Gå til innhold

Ulveprinsen kom i rakkettfart han!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin 18.desember, men 17.november kom lilleulv ut i en forrykende fart..:)

Våkna klokka 0500 av en kneppelyd i magen, reiste meg opp på gulvet og der fossa vannet ut...

Gikk på do, og vasket meg litt, og gikk tilbake til samboern som lå og sov..han sa bare " Er det mulig å slukke lyset her!?" Fortalte han at jeg mest sannsynlig holdt på å skulle til å føde, så jeg ville gjerne ha lyset på litt..

Ringte til Fødeavdelingen og sa at vannet hadde gått..fikk beskjed om å bare ta meg god tid, ta en dusj, spise frokost og så komme bortover..

Da begynnte jeg å kjenne "mensen-vondt" hvert tredje minutt eller noe i den dur...

Pakka masse rare ting oppi ryggsekken min, for hadde jo ikke pakka "fødebagen" min enda jeg..hadde jo god tid..hehe..

Klokka 06.45 var vi på sykehuset, gikk opp og møtte en jordmor. Ho satte meg i en ubehagelig stol og festa sånn måle-dings på meg...der skulle jeg sitte i 20 min...Etter fem min begynnte jeg å rope i stolen der, at jeg ikke klarte sitte lenger...Jordmora trodde visst jeg var ei pyse og sa til meg at jeg måtte ro meg ned...jeg kunne jo "være her til i mårra om så var, jeg hadde jo ikke ordentlige rier enda jo"....

men da ho så hvor vondt jeg hadde, så ombestemte ho seg, og fant ut at ho skulle undersøke meg...Det viste seg at jeg hadde 7 cm åpning da...Fra rommet mitt der og inn til fødestua..noe som er ca 25 meter så hadde jeg full åpning og begynnte å presse...

07.45 lå en liten blålig gutt på magen min, helt uvirkelig at han var ute...

men ræser-fødselen hadde vært litt hard for han, stakkar, hjertelyden gikk kraftig ned på slutten, og de klippa litt i meg for å få han ut i en fei. Etter fire timer i kuvøse for å komme seg litt føre igjen kom lille vennen vår inn til oss!

3390 gram og 49 cm lang og med masse masse lyst gullhår..over 2 cm langt baki nakken! Han er verdens nydeligste!

Fikk et sykehusopphold på ti dager , pga gulsot...men nå er vi hjemme og bare koser oss!! Han er så snill og grei og gråter bare når mamma er for treig med å komme seg ut døra med vogna! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer nok en gang med det lille sjarmtrollet ditt :)

Skrevet

Gratulerer så masse!! Har kun vært hjemme selv med nurket mitt i 2 dager. Dette er en herlig tid så nyt hver eneste sekund for de vokser SÅ fort!!!!

Skrevet

Det var da en rask fødsel! Han hadde hasterk, han lille gutten din! Gratulerer så masse! :)

Skrevet

Ååhh!! Gratulere så mye!! ble helt rørt av å lese dette her jeg!! :)

Sukk.....

*smiler bredt her*

klem

Skrevet

Gratulerer med prinsen din!

Så godt det må være å ha det overstått, og vite at alt står bra til med babyen:)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten og lykke til videre fremover :0)

Skrevet

Gratulerer saa mye med Ulveprinsen din!

Det var litt av en ekspress foedsel, ja ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...