Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Noen med litt erfaring som vet?
ava* Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 har en 4 Åring som har melkeallergi og "alltid" har hatt det. Han har aldri skreket no særlig men på nattmorgenen og formiddagen etter at jeg spiste grøt og pannekaker til middag var han veldig urolig og sov dårlig. Lagde mye presse lyder, prompet mye. Han hadde også et utslett ved munnen. Vi testet han da han var 9 mnd og fikk påvist maks allergi for melk, noe mindre for egg. Det jeg vil si med dette er at de nødvendigvis ikke vræler og har kjempe knip selv om de har melkeallergi. Har ei jente nå på 8 uker som har akkurat de samme symptomene. Hun er verdens rolig når jeg spiser melkefri mat, men urokråke når det motsatte skjer!! Har du mistanke om allergi tror jeg det lureste er å prøve å kutte ut melkemat!!
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2006 Hva med avføringen? Blir den forandret? Skal til kiropraktor med henne, får håpe det "bare" er vanlig spedbarnskolikk...
snevit har 3 jenter og en gutt Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Da jenta mi var 1 år, fikk hun utslett som lignet på varmeutslett over hele kroppen...spes på mage å rygg + at hun hadde diare heletiden.....Da jeg kuttet ut melk forsvant både diareen å utslettene....Hun tålte ikke melk, sjokolade, kremfløte å lignende, men det gikk bra med yoghurt, rømme, smør ol...
ava* Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Hos mine blir den det. Mere "klumper", oftere og grønnere. verdt å prøve kiropraktor, men jeg tror det er flere med melkeallergi enn vi tror!!
Gjest Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Spebarn kan jo reagere på at mor drikker melk selv om de ikke har virkelig melkeallergi. Så selv om det er melken hun reagerer på så kan hun altså vokse det av seg.
april 06;) + mai 09* Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 vår hadde vanlig kolikk først, og fikk så etterhvert og melkeallergi som ble verre og verre. Fikk magesmerter, krøket seg i søvne og våknet ofte. Slimete bleier, hyppig avføring, på det verste 10-15 til dagen. Grønn bæsj, og til slutt med blod i.
børdi Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Jenta mi hadde kronisk diare, skrek mye når hun ble lagt ned,(de får knip når de ligger gjerne ved melkeallergi. Og da gjerne Heeeeeeele natta:-( Gulpet noe vanvittig.. MEn ante ikke noe om melkeallergi den gang, og legene tok ikke tak i det, selv om de burde ha gjort det, hun fikk ikke diagnosen før nesten 2 år.. Hun fikk astma allergi også, da hun var kronisk syk med betennelser i hytt og pine. Mage og tarm henger gjerne i hop, når man har prob et sted har man også gjerne det det andre stedet.
børdi Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 haha ikke mage og tarm, selvfølgelig henger det i hop hihi.. mente mage og luftveier.. hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå