Gå til innhold

Slankern og/eller Twig!

Anbefalte innlegg

Hei dere! Ser at dere har gått ned mye, det er min plan også. Hvordan gjorde dere det? Noen spesiell diett? Hvor mye trening? Og over hvor lang tid? Stoppet dere opp underveis? Gikk dere på kurs?

Jeg har holdt på halvannen måned, gått ned 10 kg (fra 124 til 114 (usj)).

Men nå føler jeg at det stopper litt opp.. Gikk bare ned 0.7 kg forrige uke. Spiser vanlig mat men kontrollerer kcal inntak, får i meg mellom 1300 og 1500 kcal til dagen. Jobber desverre mye og stillesittende, sånn at tid til trening er det dårlig med, men prøver å få trent 2-3 timer i uken.

Var på en måte forberedt på at det kunne stoppe litt opp, men merker at det er frustrerende når man har gått ned relativt fort...Sukk...:(

Gir meg ikke, står på videre. Men vil så gjerne høre deres historier for å få litt morivasjon tilbake. Dere er flinke!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7311378-slankern-ogeller-twig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heei!

Jeg har vært gjennom veldig mye systemer, så jeg har fått hjelp på veien.

I 2004, begynte jeg hos klinisk ernæringsgfysiolog, fikk veiledning og veide meg der hver mnd den sommeren. såå ble jeg søkt inn i mellom lege og helse sør over til Ebeltoft kurcenter i danmark, reise og alt dekt i 10 uker. gikk ned 16, 1 kg der..

Kom hjem fortsatte jeg med kosten jeg lærte der, dvs jeg la om kostholdet mitt til 1900 kcal om dagen.. )

Så gikk jeg ned 22 kg til hjemme, før jeg oppdaget at jeg var blitt gravid.. og dermed fløy vekten min opp igjen.. med 40 kg..

Så etter fødselen, har jeg holdt på med denne "dietten", hatt mine opp og nedturer og skeiet ut seff.. men tatt av de 40 på 1 år igjen.. å nå sliter jeg med resten som jeg egentlig skulle vært ferdig med i fjor, siden min vesle ikke var noe planlagt egentlig.. ikke at jeg angrer, det gjør jeg ikke :)))

Få noen til å regne ut hvor mye kcal du skal ha pr dag, så skal du se det går nedover, med trening og seff ;) drikke myyye vann hjelper forbrenningen..

Vil vel ikke si at jeg går på noe spesiell diett nei. Spiser vanlig, men ofte og velger magre produkter. Prøver og holde meg på ca 1900 kcal om dagen. Prøver og være i aktivitet hver dag, gå eller sykle. Og er nå på trening 2 dager i uka. (håndball)

Noen uker har det stått stille, eller litt opp, men viktig og ikke gi opp. Man vil komme på noen platåer.

Jeg har fått knall hjelp mellom sykehuset, med veiledning når det gjelder trening og kosthold. Hadde nok ikke klart dette alene nei.

0,7 er jo kjempe bra og gå ned en uke. Jeg hadde vært super fornøyd. man skal jo helst gå ned mellom 0,5-1kg for varig vektnedgang. Og at kroppen skal klare og følge med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...