Molait Skrevet 8. desember 2006 #176 Skrevet 8. desember 2006 tippet er tippet Men har da sett pjokken så kunne være han veide mer. Han har jo Frk. Fløtepupp til mor;) Ellers tviler jeg på at han krymper?! Tror da jeg har nok mat, for han spiser deg mett og enda kommer det mer om jeg pumper eller sjekker. Og på natten så sover han gjerne 3 timer før neste mat. Er mange som spiser sjeldnere eller sover hele natten på den aldern (eller 9 uker..) men er ikke uvanlig med 3 timer heller. På dagen spiser han til han smiler og melken renner ut av munn på ham og nedover meg. (gjerne til det renner over hos ham og (les gulp)) Men kan være at den ikke er næringsrik nok da. Men han er da døtte meg tung blitt. Godt med valker og så skulle tro det var noe fløte der og. Skal på hs på mandag, høre med dem da. Tror kanskje det er nakken hans jeg. For han skreik mye før. Var hos kiro og var da veldig stiv på den ene siden. Noen behandlinger og fin i humøret og god bevegelse. Nå skrikern igjen og da far testet i stad var han helt stiv til den ene siden igjen. Tenker på om vi er så stive i nakken at vi ikke klarer snu hodet. Er ganske grinete på omverdnen da vi og. Han bæsja i dag (woho) så han har fått tømt seg og, så er ikke det tror jeg. Men har veldig mye luft. Lurer på å kanskje følge svanine å gi flaske før legging. Kanskje mindre luft da. De som har hørt ham spise...ja la meg si det slik, man kan HØRE at han spiser..hehe. Han sovnet 20.30 men måtte ha mat 22.30 igjen. Spsite ikke så mye så kan hende han ikke var såå sulten, men var det eneste han ville. Søkte som en gal etter puppen. Spennende å se hvordan natten blir. Håpe Tiril ikke våkner for annet enn mat i natt. At Oskar går tilbake til gamle vaner (evt. at natttåren går greit med søvn rett etter) At A sover godt helt til vaffal 8! At EA våkner for felles matservering rundt 4 for så å sove til 8-9. At LH sover hele natten? At Linea skjønner at natt er natt og den begynner ikke _midt_ på natten. At L ikke blir vekt at gitarspillende pappa. (begynner å kjenne barna nå..hihi) Ønsker dere alle en god natt og håp om at alles små har fylt 9 uker nå
simbamamma Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #177 Skrevet 9. desember 2006 Kjett hvis E har fått vondt i nakken igjen da! Ang. luft, så kan det jo være noe du spiser også. Ikke moro når du er mye alene heller da... Håper det ordner seg snart i hvert fall! Har en slik lillelarvenaldrimett her også, men han sovna da tilslutt 23:30. Var flink til å sove på dagen, takk og lov, så det ble mindre pes enn det kunne vært. Og siden jeg skulle være "alenemor" i dag, passet det fint gitt. A dro på jobb 7 i dag tidlig, rett på sound check og rigging av utstyr 15, kom hjem 19 og dro på spillejobb 21. Regner med han er hjemme igjen mellom 2 og 3:30. Å ha en baby er en heltidsjobb i seg selv, og er i grunnen slitsomt så det holder til tider. Men det blir jo mye verre når man er helt alene om alt. Jeg har flere lange alenedager enn jeg egentlig liker, men siden jeg bare har engangsstønad, trenger vi pengene. Har vel strengt tatt ikke lov til å klage.... All respekt for alenemødre! Burde lagt meg, men får nok ikke sove før A er hjemme igjen uansett. Flink du er svanine! Fint med gode nyheter fra Trondheim. Du har vært heldig som har hatt så lite nattamming, Herkules. At O vil ha mat om natta nå plutselig, er sikkert bare midlertidig, og forhåpentligvis har du såpass overskudd at du takler det finfint. Merker stor forskjell på meg selv nå som LH sover såpass bra om natta, men han sover nok fortsatt relativt lite i døgnet i forhold til mange på hans alder, så sliten blir jeg lell. Amalie: Håper det ikke gikk så aller verst på eksamen. Petronella: Håper det var moro med julebord. Tiny: Skulle gjerne kommet på grøtfest, men jeg må nok vente til LH blir litt større før jeg våger meg på langtur. Ja, og hvor er Cat?? Glemte jeg noen nå? Hvordan skal jeg bli ferdig til jul? Også vil jeg gjerne være frisk! Skal bestille gallestensoperasjon til etter jul engang, og fysio'n gjør så godt hun kan med rygg og armer, men det er en langvarig prosess, hælvetes møkkadritt alt sammen! Lenge siden sist jeg klagde nå vel...? Og forresten; prøvde en slik BabyBjörn Active bæresele her om dagen, tenkte det kunne være godt å avlaste armene litt. Men at den passer opp til 12 kg er bare bullshit, LH fikk f*** meg ikke plass! Damene på Baby Shop hjalp så godt de kunne, men måtte gi opp til slutt... Herregud som jeg skravler da! Tydelig at jeg har tilbragt mesteparten av det siste døgnet uten særlige mengder voksenkontakt... Thank you, and good night!
_svana_ Skrevet 9. desember 2006 #178 Skrevet 9. desember 2006 Skal bare si at vi drar bort til søstera til H i dag (moss). Kanskje overnatter vi, vi får se hva vi orker og hvordan dagen blir. Ha en fin dag alle sammen. (må jo si fra hva jeg gjør sånn at dere ikke blir bekymra, hehe) ((eller kanskje det bare er noe jeg tror...))
Molait Skrevet 9. desember 2006 #179 Skrevet 9. desember 2006 Du må følge trådvettreglene vet du svanine! Flink du. Håpe gutta er rolige og ikke gir deg for mange grå hår på turen da:) Men simba..skal du aldri bli bra?? Er jo helt sykt at han ikke får plass i bæreselen da. E passer greit oppi han og han må da være større enn LH? Stilte de den inn riktig tro? Ellers er en del av disse bæresjalene mye bedre avlastning. Tenkte jeg skulle kjøpe meg sånn hofteholdersak jeg. Han er nesten så stor at han sitter på hofta nå. Vingler litt men. Ja og huffameg, i går klarte jeg å dunke hodet hand i dørkarmen på badet! Endelig var gutten blid og glad. Kosa seg og bada og smilte på vei ut. Dunk-vræææl! Og så var det surv og gråt resten av kvelden. Var nok ikke hodet som plaget ham så lenge, men hadde håpet å beholde smilet på ham litt til i går. Stakkarn. Har han ikke vondt noe sted så sørger mor for at han får vondt et nytt sted.
Petronella♡mor til to Skrevet 9. desember 2006 #180 Skrevet 9. desember 2006 En liten oppdatering før jeg hopper i dusje, så jeg er klar med åpne armer når G kommer hjem med barna. Går igjennom og kommenterer på innlegg senere i dag... Vel, var på julebord i går. Skikkelig hyggelig (6 jenter fra avdelingen), var hos venninna mi som også er en kollega. Hadde bestilt Tapas, jummi det var bare helt sinnsykt digg. Utpå natta kom G og samboeren hennes som oxo hadde vært ute, så sov vi over der. Holdt på til kl 6 i morges, snork )) Ellers gikk det mest i rødvin og cider oxo sigg da seff. Følte meg som et askebeger når jeg våknet i formiddag - ble nok et par sigg for mye. Men det var utrolig digg der og da - hehe pleier jo å være litt sånn... Det har gått veldig fint med ungene. A har sovet hele natta (glemte å spørre når han våknet i dag... det må jeg gjøre). De har vært en tur nede i byen (bm og bf bor i Oslo), og det er stas veit du. Ellers har jeg kjøpt sånn babyfeeder, så den skal jeg prøve etterpå. Hva slags frukt har dere som har den brukt i utenom eple?? Molle - kom plutselig på at når A hadde skikkelig mageproblemer med promp, knip og da påfølgende trykking herfra og til evigheten i sommer begynte vi å gi flaske med MME på kvelden, og han ble MYE bedre i løpet av et par netter. Gikk bare noen dager så sov han faktisk hele natta. Det kom jeg på når du nevnte å prøve flaske på kvelden. Det kan være verdt et forsøk en ukes tid eller noe. Jeg har A i babybjørn ofte (sånn Active med ekstra støtte i ryggen) og A er ingen liten kar, veier vel ca 7700g nå... Så det høres litt rart ut at din lille jr simbamamma ikke får plass... De må jo ha gjort noe galt, eller må det ha vært en produksjonsfeil?!?!?! Nei, må hoppe i dusjen - hørs!!
Amabolla Skrevet 9. desember 2006 #181 Skrevet 9. desember 2006 I dag har vi vært på Strømmen storsenter og gjort ferdig all julegave shopping. Vesla sov heile tida;) Vi også har sånn babybjørn og den funker heilt fint på vesla og hun nærmer seg 7 kg. Nå er det mange rare lyder nedi underetg-får skrive mer seinere;)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 9. desember 2006 #182 Skrevet 9. desember 2006 hallå! Noen av dere som vet noe om økedøgn? Jenny har omtrendt ikke sovet i dag, bare sånne korte lurer. Så våkner hun og skal ha mat med en gang!! Vil ha mat annenhver time, vanligvis går det 3 timer mellom måltidene. Har brukt minifom noen dager nå, men vet ikke helt om det funker jeg.. men for sikkerhetsskyld så fortsetter vi med det en stund til før vi får ta en pause for å se om det endrer seg. Hvor ofte er det vanlig å ha økedøgn og varer de over flere dager osv? Ellers da, hvordan står det til med dere.. tenker da spes på Tiny og Molait (siden det er dere jeg har mest kjennkap til liksom.) jo, også når følte dere at dere hadde kommet inn i en rytme med deres små? og hvor lenge skal disse puppene drive å lekke så forferdelig? Kan jo ikke amme jeg uten å bli kliss gjennomvåt.. er avhengig av sånn oppsamler kopper fra Avent. Skal si det er trøblete å amme offentlig, med brystskjold, oppsamlere, flaske m/sonde osv.. Lurer på når jeg skal tørre å driste med på et treff jeg.. er så styrete.. Lurte visst på en del jeg da.. hehe:) spør dere jeg, for dere har liksom hatt disse babyene deres en stund:)
Amabolla Skrevet 9. desember 2006 #183 Skrevet 9. desember 2006 Mi har hatt økedøgn-det er da du lurer på hvorfor du i det heile tatt kledde på deg på overkroppen. Minifom funker ikke her i heimen-men etter at begynte å drikke ammete så forsvant luft i magen hos mi. Økedøgn kan vare en dag til en uke-spørs hvor mye du trenger å øke melkemengden. Rytmen kom vel ca etter 2 mnd-da kjenner man babyens gråt litt bedre-om det er kun oppmerksomhet,våt bleie,sulten,trøtt? Puppene mine har gitt seg med å lekke rundt nå ca-om morgenen har jeg bortimot sett ut som en hageslange- men nå veit de hvor mye melk som skal produseres-selvom det skjer litt inni mellom at det lekker. Bli med på treff-tror det var onsdag 20. som ble den endelige daton? Vi bryr oss døyten i alt puppepikkpakk;) Bare pakk dem ut ved behov!
♥Tiny Skrevet 9. desember 2006 #184 Skrevet 9. desember 2006 God kveld i stugu Fortsatt våken hver 2-3 time på natta... Skjønner det ikke jeg altså.. Nå spiser hun grøt på "kvelden" (i 17 tiden), får siste pupp (og ligger da leeeenge og koser seg) rett før senga. MEN alikevel våkner hun da 21.15, 22.45, 02.45 (fikk mat), 5.45 (fikk mat) OG bæsjer = vanskelig å legge igjen... Sov da fra 6.45-9... Er trøtt og sliten og vil sove hele natta snart (ihvertfall flere timer i strekk..) Har vært på besøk idag vi, til et vennepar med barn. Så kos å se de snakke sammen og glise av hverandre (han er 11 mnd) Og deilig å komme seg litt ut selvom det ikke var så lenge.. Hun sovna i bilen på vei hjem, jeg kledde av henne yttertøy og la henne i senga, og der ligger hun enda Uten pysj og uten kveldspupp Får se hvor lenge det varer da! Kab¤: Økedøgn kommer når de trenger mere mat og det kan vel vare et par dager (sikkert opp mot en uke også). Det er ikke sikkert det er økedøgn, men kos Prøv å strekke det litt mellom måltidene...5 min sånn innimellom.. Det går nok en liten stund før det stabiliserer seg med melka... Blir det msn-party idag eller??? Har klar både øl og drink jeg... Bare vesla våkner og blir ferdig med kveldspupp så er jeg klar
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 9. desember 2006 #185 Skrevet 9. desember 2006 Har øl og bailys klar jeg også!!!!
Molait Skrevet 9. desember 2006 #186 Skrevet 9. desember 2006 Økedøgn kan vare fra 1 til du-tror-puppa-skal-dette-av dager. Noen dager bare sover og spiser de. Edvard har i dag hengt grådig bra i puppen. Ga han til slutt mme iblandet malt. 2 timer senere sprutbæsja vi hos bestemor..hehe. Ikke at du skal gjøre det kab, bare informerer resten av tråden. Bæsj er et tema her i huset, eller mangelen på det. Hver annen time er ikke så ille. E hang noen dager i puppen hver time han. Satt meg i godstolen, opp med beina, ammeputa på fanget og der satt jeg. Så på tv, sov litt, fikk servert mat. E sov-spiste-sov-spiste. Tror minifom funka her. Ble ihf værre da vi sluttet et par dager. Han slet med luft uansett, men altså værre uten. Må huske å gi før hvert måltid ellers mister det effekten har jeg hørt. Er noe pes med den fommen. Spes om natta. Hvordan var dette igjen da..er tider (aldre) det er vanlig å ha økedøgn, men det er så individuelt. De øker når de trenger det og så lenge de trenger det. Varer det mange dager kanskje du ikke har nok? Ellers er det og dager de bor på puppen som jeg ikke tror nødvendigvis er pga. øking. Rytme?? Venter i spenning enda jeg!! (3mnd og 16 dager) Nei er litt mer system på tinga, men ikke noen fast mal. Kommer litt etter litt. Men når man har fått rutine på noe så endrer den seg gjerne like etterpå. Fra 3 mnd. pleier vel de fleste å ha noe form for rutine på ting. En del før. Lakk masse med førstemann. Nå lekker jeg så og si ingenting. Kun når utdrivinga setter igang, men holder med vanlig innlegg. Brukte litt sånn oppsamler en stund for kom en del om jeg lot det renne. Da i forbindelse med at jeg pumpa etterpå. Greit å ta med den melka og liksom. Med første rant det i mange mnd!! Og for et trykk. Dusja ned både barn og alt i nærheten..hehe. Stå som den stråla spes. når jeg dusja. Lysten på et tips? Dersom du setter en finger på vorta og presser inn i noen sekunder til 1 min. så slutter det å renne:) Veldig kjekt når man ammer. Kan også gjøres diskre utenpå gensern dersom du er ute:) Fikk dette tipset av min mor med førstemann og det funker det. Treff er ikke så styr. Styret er å komme seg ut av huset. Har du kommet deg til bilen er det meste maset over:) Gjør alt klart mens tuppa sover. Mat henne, skift og så i bilen. Om hun ikke trives så godt i bilen kan du vente til soving og dra da. Det gjorde jeg i begynnelsen, for da sov han i bilen og gjerne vidre i vogna etterpå. Slapp av og ikke stress. Er som regel mindre styr enn man gjør det til selv. (jeg har en tendens til å styre..hehe) Ellers har vi det bra her. Hatt noen kjipe dager med masse gråt, men i dag har det roet seg. Detaljert info finnes i tråd 1-4
Molait Skrevet 9. desember 2006 #187 Skrevet 9. desember 2006 HALLAAAA CAT!!!!!! Kommer du til Tiny eller? Edvard har stort sett sovet og spist i dag han. Men sovet urolig. Våknet etter 30 min-pupp sove på meg-sove videre etter å ha blitt lagt ned og so on. Formiddagsluren tok 3 omganger. Så han har sovet en del men når han sover på meg så får ikke jeg gjort så mye da. Men kikka på tv og slappet av. Fant ut at det var like greit å bare innstille seg på at dette ble en sofadag:) Tja kanskje det. E tok sen sistelur i dag. Sover enda! Får gå å vekke ham tror jeg, eller blir det vel aldri kveld i stua. W sover borte. Vi skal spise og se film. Kanskje det blir en pils eller to etter det:) Han kan jo få mme første måltid. Du fikk ordnet det du skulle i dag Tiny?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 9. desember 2006 #188 Skrevet 9. desember 2006 Jeg vet ikke om jeg kan enda, skal egentlig pusse opp leiligheten til fosterbroren min sammen med mamma (han som har CP og bor på bolig). Mr T er på byen i dag så jeg sitter alene med en sovende baby )
♥Tiny Skrevet 9. desember 2006 #189 Skrevet 9. desember 2006 Her er og mannen på byen og jeg hjemme med en baby som skal sove, men som ligger å koser seg i senga Har fått på pysj og fått pupp.. Rakk ikke før fristen idag Molle, så skal ile innom imorgen og ordne.. Tiden bare fløy fra meg idag...
Molait Skrevet 9. desember 2006 #190 Skrevet 9. desember 2006 Prøv å få til et par timer den 20 da cat. Hadde vært koselig:) Hva? Tiden bare fløy fra deg? Rakk ikke? Stille klokka en halvtime før da vøtt. Ta en kjapp en mens du strikker liksom. NÅ sovne endeliiig Edvard. Da venter namsemat og film og ØL Lurer på hvordan det går med twinsa jeg. På langtur og borteovernatting og greier. Er mor dems svett nå tro? Eller er alt greit?
Molait Skrevet 9. desember 2006 #191 Skrevet 9. desember 2006 Ja da er vi oppe i 200. Igjen. Kanskje du vil starte tråd nr. 5 Amalie? Som siste godkjente trådjente:)
Molait Skrevet 9. desember 2006 #192 Skrevet 9. desember 2006 Jepp..og 189 er IKKE det samme som 199 molle...jæjæ. Kan starte ny tråd forde da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå