Amabolla Skrevet 6. desember 2006 #126 Skrevet 6. desember 2006 Sliten! Vesla har grene nesten kontinuerlig fra kl 10.30 til hun sluknet 15.30 og sover enda. Også jeg som er syk og absolutt ikke i form til å gå rundt å vugge ei heller trille ute. Men ut måtte jeg........ Snart er sambo ferdig på jobb og jeg kan få ei pause. Vaksine greierne er visst ikke morro for de små
_svana_ Skrevet 6. desember 2006 #127 Skrevet 6. desember 2006 Uff da... sender over en klem jeg. Slit med både mor og barn som ikke er i form. Venter også på sambo sånn at jeg kan få pause... men har ikke vært ille i dag altså. Vi er bare litt ut av sync siden jeg har hatt besøk. Ble en del enkeltamming og ikke helt de intervallene som vi bruker. Vel, vel - kan jo få lov til å selvregulerer litt de også Og de er 8 uker i dag! Ikke lenge til 9 da... hihi.
Amabolla Skrevet 6. desember 2006 #128 Skrevet 6. desember 2006 Gratulerer med 8 uker!! Tenkte på det når det stod på som værst-tenk å ha to! men du får jo også dobbel glede-ikke bare dobbelt slit:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #129 Skrevet 6. desember 2006 Jeg ønsker dere tråd jenter en: RIKTIG GOD JUL OG ET KJEMPE GODT NYTT ÅR!! Kos dere masse med deres familier i julen og i det nye året. Julehilsen fra en mystisk julenisse anonym og en liten nissegutt.
Amabolla Skrevet 6. desember 2006 #130 Skrevet 6. desember 2006 Hihi-god jul og godt nyttår til deg og dine og:)
Molait Skrevet 6. desember 2006 #131 Skrevet 6. desember 2006 445...ja klart den ikke skulle få gå ubemerket hen... Så kjett hun er slik når de er syk da ama. Hvordan gikk kveldslegginga da? Her gikk det over all forventning. Ble senere legging i dag for hadde nabo med baby på besøk. Han er humm ca. mnd. yngre enn Edvard. Og lengre!! Og snakker ikke 1 cm. heller. Alltid vært lang, men halloen! Pysja E mens de var her. La ham 20.30. Litt hyl. Fikk inn smokken og gikk ut. Gikk aldri inn igjen (assa jo for å sjekke, men han sovna med en gang) Så leggingen tok rundt 1 min. Heeelt utrolig. Tar gjerne imot besøk mellom 18-20.30 fremover;) God jul og nytt år til deg og som jeg ble veeeldig nysgjerrig på!!! Går utfra at det ikke er samme anonym som kalte oss IDIOTER!!! hehe
Amabolla Skrevet 6. desember 2006 #132 Skrevet 6. desember 2006 Legginga gikk veldig bra-hun sovnet grinende i fanget mitt-ville ikke ha pupp eller noe-bare sove. Kl. 20.15-i søvn. Hun sovna så tungt at hun ikke har rikka en muskel siden da. Heilt utrolig! Kanskje hun har hørt om han Edvard og prøver å være bedre enn han? Lurer på hvem den anonyme er jeg og;) Hadde vært morsomt om det var den dumme anonyme?
Molait Skrevet 6. desember 2006 #133 Skrevet 6. desember 2006 hehe ja. Men med en liten nissegutt. Og som er anonym her? Kan ikke være noen "gamle kjenninger" da tror jeg. Er ett par fra bligravid-tiden som legger inn anonymt her, men ingen av dem har en liten nissegutt. Kanskje bare en smugleser av en dib-dame? Avslør deg gjerne du anonyme dib-dame!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #134 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har aldri kalt noen dumme ihvertfall, jeg er snill anonym jeg. Er bare en helt vanlig mamma som de få gangene jeg har tid titter litt på dib.. Og da har jeg alltid sett tråden deres og at dere kaller dere tråd jenter. Så fikk jeg lyst til og ønske dere en god jul i disse førjulstider. Håper dere får en fin jul alle sammen. Ho ho ho.. Fra nissemor..
simbamamma Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #135 Skrevet 6. desember 2006 Nå ble jeg nysgjerrig også... A prøver å legge LH nå, *optimist*. Han sovner aldri før 23 og sjelden før midnatt. De to siste nettene har han i tillegg nektet å sove alene... *krysser fingre for at det er forbigående* Blir fint lite voksentid på denne måten, men så lenge han sover alt fra 5-7 timer i strekk om natta, kan vi vel ikke klage selv om det blir sene kvelder. Han er jo veldig trøtt, sover jo som regel ikke fælt mye om dagen heller, men sovne i rimelig tid om kvelden skal han likevel ikke. Akkurat som om han er livredd for å gå glipp av noe, hehe... Er forresten ikke lett å legge seg når man skal spise som en hest mye av kvelden heller da ;-) Amalie: Hørtes kjett ut med den vaksineringa altså. LH skal ta den samme den 18., håper ikke han blir slik. Forresten bra å høre at det ikke bare er LH som er "stor". Veldig spent på hvor nært 7kg-en vi kommer. Simba (altså den firbente) fikk sin årlige vaksine i går. Må jo ta vare på begge unga mine ;-) Nå har teflonhue mitt slått inn, så blir dårlig med kommentarer her gitt. Ikke er det natta her ennå heller, hører jeg....
simbamamma Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #136 Skrevet 6. desember 2006 Og hvordan går det med 1D og lillegutten? Noen som vet...?
Amabolla Skrevet 6. desember 2006 #137 Skrevet 6. desember 2006 Simbamamma: Det er egentlig bare å forberede seg på det som kan komme for da blir det enklere. Jeg gjorde det-tenkte at hun blir nok grinete-kan få feber-stålsett deg- hadde bare ikke kalkulert inn i den prosessen at jeg skulle stå midt oppi det med feber og rennende nese;) - Mi si ville heller ikke legge seg før jeg la meg en lang periode-heilt til hun plutselig hadde snudd døgnet! Så da satte jeg hardt mot hardt-kl.20.00 på med pysj og ikke ut av soverommet før morgenen var kommet. Litt slitsomt til tider med vugging og mating/opp og ned av senga,sutring og vugging igjen-men nå går det veldig bra:) Det tar fortsatt ca en time(noen ganger går det skjeis,men det er sjeldent),men det går roligere for seg-kl 21.00 sover hun som regel. Så heia,heia! til samboeren din-ikke gi opp:) Anonym: Kjempekoslig av deg å ønske oss god jul:)
Molait Skrevet 6. desember 2006 #138 Skrevet 6. desember 2006 Venter på svar fra 1D-søster'n:) Kan si at E ikke hadde noen som helst reaksjon annet enn at han sov godt og lenge den dagen:) Greit å stålsette seg, men ikke sikkert det blir så ille. Jo han var litt survete den dagen, men sov stort sett hele ettermiddagen for å være våken en liten stind og så sove videre på kvelden. Den roligste dagen vi hadde hatt på lenge. E hadde igjen begynt med å sovne 23-24. Vi begynte å legge ham inn på rommet og som ama sier opp og ned og byss og ned og opp og ned igjen. Men holdt oss på rommet. Satt med ham i armene i senga og gynet frem og tilbake mens han hyla. Litt pupp og sovnet til slutt. Har gått lettere for hver dag. Kommer sikkert noen slitsomme kvelder innimellom men gjelder vsst å bare holde ut. Nå begynte vi med dette først for et par uker siden da, ja ikke det engang. Kunne vel begynt før, men ble nå slik det ble. Legger ham nå mellom 19.30 og 20.30 avhengi av når siste dupp var. Han sover stort sett før 21 hver kveld nå. Dyrebare timer fra 21 til vi legger oss:)
Molait Skrevet 6. desember 2006 #139 Skrevet 6. desember 2006 ååhhh!!! Våknet for mat 23.15. Hyler og skriker. 1 time siden han våknet nå. Spiser på rundt 10-15 min inkl. et par rap. Og som han hyler. Er så kjipern å få slik avslutning på dagen. Men blir virkelig utslitt av å høre på sitt egets barn gråt:( Alle lagt seg nå kanskje. Ja skal det jeg og, men liten vits i å legge seg nå. Får ikke sove med flyalarmen på. Far har tatt over en stund... Hvordan går med dere Herk? Blitt noe bedre?
Amabolla Skrevet 6. desember 2006 #140 Skrevet 6. desember 2006 Nei,no er det natta! Pumpa meg nettopp siden vesla ikke har vært så sulten i dag-250 ml! ny rekord. Veldig greit siden jeg skal ha eksamen på fredag i 5 timer så sambo må mate:) Natta
Molait Skrevet 6. desember 2006 #141 Skrevet 6. desember 2006 Hey, posta likt jo:) (men jeg "vant" hihi) Grattis med rekord! Natta:)
Molait Skrevet 7. desember 2006 #142 Skrevet 7. desember 2006 Jeg tipper på Oskar: 8230 og 65 eller er det litt lite tro? velvel, natta jenter:)
Herkules Skrevet 7. desember 2006 #143 Skrevet 7. desember 2006 kommer ikke til å kommentere alt altså dere er skrivegale 1 Oslo City er da alltid et helvete? 2. Vi skal¨på 4 mnd kontroll i morgen noen som vil tippe? 3. ja jeg kan den 20. og kommer 4. Oskar reagerte kun med søvn på vaksinene så det kan gå fint 5. pingle må da kunne runde 7 kilo vel:) 6. skal vurdere strikse legge tidlig rutiner her også men det går seg til 7. var det noe mer? 8. jo vi brukte jo mest str 50 vi og men 44 passet bedre. Husk det var Varmt så vi brukte lite klær vi 9. Oskar er i bedre form etter ettellerannethelvete fra søndag til tirsdag 10. god bedring til dere som trenger det 11. god jul til deg og så anonym og din lille nissegutt 12. Jeg HATER Telenor "#¤%&/()=))(/&%¤#"!!!!!
Molait Skrevet 7. desember 2006 #144 Skrevet 7. desember 2006 I går kveld var bare mararitt da. Makan til hyling. Sovnet tilslutt på puppen i senga vår kl 00.30 og der fikk han ligge. mat 03 og mat 06.30. men ligner jo ikke åsove hele natten da 06.30 løftet jeg ham opp for å rape etter 3-maten..hehe ikke omtåka vøtt. Han rapa ikke bare gråt og gråt. Så til slutt påklokka og OJ gutten er sikkert sulten ja..zznork Nå har jeg skjelt ut en tlf.selger. "eter du fisk til middag om den er gratis hvis du ikke liker eller??" " Har du skau i øra???" " jeg er IKKE interessert!!!" Fy fan tror jeg sa det 5 ganger først. Kan bare legge på men ble så jæ** provosert og har ikke sovet hel natt på mange mnd. og da driter vel jeg i om jeg kan få ringe gratis!! Ingenting er gratis så det så! argh! Også tok det 40 min å legge E for morraluren hans. Så nå blir ratt det formiddagsluren hans. Typisk at det ikke kan være normal morgen når man skal bort. Får gå å gjøre meg klar jeg da. Aner ikke om han sover 1 time eller 3 nå.
_svana_ Skrevet 7. desember 2006 #145 Skrevet 7. desember 2006 Mårnings gørlings! De små sover søtt og jeg venter på Mollebesøk. Noe jeg bør gjøre først eller? Kan jo vaske av melkeflekkene på stuebordet i allfall. Gleder meg til å se Edvard igjen, han har sikkert blitt enda større og go'ere :-D Er så dårlig på tippings jeg altså. Men kan hive meg på bølgen og sier 8540. Gleder meg til de blir 9 uker! Ikke mange dager igjen nå. Blir seriøst sliten... og nå innrømmer jeg det også. Moll har sett bilder så hun vet. De har begynt å sutre om natta? Vet det er vanlig, men teit av de likevel! Ammet kl 1930. Surv og tull, og spiste og spiste og var lillelarveraldrimette fram til kl 21 da de slokna på hver sin kropp. Ingen var blitt sommerfugler. De store kroppene sovna også, til de ble vekt av vræl kl 23. SULTEN! Eier de ikke bunn? Så da fikk de flaske med mm. Min fine taktikk for å unngå magevondt. Ser ut til at det fungerer! Men man kan da ikke sovne med en gang likevel. Jeg pumpet meg mens H begynte trøsting og smokkeputting. A sovnet, E sutret. Så sov de begge litt, et kvarter eller noe. Så la jeg meg også. E havna i senga vår og fikk pupp. Spiste lenge og sovna med puppimunn, så våkna A og fikk sin dose. Tror klokka var nærmere 02 da det ble stille. Da sov de til 04, først våkna E og fikk mat, etterpå A. Husker egentlig ikke alt, men våkna med et barn på hver side av meg og ekstremt trangt. Sikker på at jeg hadde 30 cm plass mellom de, hehe. Drømte om hjemsøkte hus og spøkelser forrøvrig E våkna da jeg flytta meg. Da var kl 0730. Vekte A og ga de mat kl 0745. Vet dere ikke bryr dere om dette, men siden jeg skriver det her kan jeg finne tilbake til innlegget mitt når de har blitt 9 uker å le av det hele. "Ho ho, ja sånn var det da de var små... jajamennsann!" Bilen vår med mystisk lampelys hentes hjem fra verksted i dag. Det var en oksygensensor det var noe galt med. 1100 + mva + arbeid. Sure penger (ja!), men kunne vært verre. Så da drar vi kanskje til Moss på besøk til helga. Spørs om vi drister oss til overnatting når nettene er såpass kaotiske... Men uansett blir det første langtur for guttene. Skal på litt utflukter framover, blir spennende. Barselgruppe på HS neste torsdag, middag med jobbkollegaer samme kveld (viktig å holde kontakten må vite), julefest hos Tiny 20. og julelunsj på jobben 22. Også må jeg få kjøpt julegaver - men det gjøres uten vogn og barn! Får tørke av bordet jeg da, og legge sammen litt klær. A har forresten blitt litt bedre med den ammehylinga. Håper det ikke bare er et blaff.
Molait Skrevet 7. desember 2006 #146 Skrevet 7. desember 2006 Blaff..hehe leeenge sidne man har hørt på Raga:) Du er en fager mø svanine! (men ok ser noe dø ut..hehe) Surt med bil nå før jul. for de pengene trengte man sikkert ikke til annet! Meeen trenger bil og. Joda utflukter er det. 3 dager før jul..hehe. Jeg skal og få handlet, helst uten barn, men ser ut til at jeg må ha vogna på slep. M jobber mye heldager fremover. Først på skolen og så ekstra på ekspert på kveldene. Trenger penga så greit, men slitsomt med baby fra morgen til legging. + at jeg må ta meg av alt julegreiene selv. Og har et barn til som skal ha sitt. Er ikke synd på meg assa, men må bare syte litt. Blitt bortskjemt av å ha gubben så mye hjemme;) Ja tror O veier mer enn jeg tippet. Så egnetlig tipper jeg et jeg har tippet feil:) Gleder meg til julefest. Tror det blir koselig. Og alle sammen da! Hadde jo vært gøy om simba hadde kommet, men skjønner det er lang tur for et treff. Vi får sette opp webcam..hihi. Får du se å få tørket av det bordet da svana! Eller kan gjøre det når jeg kommer. Brett litt klær du:) E sover og soverr..får vel vekke ham. Er noe med det å vekke et barn som sover. Litt kjipt. Spes når det tok en evighet å få ham til å sovne. Dette ble da langt. Bare skravler i vei jeg. Nei nå! Opp med stumpen Molle!!
Petronella♡mor til to Skrevet 7. desember 2006 #147 Skrevet 7. desember 2006 Må bare innom å si at nå har A akkurat sovet 3 timer, jepp hørte riktig 3 timer. Det var lenge... Var hos mamma, han sovnet i vogna på terrassen, bar han etter en drøy time over i bilen, sov videre. Kjørte hjem, la han over i vogna og han sov like gjerne en drøy time til... Makan )) Tipper 8365g på O. Må visst diske opp med no for her nå hører jeg, og det brennkvikt. ))
♥Tiny Skrevet 7. desember 2006 #148 Skrevet 7. desember 2006 Skrev et langt innlegg i morges som på mystisk vis forsvant sammen med internetten min... Makan til tull og kutte linja mi når jeg dibber på tråden.. Frekke faen Tipper 8290 jeg da på Oskar! Natta her var kjip (prøvde å skrive om den istad) Oppe en hel haug av ganger og ikke alle var mat.. Håper på en bedre natt nå.. noen som vet når man begynner med måltid nr 2? Må vel hente denna brosjyren jeg fikk av hs, står sikkert noe om det der.. Kose dere sammen da Molle og Svanine Gleder meg til tråden-jule-treff jeg nå!!! Moro at så mange kan komme!
Petronella♡mor til to Skrevet 7. desember 2006 #149 Skrevet 7. desember 2006 Tiny - har ingen fasit, men vil nok tro du kan innføre et måltid nr 2 nå om du ønsker det. Dette kommer vel litt ann på når man begynner med måltid nr. en og Tiril har jo holdt på med grøt en stund. Husker ikke nå jeg begynte med måltid nr 2 på C, men med A må jeg nok vente en stund, for vi har jo ikke begynt 100% med måltid nr 1 enda. Jobber det inn nå, men i og med at han har trøblet litt med magen, har vi holdt igjen. I løpet av neste uke er vi nok i full gang og da i løpet av januar/februar vil nok måltid 2 bli introdusert. Er jo tross alt 6 mnd på lørdag - wohooo et halvt år assa... ))
Amabolla Skrevet 7. desember 2006 #150 Skrevet 7. desember 2006 8420 tipper jeg:) Holder på med å lese teori-blærk-har ikke pugga/lest siden jeg var ferdig på skolen for 4 år siden. Det er pyton. Heldigvis er jeg i bedre form i dag. Vesla har vært grinete i dag også-men sove desto mer. Det var alt jeg har samvittighet til å skrive no-må jo late som jeg leser ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå