § 15, anses varen å ha mangel. § 18 Tidspunkt ved mangel, - Mangel som viser seg etter 6 mnd etter kjøp, skal anses å ha eksistert ved kjøp. § 27 Reklamasjon; -Her foreligger det mangel ved tingen, og fristen for å reklamere kan ikke være kortere enn 2mnd fra da dere oppdaget mangelen, til senest 2år etter at dere overtok vogna. §29 Retting og omlevering (avhjelp) - Forbrukeren kan velge mellom å få rettet opp feilen eller få en ny vogn. Selger har ikke rett til å foreta flere enn to avhjelpsforsøk på samme mangel. Dersom reparsjonen tar mer enn en uke, skal du få en annen vogn i mellomtiden. Vil selger prøve å reparere den, har dere ikke rett til å heve kjøpet eller kreve prisavslag. § 31 Prisavslag hvis ikke vognen blir slik den skal være etter to ganger på reparasjon. § 32 Heving; - I stedet for prisavslag. Etter to forsøk på å rette opp feilen, og feilen er vesentlig! I denne saken er feilen vesentlig. Vognen er skeiv, og ikke slik dere hadde forventet. Selv om feilen viser seg etter at dere har brukt den!! (se § 18) Har hørt at noen selgere mener de følger Kjøpsloven, og dette gir mindre rettigheter til kjøper, men her må jeg si at jeg er 100% sikker på at man følger Forbrukerkjøpsloven; § Loven gjelder salg av ting til en forbruker når selger/selgerens representant opptrer i næringsvirksomhet. STÅ PÅ! Dette må du ikke finn deg i!! Jeg fikk problemer med Quinny vogna mi, og butikken reparerte den på 30 min! Dersom retting ikke kan foretas, kan dere kreve ny Musty vogn, deretter etter over to ganger på ny reparasjon kan dere kreve heving - pengene tilbake! Hadde en utrolig flink rettslære lærer på skolen som hjelper folk av og til med slike problemer. Forklar problemet, og spør om hjelp: [email protected]
Heddamamma Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Vi valgte også Mutsy 3rider da vi syntes denne var en lett, fin og praktisk vogn, og ikke minst fordi denne så utrolig kul ut! Vi valgte hardplast bag da denne så helt rå ut. Det skulle vi aldri gjort. For et par dager siden når jeg satte baggen ut på trappa så knakk den ene tappen under bagen. Denne tappen er der for at bagen ikke skal vippe fremover eller bakover når den står på gulvet. Dette resulterte i et stort hull i bunnen på baggen!! Jeg gikk så tilbake til butikken jeg kjøpte vogna som sier at dette kan de (eller leverandøren) ikke gjøre noe med fordi de mener skaden er selvforskyldt! Men jeg har vært normalt forsiktig med baggen og mener den må tåle å håndtert på en helt vanlig måte! Ikke nok med det. Bilsetet som hører til vogna er også ødelagt. Det har låsen som strammer beltet løsnet fra setet! Og så har også en skrue falt ut av understellet slik at den er helt skjev. Med andre ord så vil jeg fraråde alle fra å kjøpe denne vogna da det er dårlig kvalitet og leverandøren tydeligvis ikke vil ta inn igjen varer med tyelige mangler! Hva mener dere? Hvor lenge skal man forvente at baggen skal holde? Håpet på å bruke denne til nestemann og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå