Gå til innhold

Juni: Hvordan unngår dere klumper i grøten?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har det sånn jeg også,men klarer ikke å få ut alle klumpene.pisker og pisker.vet ente ossen vi skal få d til jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik lager jeg grøten hehe:

 

Varnmer mme til den er lunken (noen ganger litt varmere)

 

Har grøtpulver i skåla

 

heller oppi mme

 

rører med gaffel

 

har i mer pulver eller mme ettersom det trengs

 

i grunn ikke noe hokuspokus hehe... Men pleier å passe på at den blir tynn først da og tar mer grøtpulver i etterhvert. og gaffel er mye bedre å røre med enn skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

risgrøt er håpløst hjemme hos oss. den klumper seg alltid. har ikke tall på alle de gangene jeg har gitt havregrøt fra hipp i stedet, den klumper seg aldri... den som kan gis som smaksprøver fra 4 mnd.. men som egentlig er fra 6 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi spiser stort sett bare maisgrøt. Hadde problemer med klumper her og, men det vi gjorde var at vi helte oppi så mye grøt som hun pleier å spise. Helte oppi litt melk, rørte. Mer melk, og rørte. Nesten på samme måte som jeg lager deig, når jeg baker. På denne måten forsvant nesten alle klumpene. :) Jeg har riktignok rørt med skjei, så kanskje jeg skal prøve gaffel, så forsvinner kanskje resten av de små irriterende klumpene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blander mme i flaske og rister, tar den melkahan skal ha i en kopp og rører inn grøtpulver rører med skje ingen klumper..

har hørt det kan bli klumper hvus melka/vannet er for varmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme at jeg rører og rører og rører og rører i grøten jeg også... men gjør det egentlig noe om det er noen små klumper?

Det er jo grøt vi snakker om og det pleier jo være litt klumpete det... hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, løsningen er å lage det i en boks man har lokk til, og så bare riste. Fem sekunder, og vips så fins det ikke klumper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...