Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Hei jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med dette. Jeg har ei lita snuppa på 4 mnd som jeg har amma til nå. Nå har vi begynt med grøt og flaske og for det meste bare pupp på morgenen og på sengekanten på kvelden. Saken er at jeg har AD/HD og kjenner mer og mer på at jeg skulle gått på medesiner. Jeg har venta til nå pga amminga, og fordi jeg trodde jeg ikke kunne amme og ta Ritalin samtidig, men i dag fikk jeg beskjed av psykiateren min at jeg kunne ta Ritalin og amme, det var visst ikke farlig, og de mente at hvis fordelen for moren oppveide en eventuell ulempe for barnet(som visst nok ikke var noen) så kunne jeg begynne på. Men det er bevist at ritalin går over i melka. Så spørsmålene mine er: KAn jeg fortsette å amme på morgenen, hvis jeg tar siste pille på kvelden og venter med første pille til etter jeg har amma; eller blir ritalinen fra dagen før "lagret" i melka? Er det noen som har erfaring med ritalin og amming? jeg tenkte at hvis hun fortsetter å få morgengpupp så får hun jo alikevel litt mm.. og antistoffer og sånn. huff er så usikker på hva jeg skal gjøre..
Blomman Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 har vært innr på relis.no - en database hvor leger fra hele landet svarer på spm ang medisiner. felleskatalogen er nemlig ikke alltid rett sted å finne svar - legen svarer i forhold til frsking som er gjort evt erfaringer. Der står det at man mest sannsynlig kan amme på morgenen etter å tatt siste dose kvelden før. Om en ønsker det utfører St Olavs hospital analyse av konstentrasjonen av medisinen i morsmelken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå