simbamamma Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Hah, nå var det min tur til å starte en ny tråd! Dette er den forrige: http://www.dinbaby.com/forum/thread/7227953 Håper dere har det bra, både store og små!
Amabolla Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Hei hopp-ble litt lang den forrige ja:) Skal se julekalendern som begynner på tvnorge- hvilken skal dere se dersom dere skal se noen?
♥Tiny Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Oj, har vi kommet til nr 4 allerede?! Og jeg som akkurat la inn et innlegg på den gamle, for jeg glemte å jo å bruke øya for å se om det var kommet en ny... Har akkurat sett på jul i Tøyengata jeg, det blir årets julekalender her i heimen! Og den var jo ganske festlig
Amabolla Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Ja,den var morsom:) Likte spesielt "Jon Blund" som "ligner litt på Krekar i grunn"
Petronella♡mor til to Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Hmmm, jenter... Har dessverre en litt kip nyhet til dere jenter som våget dere inn i mitt hus i går. A våknet med vannkopper i dag (eller to vannkopper da og hadde tre nå i kveld)... Nesten så jeg ikke torte si det (( Trodde vi hadde sluppet unna, men det kan være at det bryter ut i og med at jeg har sluttet å amme akkurat nå. Disse små skal visstnok ikke bli smittet når man fullammer, så jeg krysser fingrene for at deres ikke er smittet. Blir inmari lei meg om det skulle skje altså... Det positive er at han ikke har vært affisert av det i det hele tatt. Han har vært bli som en solstråle hele dagen og la seg 1930 som normalt, virker ikke som om han plages i det hele tatt (foreløpig i alle fall *bankibordet*) Det "positive" er at jo mindre de er, jo mildere skal utbruddet være... Nåvel, ville bare fortelle det - tilfelle det skulle dukke opp hos noen av dere. Så Tiny, blir nok ikke noe svømming på oss nå på mandag selv om det ikke blir så ille. Bør nok vente til uka etter i alle fall - just to make sure. Når det gjelder de eventuelle datoene for nytt treff kan jeg ikke 12 og 19 des (fotograf på Jessheim med A den 12 og julelunsj jobb 19). I dag har C pyntet stua med masse nisser og julelys - blitt ordentlig koselig. I morgen skal jeg få vasket kjøkkenvinduene, hengt opp julegardiner og sette frem de 7 armede lysestakene. Her i huset har C en prinsessekalender som hun absolutt ville ha og jeg har kalender hun har laget til meg, inmari søtt da ) Ellers må dere ha en fin kveld!
Herkules Skrevet 2. desember 2006 #6 Skrevet 2. desember 2006 Hjemme hos oss er det to kalendere ; en til hunden og en til Ilderen!! Jeg har bare fått kalender av mannen min en gang og det var da jeg lå på sykehuset. Ingen hadde flottere nattbord enn meg da ; men to nydelige buketter og 3 julekalendere. Da jeg hadde vannkopper var jeg 7 tror jeg og jeg hadde det alt annet enn mildt det var ikke ett sted der det ikke var en prikk til og med i "der du veit" klødde det. Så om det blir bedre som de sier jo tidligere man fårdet sjo mildere så sier jeg bare kom med det. Snusken min har begynt med litt natt amming i gjen men jeg syns det nesten er bedre jeg for nå spiser han på kvelden og så en tidlig på morgenen og sover ettepå to dager har jeg tatt ham opp når han sutret og så har det vist seg at han fortsatt sover. I dag overhlrte jeg ham og plutselig var klokken 11
♥Tiny Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 Oj da Petronella Vannkopper på minsten (som holdt hender med mitt troll) hehe.. Har ikke sett noe, men nå ligger hun jo å sover formiddagsluren sin og jeg gidder jo ikke vekke henne for å se etter prikker heller! Og om hun skulle få det, så slipper hun jo det seinere! Natten har vært bedre og jeg er mer uthvilt enn igår ihvertfall, og det er godt! Var våken 1 times tid før 24, men det var bare surving egentlig.. Fikk mat 01.30 og 05.45 og stod opp 7.45 (med far)!!!! Jeg har flere datoer på lur jeg Petronella, så det er bare å komme med forslag på nar, så skal jeg stille med plass og servering Eneste jeg ikke kan er onsdager, men 13 er den siste babysvømminga før jul, så 20 er jeg hjemme! Lurer på om jeg skal ta en liten runde på juleshopping (kanksje uten barn) idag jeg.. Går jo så sinnsykt fort frem mot jul, og hvert eneste år skal jeg være tidlig ute og ferdig tidlig og alt det der.. Men det er jeg jo aldri!! Selvom jeg kjøper ikke alle julegavene 23 da hihi... Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt stooor badebalje??? Må ha en som snuppa kan kave litt i Svømming blir det mere av Petronella Om noen flere har lyst til å hive seg med så er det bare å si ifra! Pappa låser opp for oss han Det er generelt best på mandager, da er det ingen som skal ha bassenget mellom 12 og 15.30 (før 12 blir det renset) ellers er det ganske fullbooket der! Jeg vil og ha sjokolade kalender! Har ikke kjøpt noe kalender i år jeg (for en gangs skyld) Pønte til jul må jeg i helga også!!! Må jo finne frem julestjerner og adventsstaken! Er første søndag i advent imorgen jo.... Men da må jeg jo vaske litt også.. Blææææ.. Liker ikke vaske jeg...
Molait Skrevet 2. desember 2006 #8 Skrevet 2. desember 2006 Men er jo ikke din skyld om de får vannkopper. De får det jo før eller senere alikevel. Det eneste kjipe er nå i førjulsstria. Har ikke tid til syk unge nå Men når de er så små pleier de ikke blir så syke så egentlig like greit. Har en del store baljer på Rudo mener jeg å huske. Hadde iaf før jeg fikk E. Altså man skal pynte til advent nå, ikke jul. Ikke pent med lilla lys på rød duk da:) Men julegardiner er jeg med på. Liten vits i å henge opp gardiner for 2 uker heller. Tar julepyntinga neste helg tenkerr jeg, eller uka etter. Blir ikke så mye. Vi skal ikke være hjemme julaften heller. Har lyst på granlukt fore da. Kanskje vi kjøper et minitre:) Stjernene henger i vinduene (uten pære..må kjøpe) Lilla lys og servietter er klart. Må bake i dag og. Fam.bursdag i morgen. Kjipern med crappy dag Tiny *trøste* bra det er bedre nå. Jeg hadde "ut-av-huset-opplevelse" i går Var på J&H. Sinnsyyyykt mye liv ute i går!!!! Jeg drakk ikke. Greit å ha en som kjørte og da slapp jeg styre med flaske på natten. Svigers satt her å passet. Han sovnet 21 og våknet 24. Etter mat nektet han å sove så da vi kom hjem 01.30 satt han på fanget å så på tv:) Men greit nok det. Ga ham mat og han sovnet så godt at. Husker faktisk ikke når han var oppe men husker det var 2 ganger og den ene gangen var kl rundt 7..hehe. Men sovnet igjen da og plutselig var kl 10!! Det var godt for mor det. Vel..ute ja. Var en haug skotter med kilt ute. (og nei de hadde ikke noe under, jeg kjente etter på han ene(og ja jeg var edru)) Mr.M ble noget grisefull og sang og jodla ved pianoet og bånnska brunt brennvin og greier. Fikk dansa litt og var artig kveld. Så bort på potetbakern. Leeenge siden sist! Bror og kona var med. Bra partyselskap i de. Tydlig at det er julebordtider. Var så mye folk ute. Men må si det at om rema1000 har julebord så bruker man ikke den blå jobbgernseren på byn assa!! Så nå er jeg snart klar for ut OG drekking
-MtG- Skrevet 2. desember 2006 #9 Skrevet 2. desember 2006 molait: Hadde du kanskje hatt tid til å trille en tur en formiddag til uken? Eller ikke? Kunne jo tusla bortover til lensene og der.
Molait Skrevet 2. desember 2006 #10 Skrevet 2. desember 2006 Det kunne vi gjort:) Mandag skal vi i bassenget med Tiny og Tiril. Resten av uken vet jeg ikke helt hvordan ser ut enda. Men vi kan vel snakkes her? Stille det er på tråden for tiden da?! Folk fått seg et liv eller?? Gå å spise mat jeg. M er på julebord. Etterpå skal jeg fylle kake. Sånn, det var lørdagskvelden min..hehe
Herkules Skrevet 2. desember 2006 #11 Skrevet 2. desember 2006 ha ha rema uniform på julebord he he vi fikk grilldress til jul av jobben i fjor og vi kødda med å gå med den på julebordet da
♥Tiny Skrevet 2. desember 2006 #12 Skrevet 2. desember 2006 Her er jeg da Har faktisk ikke vært noe særlig på nett idag, da det har tulla litt og vi har vært en tur ute. Shoppet litt og kost oss! Jeg og vil ut å drekka!!!!!!! (må lære Tiril å drikke mer av flaske...) Kvelden her blir stille og rolig! Skal se litt på tv, rydde littegranne (for det ble det lite av både igår og på formiddagen idag). Kose oss og slappe av bare Og det ble forresten natta kl 19 idag! Deilig med litt fri ja!
Petronella♡mor til to Skrevet 2. desember 2006 #13 Skrevet 2. desember 2006 Jr er i seng. Det har poppet opp noen røde prikker her og der i dag, noen av de er det bobler på, andre er bare røde nupper foreløpig. Har smurt hvitvask på de fleste, samt at vi satte et plaster på en av de som var rett i bleiekanten - den begynte å bli temmelig rødflammete (vil jo ikke at det skal utvikle seg til brennkopper heller - auau) Ellers er formen hans som vanlig, blid og glad - kan ikke merke på han at han har vannkopper foreløpig i alle fall. Vi pynter til jul 1 des vi da - dette fordi jeg synes det er sååå koselig når vi har masse nisser, gelander, stjerner, lys, gardiner osv. 2 uker er alt for kort, derfor har vi det hele des måned. Men juletreet kommer opp lille julaften da. I kveld skal vi bare kule´n med et glass vin eller to (sofistikert i dag). Må rydde litt oxo da ( skjønner ikke at det går ann å få det så rotete bare på noen timer... Holder ikke med vaskehjelp annenhver uke veit du, burde hatt ryddehjelp HVER kveld jeg... ) Nam, ostepopp - ikke så bra å spise mens du er på pc´en da for det smuler så ille... Hmmm, var noe jeg skulle si men det forsvant - får ta det senere... Sitter forresten å lager kalender for 2007 (allfoto), har hatt sånn flere ganger og er kjempe fornøyd ) Ha en flotters kveld a damer!!
Amabolla Skrevet 2. desember 2006 #14 Skrevet 2. desember 2006 trøtt,trøtt,trøtt,trøtt,trøtt,trøtt,trøtt.......... Er så trøtt at øya sviiiiiir. Vesla har klaga og grine i heile dag-i ett kjør-konstant! Tror hun har hatt litt vondt i magen og vært tett i nesen-men det er så slitsomt å høre på og det å ikke kunne gå i fra ett lite sekund en gang-og har hun sove? Nei.. Men har på ett eller anna uforklarlig vis klartå vaske heile leiligheta og pynta til jul, men ikke i julehumør nei. Og sur på sambo er jeg og-hjelper jo ikke til-eller jo-en halvtime mens jeg dusjet-og når jeg kommer ut av dusjen så ser han sliten ut og sier at hun har vært heilt umulig og han har hodepine-hallo!!!! Hun har vært umulig i heile dag!! Det har han ikke brydd seg om. Blaærk-og nå er han på julebord,pynta seg og jeg sitter her som ei kjerring 10 år eldre enn de 28 åra jeg egentlig er-sulten er jeg og,har ikke fått spist. så det var dagen min-måtte bare klage litt....
Molait Skrevet 2. desember 2006 #15 Skrevet 2. desember 2006 hehe bare 2 år unna PT det amalie;) Føler med deg!!! Hatt 1 time med stort sett HYL! Skjønner ikke hvor all den luft kommer fra. Og akkurat når han skal legge seg?! Da er han jo supertrøtt i tillegg. Og såklart er det ekstra ille når man er alene. Visste til slutt ikke hvor ejg skulle gjøre av meg eller han og la ham midt i senga vår oppå sengeteppet og bare satt der på kanten. Han hyla så senga rista. Man blir jo helt apatisk til slutt. Men så hadde han vel fått opp det som skulle opp (og ut..pffuu å det lukter!) *klaskertilsambotilamaile* Blir litt kranglete min. Når E skriker og han ikke får ham stille/sove. Han blir helt svett og klager på at det er så forbanna varmt her ikke rart ungen skriker og begynner å kle av barnet. Gang på gang henter jeg termostaten og sier neeei da. Og kle på barnet! (sukk) Godt A er i så fin form da. Ikke alle som blir dårlige. Håpe han fortsetter:) Kose deg med vin du da. Ja nå trenger du ikke tenke på amming heller lenger..hehe Tiny..eh..har ikke noe å si til deg. Kult bilde på msn forresten. "hjelper" hun til å rydde..hehe W har spist 1,5 skive i dag. Får bare ikke i gutten mat. Men han eter vel om han er sulten. Spiste en halv i stad så da er det noe der iaf.
♥Tiny Skrevet 2. desember 2006 #16 Skrevet 2. desember 2006 Hjelper til med å lage middag hun Egen sleiv og greier!!! hihi.. så søt da! T blir ganske svett og frustrert om Tiril har en hyletokt.. Heldigvis er det ikke mange av de da! Er mest slitsomt når hun har bestemt seg for at nå skal jeg ikke sove mer og klokka er ca 2 på natta!!! Da kan hun hyle da!!!!! Lurer på om Tiril begynner å bli syk eller noe jeg? Er småsnørrete, sutrete og småvarm (ikke febervarm).. Kan vel også være tenner? Hun gnager seriøst på alt som kommer 2 cm unna nesa (den orale fase..haha) Får bare vente å se om det er tenner eller kjøla som kommer vel... Ikke sett noen unormale prikker!!! Nå tror jeg at jeg har bestemt meg for å kjøpe en trehjuling til å ha i bilen og på småturer! Må bare sjekke prisen i sverige først! Blir forresten en Teutonia vogn Vogndilla nesten vøtt haha... Gubben får fnatt snart!!! hihi... Kjipt med sambo da Amalie! Får håpe snuppa blir snille igjen snart
Molait Skrevet 2. desember 2006 #17 Skrevet 2. desember 2006 Tips Tiny: Test å ta understellet i bagasjen først! Eller klapp iaf sammen og legg på gulvet i butikken. Og prøv å løfte. Noen av dem er jo svintunge jo.Er noe herk med mange 3hjulinger. For de blir jo liggende å vippe og er i grunn teite. Og mange av dem tar jo derfor større plass enn 4. Om man da ikke knepper av den greia til å ha ting i under (står stille) eller tar av hjulet. Etter sinnsykt slitsom leggeøkt trøstespiser jeg sjokkis og drikker cola (zero da vaffal)
Amabolla Skrevet 2. desember 2006 #18 Skrevet 2. desember 2006 Vesla ligger å sutrer i senga si og jeg vil gjerne trøstespise sjokkis og drikke cola( har mest lyst på røyk og øl-alla grøftekantfyll!!!!),men prøver å vente til hun har sovnet... Begynte å tenke på ny vogn selv,men tok meg selv i nakken-hun er jo bare 3 mnd! Lykke til med vognkjøp,kos dåkke heile gjengen:) Litt blidere no ja...
Molait Skrevet 2. desember 2006 #19 Skrevet 2. desember 2006 hehe skal du på grøftefylla så fort hun sovner altså? Jaja kose deg. Ah..kanskje jeg skal jekke en pils og ta en blås? ååhhh..det hørtes ikke dumt ut. Har kald Tuborg i kjølen og vøtt. Hey Ama, ta en pils sammen kanskje? Du og meg og pc'n...hoho for en lørdagskveld-for et liv! hehe
Amabolla Skrevet 2. desember 2006 #20 Skrevet 2. desember 2006 hihi-det hadde vært morro:) Skal lage ei grøft forbi PC`n så skal jeg krype rundt i den med tastaturet:) Jeg og vil på julebord. Nei,PC julebord blir nok det jeg får i dag:) Kald Tuborg....mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Lurer på om vesla sover? Tørr jeg håpe?
♥Tiny Skrevet 2. desember 2006 #21 Skrevet 2. desember 2006 Har prøvetrilla og har løfta på den.. Mangler bare å legge sammen. Har forresten sett bilde av den sammenslått og den er liten Er sånn plukke fra hverandre tror jeg.. Åååååh, kald pils..... *sikle* Har i kylen jeg også, men gikk nå løs på husarbeide jeg, og nå gråter Tiril... Skjønner ikke at hun må våkne så hinla mange ganger jeg altså.. Det er jo ingenting egentlig (eller noe må det jo være for hun våkner jo). Ingen lufter ihvertfall og virker ikke som mage-au heller. Tar bare 5 min så er det natta igjen... Grøftefylla foran pcn ja Hadde vært moro å vært med, men enda mer moro å vært ute ja... Så fort soving er bedre skal jeg jaggu meg ta en tur på byn ja.. Noen være med?
Amabolla Skrevet 2. desember 2006 #22 Skrevet 2. desember 2006 Jeg blir gjerne med! Kanskje neste trådtreff skal være uten barn,men med øl?
Molait Skrevet 2. desember 2006 #23 Skrevet 2. desember 2006 Tror ikke det blir trådfyll på meg i år. Litt dumt midt i uka. Nå er første helg over. Om to helger skal jeg på fylla da:)) Far skal være hjemme. Skal på jentelag-bursdag. Og helga etter er det jo jul:D Kunne altså tatt neste helg men tror ikke jeg skal ut 3 helger på rad. Får da være måte på!! (sannheten er at jeg ikke orker..hehe) Sank sammen i sofaen og glemte hele øl'n jeg da. Kaka og. Tror jeg skal gå å fylle den nå så jeg er ferdig med det. Kanskje ta øl etter det. Hvor mye kan jeg drikke før jr blir pussa a? Jeg er ikke hysterisk av meg men greit å slippe fyllesyk baby i morgen;)
Amabolla Skrevet 2. desember 2006 #24 Skrevet 2. desember 2006 Jeg drakk 3 øl på torsdag og følte meg ikke susen-men ble veldig skravlete:) Er det ikke 3 timer på ett glass vin da? Hvis man skal være heilt korrekt(no skal e sitte å late som e e miss perfect-hihi) Nei,ta de 2 pils og drit i kaka-evt. 3 hvis gutten din sover ett par timer før neste spisetokt. Jeg spiser forresten frokost,lunsj,middag og kvelds på en gang nå- pizza restorante-coop tilbud: 100 kr for 7. Spiser ikke alle sju da-hihi Vi tar non øl på nyåret:)
Petronella♡mor til to Skrevet 2. desember 2006 #25 Skrevet 2. desember 2006 Haaaallllooooo - vil bare få rettet opp en STOR missforståelse her!!!! Jeg er IKKE 8 år eldre enn Amalie...... Bare 6 - ehe )) Har tatt både vin og sigg i dag, vært skikkelig gæ´ærn - au da dårlig mor!!! (men sinnsykt digg) ;P Begge mine sover som små engler *bankibordet* (bare for å rubbe det litt ekstra inn gr. dette med alderen, hihi) Sitter nå og "sapper" på tv´en så jeg blir helt koko i hodet - er det virkelig mulig å sende såååå mye dritt på en lørdag (og vi har tom Viasat, ikke no bra der heller i dag). Må kanskje sette på et "adult" program, hehe ) Vi får ta en liten pjall på Bimbor´et, eller Dibbor´et er det jo egentlig, men det er liksom ikke samme svungen i det... Tiny, Tiril vil nok uansett ikke få vannkopper enda. Inkubasjonstiden er 10-20 dager, skulle hun få det får vi krysse fingrene for at det ikke blir midt i jula... A har fått mange prikker og vi har klint på hvitvask på de fleste sånn tilfelle rottefelle - ser ut som om han har en mye mer alvorlig sykdom enn vannkopper akkurat nå - hehe. Hmmm, er det noe annet jeg burde kommenere?? Husker ikke jeg... Ah, vel *trøsteklemtilamaliesomharlittdumsamboeridag*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå