Molait Skrevet 5. desember 2006 #101 Skrevet 5. desember 2006 tips som har funket her de kveldene det er ille: Ta litt sukkervann/evt. bare vann sprut litt inn i munnviken og inn med smokken. sutt sutt og da klarer han å roe seg nok til å sovne. Blir avbrutt i hylinga liksom. dette anbefales ikke her på dib av meg selvsagt. Iaf ikke om det er sukkervann! Oslo city på kvelden i desember? Tenkt deg en tur til helvete eller? *grøss* Da blir det "fest" hos Tiny 20/12 kl 11 (++ for noen sikkert). Fiksa litt så nå blir bursdag den 21. Alle kan 20??
Amabolla Skrevet 5. desember 2006 #102 Skrevet 5. desember 2006 Molait: har prøvd sukkervann-hun ser rart på meg og begynner å vræle OG hoste i stedet:) Etter kl. 20.00 så er Oslo City en stille plass-ikke den siste uka i desember da selvfølgelig;) Jeg har jobbet der nå i 4 år og kl 20.oo så fordufter dem fleste. Beste dagen er en tirsdag.
Amabolla Skrevet 5. desember 2006 #103 Skrevet 5. desember 2006 Forresten: i morgen skal jeg og vesla på 3 mnd kontroll: gjett vekt og lengde!! Hun var 3780 gr/52 cm lang når hun ble født og har vært hjemme til vært måltid siden da-som de sier:)
Petronella♡mor til to Skrevet 5. desember 2006 #104 Skrevet 5. desember 2006 Heyhey, ska it værra lætt å få te eit træff, men æ kan værra mæ dæn 20 des oxo æ assa ) Legging ja... Deilig om du skulle få tilbake kveldene dine da Molle, selv om man ikke legger seg "tidlig" allikevel er det utrolig deilig å ha et par timer "ungefri" på kvelden (er vel lov å si det uten å være dårlig mor?? Nåvel, i alle fall her inne - hehe) ;D Juleshopping, begynner å bli ferdig nå. Har noen få gaver igjen. Skal på Strømmen i morgen med ei venninne, får se om jeg får rasket med meg litt småtteri da. Tror det er nattåpent på Strømmen i morgen forresten, for spesielt interesserte ) Artig å ha med seg A på senter veit dere - folk stirrer jo på han som om han har pest eller noe sånt. Hmmm, han er jo bare litt prikkete (eller litt mye da, og med hvitvasken ser det ekstra stilig ut) Har forresten videreført navnet Flekkulf (meget passende) hehe... Gjetter at tuppa de veier ca 6375g og er 62 cm, Amalie ) Har forresten vært på Smart Club i kveld og sier - er det virkelig mulig å svi av kr 700 når du egentlig bare skulle ned å kjøpe pepperkaker... Ble skikkelig dyre pepperkaker må jeg si, også kjøpte jeg liksom ikke noe spes heller - bare fjas... Nei, mitt nyttårsforsett må bli å få bedre kontroll på hverdagsforbruket altså, har jo ikke kontroll jeg, hrmf... Vel, det var alt herfra i denne omgang )
Petronella♡mor til to Skrevet 5. desember 2006 #105 Skrevet 5. desember 2006 Mener sef Prikkulf.... )
Molait Skrevet 5. desember 2006 #106 Skrevet 5. desember 2006 Men må ta bittelitt da. Brukte du sprøyte ama? Jeg tar bare 2-3 dråper. Blir som å dyppe smokken..jaaa-dypp smokken!! Jeg gjorde det i vannglasset mitt en kveld. Suttsuttsnork. Ikke var det kokt, ikke ferskt engang. huffoghuff. Tja, hva veier hun. E var omtrent samme vekt men 2 cm kortere, men gutta vokser gjerne mer i både lengden og bredden enn jentene. tror PT kan være inne på noe. Men tror hun veier litt mer. 3410 (ooo myyye mer..hehe) og 61. Synes flekkulf var ganske bra og jeg da. Greit å ha noe å variere med? Smart club er som ikea. Pepperkakene der koster borti 1500,- faktisk. Synes å legge kl 20 og sove 20.20 er ganske tidlig jeg da. Ser andre som fortsatt er oppe til 23-24. Kunne ha lagt litt før og for han var stuptrøtt, men syntes nå at han burde være oppe litt mer enn timen da. Sikkert bare dumt men jaja. Par timer? Legger meg ikke 22.30 jeg assa! Fælt som du logger deg av og på da PT:) Nå fikk E mat og han sov selv om jeg løftet ham opp for å rape!! Og sov da jeg la ham ned i kurven. Seffern kom en promp å ødela hele greia, men greit nok. Da spiste han av andre puppen og og holder sikkert litt lenger. Sov igjen på armen og sov videre i kurven etter knuff-sprell-promp-smatt. Det er så deilig når ting begynneer å fungere. 1 amming kl 4 nå og opp rundt 8-9 så er mor overlykkelig her:) Andre som sier OK på 20/12??
Amabolla Skrevet 5. desember 2006 #107 Skrevet 5. desember 2006 Brukte sånn sprøytesak ja. Smokken funker bra når den har vært i min munn først(å fy og fy-jeg er værre mor enn deg!!!!!!!!!!!!!) Det er jo ikke tidlig å legge 20.20-det er heilt toppers det! Var nettopp innom å sjekket mi og hun snorker-det har hun etter far sin-ikke meg:) Tenkte å dra på strømmen stors. selv snart-må ordne bursdagsgave til sambo-eller oslo city-men da blir e alltid bare sittende å skravle på jobben min:) 20.12 er ok for meg. Nå har trøtthet og feber tatt meg-så jeg køyer......... Natta
Molait Skrevet 5. desember 2006 #108 Skrevet 5. desember 2006 mm, tenkte på for å få a til å ta den på kvelden jeg. Legge 20.00 synes jeg er ok, men disse andre (les PT og Tiny) legger gjerne 19 og sånn!! hehe Sove godt Ama og god bedring.
Petronella♡mor til to Skrevet 5. desember 2006 #109 Skrevet 5. desember 2006 3410g ta Molle - tror du ungen hennes har krympa du eller??? Hehe ) Det er min måte å prøve å oppnå kontakt på (logge meg avogpå, avogpå) hele kvelden, i håp om at noen ser det - hehe ) Neida, nettet mitt er litt tullete, de´ffor skjer det... Må tydeligvis holde meg unna pepperkakene på Ikea da )) 20 tiden er helt perfekt for legging spør du meg. Nå er det en halv time/time tidligere her da, men det har kommet over tid. Kan ikke legge han tidligere enn det - da får jo pappa og storesøster ikke noe tid med han... Hender jeg legger meg 2230 altså, men stort sett blir det ved disse tider. Kryper vel i køya om ikke så aaalt for lenge.
Petronella♡mor til to Skrevet 5. desember 2006 #110 Skrevet 5. desember 2006 Hun er ikke akkurat sprudlende livlig hun programlederen på TV Romerike asså, skikkelig sovemedisin... Aaaaa - gjesp...
Petronella♡mor til to Skrevet 5. desember 2006 #111 Skrevet 5. desember 2006 Ah, åsså må jeg bare si at Caroline veide 3410g da hun ble født ) Guri assa, nettet mitt er bare såååå tregt. Har skrevet 3 setninger før den dukker opp på skjermen (booooring)...
Petronella♡mor til to Skrevet 5. desember 2006 #112 Skrevet 5. desember 2006 Assa er visst litt hekta på assa og åsså i kveld jeg assa... (har jeg kanskje nok innlegg for i kveld nå... På tide å køye kanskje... Liv - nei hun har jeg ikke sett, bør kanskje sjekke på finn.no) ))
Molait Skrevet 5. desember 2006 #113 Skrevet 5. desember 2006 3 innlegg ahr du skrevet og. Ta for all del ikke alt med på en gang;) Kan vel hende ungen har krympa vel??!! 6410 da! djiizzz, men klart, slikt må jo kommenteres..hehe får vel køye jeg og. Men vil ikke heller. Føler mag ganske våken. Har nå bladd i bildene på hjemmesiden til ama. Har kommet til 10 oktober + at jeg har sett alle i november. Så da tar vi resten i morgen. skal jeg finne påi morgen da tro? Om det ikke pøser ned kunne vi jo tatt en tur MTG? (mamman til gabriel..makan til å ha så lange nick da) Greit at han får formiddagsluren sin i fred for sover han lenge på den er dagen en helt annen. den starter rundt 11-12 og varer et par timer. Kanskje treffes rundt 14? Eller 14.30 for da har nok E både væknet og spist:) Må bare si ifra at han liker ikke tur så godt så kan hende det blir korte runden for oss. Går ofte tur med vogna forran og han på armen..sukk.
-MtG- Skrevet 5. desember 2006 #114 Skrevet 5. desember 2006 Også akkurat i morgen da! Jeg skal jo ut og gå i pøsregnet klokken 11 i morgen jeg. Får besøk av hu fra jobben som fødte rett i do vøttø. Tenkte jeg skulle spørre deg om du ville være med å gå en tur på torsdag eller fredag jeg...? Hilsen MTG:)
Molait Skrevet 5. desember 2006 #115 Skrevet 5. desember 2006 jammen ikke sant. På torsdag regner jeg med at jeg drar til svine hahahaha kunne jo bare ikke rette opp den feilen der-lol-altså svanine;) og fredag skal jeg ut å handle med ei. Nei men vi kan jo ta det litt på sparket vi da. Krever ikke så mye planlegging dra til Fetsund liksom. Skal ned på mandag forresten. Skal på HS. Kunne evt. gjort noe da? Siden jeg alikevel er der nede. Spør a hva JM sa da hun fikk vite/så at babyn faktisk kom!! og hu hadde driti seg ut. Nei men nå får det være natten. Skal jo opp noen ganger tenker jeg... Natta trådjenter:)
-MtG- Skrevet 5. desember 2006 #116 Skrevet 5. desember 2006 Skal spørre a jeg. Skriver det her i morgen:) På mandag kommer jeg hjem fra danskebåten, men jeg vet ikke når enda. Når skal du til HS da? God natt da. Skal prøve å legge meg før halv tre for en gang skyld jeg også.
_svana_ Skrevet 6. desember 2006 #117 Skrevet 6. desember 2006 Her er jeg! Var på besøk hos Liv i går, eller, hun heter jo egentlig ikke det med point er vel taken :-D Var veldig godt å være venninne og ikke bare mamma... Det var første gang H var hjemme med småttisene alene. De var selvfølgelig ganske urolige og jeg kan tenke meg at han ble litt svett. Nåja, han må jo bare bli vant med det. Hadde gjort alt klart og satt masse mm i kjøleskapet, nærmere 350 ml. Selv om jeg sa det k l a r t og t y d e l i g hadde han oversett det og blanda mme. Hehe. Er trøtt jeg. Driver og drømmer at jeg har så mange barn. Som oftest fire... hehe. Kommer ofte den drømmen, gjerne etter at jeg har ammet en del ganger i løpet av natta. Da tror jeg at jeg må gi flere mat, og blir sååå letta da jeg husker på at jeg bare har to stykker! I natt ble det krevd mat 01, 03.30 og 06 - altså 6 ganger - nei forrresten; 7 ganger for E ville ha en ekstra gang. Hehe. Også sto jeg opp sånn at de fikk mat 0730. A kavet noe helt sykt, uten at jeg egentlig skjønner hvorfor. Kjeda seg eller noe sånt... Så måtte bare stå opp. Må prøve å få meg en liten blund i dag, men får besøk så får se om jeg får skvisa det inn. Har ingen store planer for adventa jeg, så alle datoer er greie for min del. Er jeg ikke enkel å ha med å gjøre? En drøm, om jeg skulle si det selv. Har ikke kjøpt noen julegaver. Kommer ALDRI til å ta med meg vogna på Oslo C før jul, men kommer nok til å dra dit en kveld alene med en godt planlagt agenda. En tirsdag, etter tips fra Amalie Og i jula skal vi til foreldra til H. Svarte aldri på det. Lurer på hvordan det går, i og med at vi har to søte små som ikke liker å ligge for seg selv om natta. Lurer på hvordan det går med lille Tirian jeg!
Molait Skrevet 6. desember 2006 #118 Skrevet 6. desember 2006 Skal på hs kl 10.30 Tar vel borti en time der tenker jeg. Danskebåten? Med barn eller? Ja du får ha god tur uansett:) Du har bare 2! Pust! Og mye kan forandre seg på et par uker. Ikke ant. barn da, men soving:) Jo kjedelig når man først har pumpa så mye, men da har du en unskyldning for å dra ut en gang til:D Ellers kan du jo bare slenge det i frysern da. Ja skal man handle i desember er det kjekt med agenda. Hav til hvem som kjøpes hvor. Sett på skylapper og gjør det man skal. Gruer meg til resterende jeg. Vi skulle egentlig ut sammen. M og jeg, men han har vært så forbanna treig og nå jobber han og jobber ekstra på kveldene så ser ham vel til julaften. Er litt styr med baby og handling. Kan jo sette ham igjen hos svigers evt. Er litt godt at vi bare skal til svigers på julaften. Er 5 min å kjøre så skulle alt bli hyl så er det korte stubben hjem. Men går nok greit. Natten har vært type hver 2 time. slitsomt men han sovnet ihf etter hver mat.
Amabolla Skrevet 6. desember 2006 #119 Skrevet 6. desember 2006 Hei hopp-da var vi tilbake fra HS og resultatet ble følgende: Vekt: 6845 gr Lengde: 63 cm Hodeomkr: 42,6 Vesla likte ikke å bli satt sprøyte på og vrælte som bare rakkern!! Stakkars-jeg syntes så synd på ho at jeg begynte å lekke fra puppa;) Nå ligger hun strålende blid under lekestativet sitt. Tror jeg må prøve å skifte på senga siden hun gulpa/kasta opp over heile mi side i dag tidlig! Vi skal også til svigers på julaften-det er på kløfte-regner med å overnatte så jeg kan ta meg ett glass vin eller to-og det er også derfor det er lurt å fryse ned melk-alltid kjekt å ha:)
Molait Skrevet 6. desember 2006 #120 Skrevet 6. desember 2006 men sååå mye!! Hun ser jo så ja..slank ut. E er mye mer bolle enn henne og han var 6470. Han var ikkehelt 3 mnd. gammel da.11 dager før. Gir like gjerne mme jeg da. Har litt mm i frysern men blir aldri til at jeg pumper meg.Burde vel bli litt flinkere til det. ææææsj!! Jeg fikk nå nattens gulp utover hele meg jeg da:( Men jeg vasker jo meg selv alikevel og mindre jobb:)
Amabolla Skrevet 6. desember 2006 #121 Skrevet 6. desember 2006 ja-ho ser slank ut-sånn babyslank-men ho e jo litt lang da:) Men ho e tung-det kjenner jeg når jeg bærer henne. Gir MME vi også om jeg finner det for godt å ta en impuls tur ut-så vi har det i skapet. Men pumpa meg mye om morgenen en periode så vi har ett lite meieri i frysern.) Det blir jo sånn når ho sover heile natta-da er puppa fulle kl. 0700!! Hvor lang var E da?
♥Tiny Skrevet 6. desember 2006 #122 Skrevet 6. desember 2006 Så digre babyer dere har da på 4 mnd kontrollen var tuppa her 6280 og 63,5 cm Ikke store klumpen egentlig! Har akkurat kommet hjem fra babysvømming vi, så nå sover tuppa godt i vogna si (håper det varer en stund for det ble bare en 1/2 time før svømminga) Inatt var det vel mat 2 ganger og våkna en gang, så oppe 3 ganger da.. Det blir mindre og mindre (sakte men sikkert) Og når vi skal ha neste vaksine så er sikkert alt bare rot igjen.. Blir det onsad 20 nå? heeeeelt sikkert??????? Mangler svar fra cat og herk om jeg ikke leste feil? Resten kommer! Joho!!! Vi blir enige Pumpe er det lenge siden jeg har gjort.. Hu har jo spist som en hest på natta, så jeg har ikke giddi å pumpa heller... Nei, skal man gjøra no' a?
Molait Skrevet 6. desember 2006 #123 Skrevet 6. desember 2006 Han var 50 ved fødsel og 60 på 3mnd. Men som sagt var han mer 2,5mnd. Hadde sikkert fått ut om jeg hadde pumpa, men E spiser ofte og mye for tiden. Og spiser gjerne 3 ganger om natten og. Regner ikke med at simba får kommet seg ned, ei heller 1D. Tror det er greit for Herk, for hun sa hun kunne etter 17. Cat..må du svare da:) Så da ser det jaggu ut til at vi har klart det? Tok ikke så mange dagene heller..hehe. Gjøre no? gjort masse i dag og jeg. E våknet etter 455 min. grunnet sprening. Greit de må advare men sende flyalarm sååå lenge både før og etter?! Utrolig nok sovnet han i sengen sin (sprinkel) etter litt pupp. Og M kom overaskende hjem litt over 13, så da fikk jeg tatt unna en del. Utrolig hvor mye det kan bli på et døgn!! Skal folket i helgen da? Jeg skal ut på litt shopping på fredag. M jobber hele fredag, lørdag og muligens søndag og. Så da sitter jeg nå her. Kanskje ta seg noen pils og en msnfest..
Molait Skrevet 6. desember 2006 #124 Skrevet 6. desember 2006 Da drar jeg å handler. du får hilse nå da, om du er der mtg
_svana_ Skrevet 6. desember 2006 #125 Skrevet 6. desember 2006 455 minutter er vel en grei liten høneblund det? :-D Hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå