Gå til innhold

12 mnd, hva slags ord har de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som er 12 mnd, hva slags ord har de?

Min sier mamama, men om det er bevist MEG hun mener tviler jeg på.

En periode sa hun bah bag hver gang hun så ballen, men ikke nå lenger, nå er det bare babbel.....

Prøver å få hanne til å si mat, men da bare smatter hun, og lys, og pus, men nei.

Hva med deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt sa mammamama - noe i den duren.

Ellers sier jo ikke barn på 12mnd noe som helst. De få barna som kan si noe har jo nesten blitt hjernevasket til å lære et ord som de egentlig ikke vet hva betyr. Da høres det ut som om en papegøye som snakker og ikke et barn. Jeg kjenner iallefall til et slikt barn.

De fleste ord kommer vel nærmere 2 år.

Skrevet

Eh, jenta mi er 12 måneder og hun har sier flere ord uten å være papegøye. F.eks. ser hun en hund så sier hun vov vov og her om dagen da vi så noen som drev i vannet så sa hun "Bae" (som betyr bade). Hun sier også takk takk når hun får noe og hei og hade på de riktige stedene.

Tror nok det er veldig individuelt. Vesla har vel ca 10-15 ord.

Skrevet

litt feil å si at barn på 12 mnd ikke sier noenting, når det står skrevet at de gjerne har et par ord...

men dette er jo individuelt.

jenta mi sier mamma, pappa, takk, hei, der, bø, tittei..og skjønner betydningen av det.ber jeg henne hente skoene, så gjør hun det osv...og dette har vi ikke hjernevasket henne til.når hu var 10 mnd tok hu leketelefonen å sa hei hei.

Skrevet

Helt konsekvent så sier gutten min mamma og hade. Det er det.

Skrevet

Eg har ikkje hjernevaska jenta mi, men ho kan fleire ord. Mamma, pappa, takk, bil, bappa (bamse), meir. Og det er tydeleg at ho forstår mange fleire. Mamma har ho sagt bevisst lenge, pappa begynte ho med for eit par veker sidan. Ho er tretten månadar.

Skrevet

Her sier tuppa vår "hade" (første ordet hun sa) og "heia" mens hun vinker, "der" mens hun peker på alt og ingenting, "jajajaja" når hun snakker i telefonen og "mamma". Men det går litt i perioder hvor mye hun snakker og hva hun sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...