simbamamma Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #151 Skrevet 7. desember 2006 Hmf...så nettopp ei som kaller seg *Simba* på skravlesida... Hatt en fæl dag med seriøs auau i puppen. Men nå i stad sugde LH som han aldri før har sugd, i en litt annen stilling enn vanlig, og plutselig var det akkurat som om "betongen" løsna og det rant så stakkarn ikke klarte å svelge unna. Er så letta nå, bokstavelig talt. Trodde nesten hele puppen holdt på å gå tett altså. Nei, nå er det håndball. I'll be back!
_svana_ Skrevet 7. desember 2006 #152 Skrevet 7. desember 2006 Nei, æsj - aldri gøy når noen prøver å ta ens identitet!!! Fysjameien! Så bra at betongen ble løst opp! Ikke noe gøy med sånn hard pupp. Håndball er kjedelig. I'll be here!
♥Tiny Skrevet 7. desember 2006 #153 Skrevet 7. desember 2006 Nicktyver er ikke noe særlig simbamamma... Og det er godt betongpuppen din ble myk igjen.. Da unngår du mest sannsynlig brystbetennelse.. Det er jo en bra ting Nå er jeg akkurat ferdig med å stryke duker (jeg hater å stryke).. Litt underholdning til strykingen da ihvertfall. Både håndball og fotball Også har jeg rydda litt.. Lurer på hvem det er som roter så innmari her jeg.. Det er jo aldri ryddig mer enn 5 minutter max... Her var det natta 19, nesten uten protester og tok ikke lang tid før hun sovnet av seg selv heller Da er det bare å krysse fingrene for at natten ikke blir så ille.. Tiril har spist grøt nå i 3 uker, men det er veldig opp og ned hvor stor porsjon hun får i seg da. Noen ganger er hun så sinna for det kommer jo ikke fort nok inn i munnen og andre ganger bare tuller hun og spiser kanskje et par tre skjeer bare. Lurer på om jeg kanskje skal innføre middag eller noe i den duren? Må bare bestemme meg for hva jeg skal gjøre først.. Har gitt henne eple da (ikke hele, men i sånn babysafe-feeder) det var ihvertfall godt *suttsutt* Og den babysafe-feeder saken er en smart sak
Petronella♡mor til to Skrevet 7. desember 2006 #154 Skrevet 7. desember 2006 Hva er sånn babysafe-feeder?? Er det sånn nett ting man putter frukt ol oppi eller hvordan fungerer det??
Molait Skrevet 7. desember 2006 #155 Skrevet 7. desember 2006 Jepp. Putter frukten oppi og barnet får bare i seg saften og muligens litt fruktkjøtt da. Ingne klumper som setter seg fast i halsen. Smaker godt og er godt å tygge på når tenner kommer. Og sikkert sunt og... Men skrur av et lokk putter frukten oppi skrur på lokk og gir til baby. (slik funker den..hehe) E tok kvelden 22 her i dag. Kveldsluren ble sen. Etter å ha kjempa i 1,5 time hvorav 1 time var med hyyyl sovnet han endelig 18.30. Han begynner å bli ille slitsom å legge på dagtid nå. I kveld sovnet han på puppen i vår seng. Orket ikke kjempe. Han hadde sinnsyke mengder med luft og så alt var leit stakkar. Rommet luktet jo død og fordervelse! Helt utrolig hvor mye og hvilken lukt en så liten kropp kan komme med. Beste ønsker for natten til dere alle.
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #156 Skrevet 8. desember 2006 hei jenter! håper dere alle har det bra! jeg må innrømme at jeg orket ikke lese fra siden jeg leste sist for det blir så mye, og snuppa våkner straks for litt nattmat. jeg bare lurte på noe..på 6ukerskontrollen, hva skjer egentlig da? vi skal på den til uken nemlig. jeg begynner å skjønne poenget med barselgrupper. jeg sov over min nemlig, så jeg har ingen å henge sammen med. så jeg ser med lengselfulle blikk på alle de trillende som henger sammen. neida, ikke så ille, for jeg har sambo hjemme, og det er luksus. studentlivet er ikke så verst! men hvor trist er det ikke å stryke på eksamen fordi du glemte kildehenvisninger??? vi måtte kontet den uansett fordi del to gikk skeis pga fødsel. så kanskje hell i uhell?;O) tralala..god natt! (ingenting er som en monolog..)
Amabolla Skrevet 8. desember 2006 #157 Skrevet 8. desember 2006 På 6 ukers kontrollen blir babyen veid og noen steder målt lengden på-hodeomkretsen blir også målt. Det er en lege som foretar kontrollen. Hun/han sjekker om vekt o.l. er bra i forhold til opprinnelig fødselsvekt. Hun sjekker syn,hofter,hørsel-om babyen kan løfte hodet når den ligger på magen(er ikke noe den trenger å kunne innen da) Husker ikke mer i forbifarten:) Jeg skal ha eksamen nå om 2 timer- ikke har jeg fått lest noe-så vi får håpe at min erfaring i faget holder......
simbamamma Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #158 Skrevet 8. desember 2006 LH sov fra 23 til 07, HALLELUJA! Fikk mat og ren bleie, og sov videre til 9:30. For tredje natt på rad nektet han å sove i kurven, men senga vår er så bred, så vi sover godt sammen alle tre likevel. Er ikke så prinsippfast som jeg har innbilt meg jeg kom til å være gitt... Skal ordne sprinkelsenga i helga, så får vi se om han liker den bedre. Håper han tar seg noen ok dupper i løpet av dagen, for i dag blir jeg alene leeeenge. Babygymen er ikke favorittstedet nå, hører jeg...
♥Tiny Skrevet 8. desember 2006 #159 Skrevet 8. desember 2006 God morgen damer Har hatt en så ikke altfor værst natt inatt. Sovna 19, vræla 22.45 men det var ikke noe.. Tok en 1/2 times tid å få henne til å sovne igjen. Mat 02.30 og 5 og et øyeblikk våken kl 6, men ikke lengre enn 2 sek. Stod opp 7.30 Så er ikke så værst sliten og trøtt heller.. Babygymmen tror jeg at jeg skal pakke bort etter at dere har vært på besøk her. Tiril er nok ganske lei den tror jeg. Er mer moro å ligge på gulvet eller ligge på magen på sofaen eller på gulvet.. Har bare så lyst til å komme seg fremover nå... Når begynner de å sette seg opp og krabbe og sånn egentlig? Jo, kom på at Molle spurte om sånn hoppehuske og gåstol. Synes det er greit jeg bare man bruker det med måte Tror kanskje det blir en gåstol etterhvert her også.. Lykke til på eksamen Amalie!!! 6 ukerskontrollen: Måle, veie, sjekke hofter, om de beveger hodet fra side til side etter lyd (sjekker musklene i nakken, så den ikke er stiv på en side feks). Øyne og ører sjekkes i den grad det går. Molle: msn idag! Har noe jeg må ordne
_svana_ Skrevet 8. desember 2006 #160 Skrevet 8. desember 2006 Tenkte jeg skulle skrive nå, men det er visst tid for mat igjen for det små gitt. Lykke til Amalie! Har forresten hatt en FANTASTISK natt jeg også! Siste kveldsmating rundt midnatt, og de sov til 04. Begge våkna samtidig så jeg dobbeltamma i stua. Begge sovna med en gang etterpå, og Edvin sov til kl 07 og Adrian til 0730. Deilig! Kan ikke huske sist gang jeg har sovet så mye på en natt. Var skikkelig overraska da jeg våkna klokka 4. Nå sov de riktignok i vår seng, men søvn er søvn! Er ikke så prinsippfast jeg heller... hehe. Ha en flott dag adle saman!
Petronella♡mor til to Skrevet 8. desember 2006 #161 Skrevet 8. desember 2006 Så deilig da svanine at du hadde en så deilig natt! Man blir jo som et nytt menneske. Natten gikk som vanlig (nesten) A sov litt lenger enn vanlig, helt til 8 faktisk... Vanligvis er jo han på farten kl 6. Men i natt sov han 12,5 time ) Jeg er veeeldig prinsippfast da når det gjelder soving i vår seng. Ment det er mest fordi jeg ikke under noen omstendighet sover tilnærmet lik godt, med ungene i senga. C har sovet i senga vår 2 netter siden hun ble født (av forskjellige årsaker) og hun er 5 år... Huff, jeg er streng... Men så har hun heller aldri bedt om det eller kommet inn til oss på natta, så det kan jo være det er kommet noe positivt ut av det ) Det er egentlig ganske bra at han har sovet så bra i natt, for i natt skal han sove hos bestemor. Blir spennende for det er første gangen han sover borte uten av vi er med. Men men, storesøster er jo med å passer på da ) Jeg og sambo skal på julebord i kveld (med hver vår jobb). Vi skal ha det hjemme hos en kollega og spise tapas - jummi det blir skikkelig digg. Gleeeder meg masse, det blir høy sigarføring, hehe... Lykke til på eksamen Amalie!!! Jeg må kjøpe meg sånn frukt ting til A - hvor får jeg kjøpt det?? Får kaste meg rundt å pakke saker til barna, iiik gruer meg litt også da til at de begge skal være borte....
