Gå til innhold

Ingefær mot kvalme...!?!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg prøvd...

Tror jeg skal kjøpe meg tabletter i morra, for fytti h... for en smak. Holdt på å spy av smaken...... Ellers må jeg prøve å lage på en litt annen måte, litt mindre ingefær kanskje... hehe...

Lykke til i allefall!!

Annonse

Jeg synes teen var vond i begynnelsen, men naa har jeg faktisk begynt aa like den. Var litt uvant smak foerst, men jeg drikker det naa hver dag. Synes det hjelper litt--i hvert fall en kort periode. Men noen langtidseffekt har det ikke.

Skjær tre-fire biter av en ingefærrot - ha det i kokende vann eller la det koke litt i en kjele. Hvis du ikke lager den for sterk blir den ganske god. Prøv deg frem så finner du nok en styrke som passer deg!

Her i USA har de noe som heter "Preggie Pops" og "Preggie Drops." Dette har de sikkert ikke i Norge, men egentlig er det bare harde syrete drops som er laget med bare naturlige ingredienser. De varer i ca 10 minutter og hjelper akkurat naar jeg har dem i munnen, men synes ikke de har noen langtidseffekt paa meg heller. Men sitter jeg i en forelesning suger jeg gjerne paa noen drops. Er jo ikke sunt i lengden--men jeg troester meg med at de i hvertfall ikke inneholder kunstig farge ol. Vil noen i Norge proeve kan dere sikkert bestille paa internett, eller saa kan man ogsaa proeve f.eks sitronsukkertoey.

Ingefærtablettene funker på meg iallefall. Ikke slik at kvalmen forsvinner helt, men har flere gode perioder.

Var 2 dager jeg ikke tok og da ble jeg mye verre. Etter at jeg begynte å ta de igjen har jeg blitt mye bedre.

Ellers synes jeg läkerol er gode å suge på. Døyver litt når kvalmen er som værst.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...