♥Tiny Skrevet 8. desember 2006 #162 Skrevet 8. desember 2006 Babyshop selger de feedere'ne Er skikkelig moro å gi henne den for hu blir helt gal!!!! Nam nam
Molait Skrevet 8. desember 2006 #163 Skrevet 8. desember 2006 Tålig grei natt her og. Men sovnet sent i går da. 22. Mat 01. Mat 4. og 7. Veldig hvar 3 time, men geit nok. geit faktisk! Opp med far 7.15 og inn til mor 8.15. og sove til 9.30. Men har hatt masse vondter i dag. Hyler-promper-hyler enda mer. Jeg er helt gåen i ryggen nå. Har vært så mye bæring. Drit. Alltid er det noe. Og nå finner jeg ikke en lapp som har ligget ved siden av her leeenge %/%. Sånn fruktnett får du kjøpt på de fleste babybutikker tror jeg, eller får du dem på nett. Husker ikke hvor da:) Lykke til med eksamen Amalie!!
_svana_ Skrevet 8. desember 2006 #164 Skrevet 8. desember 2006 Tråden må reddes før den synker for langt ned! Jeg tar ansvar! Moll: Du har omtrent slike netter som jeg har da, men kanskje litt mindre amming. Den gutten må se å bli stor snart! Jeg har vært superflink i dag! Vaska alle gulv, dass og vask, og tørka støv. Kjørt en maskin med klær, satt inn og kjørt oppvaskmaskinen og tømt den. Og det selvfølgelige som amming, spising, bleieskift, dibbing og litt kos Men jeg kjenner at jeg har vært effektiv. Slappe av resten av dagen å sole seg i glansen. Skal bare kose meg jeg, ok - kanskje amme litt også da, hehe. Hvordan gikk det Amalie? Gutta promper så mye om dagen. Det stinker døden på oslo s... Hvor blir det av Cat mon tro?
Amabolla Skrevet 8. desember 2006 #165 Skrevet 8. desember 2006 Hei hopp Tror ikke eksamen gikk heilt super,men håper jeg står. Våknet kl. 05 i dag av at vesla ville ha pupp-hun på sin side hadde blitt vekt av sambo som satt ned i stua og klimpra på en gitar i lag med en kompis. Hadde lyst å kaldkvele han. Hvis dere leser i avisa om mord i Lillestrøm-ja-så veit dere hvem det gjelder. Svanine: Kan du komme å være superflink her også-er tiltaksløs:) Tror jeg skal luske meg bort på butikken å kjøpe Cola.....
Molait Skrevet 8. desember 2006 #166 Skrevet 8. desember 2006 i alle..spille gitar kl 5?? Og med en kamerat?? Og midt iuka?? Hadde skjønt om det var etterdønninger av en fest men. Ikke stort problem det der, for bare å gi vesla litt pupp og levere til far. Han vekket henne og er våken så da kan han passe på henne og. Lurt:) Nå ryddes og vaskes det ja, men når jeg skal på besøk? Nei da klarer vi frem til 12 å legge kluten på bordet! Makan. Her har det vært masse gråt i deg. Er så lei grining nå. Og griner man ikke så klager man. Var så overtrøtt i stad at vi la oss sammen i senga. Klarte ikke å roe seg. Våknet etter 5 min og inn igjen. Sovet 30 min nå. Håpe han tar iaf 30 min til. Egentlig vært masse gråt i flere dager. Blir så sliten av det. bruker en evighet hver ang han skal legges, dag som kveld. Typisk det når gubben jobber hele dager hele uka. Ratt neste uke og. Skal se du står ama:) Kom gjerne hit i morgen svanine... Lyst på pils jeg.
Amabolla Skrevet 8. desember 2006 #167 Skrevet 8. desember 2006 Lyst på pils jeg og:) Sambo dro på fotballkamp i går med en kompis-etterpå dro de på konsert. Ga han beskjed om å ikke være for lenge siden han skulle ha vesla aleine til jeg var ferdig-men den setningen gikk inn det eine øret og ut det andre... Skal ta en prat med han når han er ferdig på jobb-han har brukt opp kvoten sin for ei stund nå. Det er kjedelig for deg Molait når det er så mye sutring-er det bare vondt i magen eller har han vendt seg til sutringa og tror det hører med hverdagen? Prøv ammete-funka her i gården mot luft i magen til vesla i hvertfall.
Molait Skrevet 8. desember 2006 #168 Skrevet 8. desember 2006 luft og trøtt og kje. Alt er meget bedre om mor bærer rundt på armen...kanskje prøve slik ammete. men er ikke det for utdrivinga a?trodde det jeg.
simbamamma Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #169 Skrevet 8. desember 2006 Bære på armen hørtes kjent ut...
Amabolla Skrevet 8. desember 2006 #170 Skrevet 8. desember 2006 Ammete funker mot luft i magen hos barnet(men kan gi litt luft i magen hos mor ) Det er i allefall det kjerringrådet sier-jeg merket forbedring hos vesla i løpet av en dag. Brukte den Helios økologisk ammete-rosa pakning på apoteket. Men det er jo best i armene til ho mor da! Vesla sluknet nå forresten-merkelig....
♥Tiny Skrevet 8. desember 2006 #171 Skrevet 8. desember 2006 Pils hørtes bra ut Kanksje ta en pils ikveld? Nå har jeg akkurat prøvd å holde det lille trollet mitt oppe lengst mulig.. Hadde det vært opp til henne ville hun nok lagt seg 18... Trøtt og survete.. Men mor tappet badekaret og det var deilig det!!! Og nå vet hun hvordan man spruter med beina i vannet Festlig liten frøken som så med store øyne på vannet som hoppet rundt henne mens hun sparket med beina!!! Klarte nå til slutt å legge henne 18.50 og hun sovna like over 19.. Tar ikke så lang tid lenger å få henne til å sovne av seg selv!! Etter å ha vært på slankern hele uka (ja jeg har vært flink serru ) Så skal jeg bevilge meg selv en bolle nå... nam nam.. lunka hjemmebakt bolle!!! Molle: Fælt som du skal slite med denna gutten din da.. Er vel ikke vanlig å slite så mye med luft, så lenge vel? Sender deg en klem jeg *trøsteklemmemolle* Har du forresten funnet den dumme lappen eller noe som likner den? Svanine: Så flink du har vært da! Vaska gulver her selv for et par dager siden og vet hvilken følelse du sitter med *glis* Noen som har hørt fra Cat? Må jo si ifra om hun skal komme på tråd-julegrøt da
Molait Skrevet 8. desember 2006 #172 Skrevet 8. desember 2006 Kjøpe te i morgen. E sovnet 20.30 etter sinnsyktvanvittigmye hyl i over en time. Måtte til slutt legge meg med ham (igjen). Eneste som roer ham for tiden. Kan jo ikke fortsette sånn. Må være noe gæli et sted inni lille kroppen. Han griner jo 70% av dagen eller no. M sjekka nakken og han er blitt stiv til ene siden igjen. Får ikke vridd hodet hans i det hele tatt. Mulig det er det også. Får ta en tur til kiromannen og høre hva han sier. Typisk at det er fredag i dag. Er seriøst meget lei nå. Man får jo ikke kost seg. Stakkarn har det jo ikke bra ettersom han skriker, men skal si det tar på mor hans og. I stad satt jeg til slutt helt ferdig i stolen med gutten på magen. Han hyla og mor så tomt ut i luften. Hva gjør man?! Saken blir jo ikke bedre av at han sover rundt halvtimen pr. gang heller. Blir stort sett en liltt lenger økt rundt 11 men ellers er det godt under timen. Håper på en bedre dag i morgen. Ikke funnet lappen og var feil mann. (haha, fikk svar) Skal høre med M om han har sett den. Han kom hjem for litt siden. Slankern ja. Har trøstespist nesten hele daimsjokkisen jeg kjøpte til M og meg i kveld. Men går nedover da. Gått ned 4 kg. på under 2 uker. Ikke gjort noe for det heller:) Så da har vi 6 kg. igjen til før-gravid-vekt. Ikke hørt fra cat.
Molait Skrevet 8. desember 2006 #173 Skrevet 8. desember 2006 Liten oppdatering fra 1D. (eller fra søstra hennes men samma det) Går visst kjempefint med både mor og barn og mullig det blir en trilletur ut i morgen:)
Amabolla Skrevet 8. desember 2006 #174 Skrevet 8. desember 2006 Kom til å tenke på noe-Molait-har du nok mat til han? Kanskje han ikke blir heilt mett? Prøver å finne ut gode ting og råd til deg så du får slappet av litt-men kommer ikke på noe.
Herkules Skrevet 8. desember 2006 #175 Skrevet 8. desember 2006 Ser dere har STORE forventniger til minin min Vanskelig å kåre vinner nå da:) Molle og Tiny kniver jo litt Molle Var nærmest men du trakk jo tippinga di. og Tiny du lå jo hakk i hæl da men gutten har altså landet på 8200 når det gjelder lengden tror jeg Molle har mer rett enn Hs. hun målte ham til 64 for 9 dager siden og 63 nå så da protesterte jeg og fikk 64 i papirene men jeg tror heller på 65 (hun har jo krympet ham før) Kjipt med kranglete netter da jenter jeg kan jo ikke klage akkurat. Nevnte for helsesøster at an hadde begynt å spise litt på natten igjen og da sa hun at det var ikke sikkert at han var suten,men dere nattammer jo dere andre her så det er vel ikke så uvanlig med en natttår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå