Muffinsmamma Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Når ble de brune? Har en sønn på 6 mnd med helt klarblå øyne.. Begge vi foreldrene har brune!! Han har nydelige øyne, så det gjør ingenting - men lurer fælt på når øyene til deres unger forandret farge.
*surrehue* Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 To foreldre med brune øyne kan jo godt få en med blå, så tassen din har muligens fått blåe gitt!!! Men hvem vet, dem sier jo at øynenen ikke er helt ferdige før det har gått ett år. Det er kun hvis dere begge har brun-dominant at øynene hans MÅ bli brune. To blåøyde derimot kan ALDRI få en brunøyd. Jeg har selv brune øyne, ble født med blå, men det tok bare noen uker før de skifta til brunt.
*surrehue* Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Men til spørsmålet ditt, jeg har sett en link på det før, og det var mange ulike svar. Noen hadde faktisk ikke skiftet farge før et år var gått, mens noen skifta farge så og si den første uka...
Northernlights Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har blå, mannen min har brune, og øynene til poden er nøttebrungrønne. De har vært samme fargen flere mnd nå. Han er 13 mnd.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Mi ble født med svarte øyne. I alle fall så mørke det går ann. Mange som kommenterte det kan du tro! Nå er hun snart 15 måneder og har stadig endret seg. Nå er det mest brune, med grønngul ring rundt. Men som sagt de endrer seg ennå. Synes det blir mer og mer brune så du må bare være tålmodig : )
2 herlige gutter ;-) Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Hei! Her er det pappaen som har brune øyne, jeg har blå. Lillegutt hadde en mellomting da han ble født... selv om det sies at alle blir født med blå. Vi så veldig godt allerede etter et par dager av øynene hans var/ble brune. Tremenningene til vår lillegutt er født med brune øyne, og det hadde personalet på fødeavd aldri opplevd tidligere! :-) Jeg vil egentlig tro sønnen deres har og kommer til å ha blå øyne! :-)
Muffinsmamma Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2006 Det tror igrunn jeg også...! Jeg er så veldig mørk, og har fått en skikkelig blåøyd, lyshåret unge. Det er ganske festlig! kanskje nestemann blir mørk? tiden vil vise..
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 Luke hadde nesten svarte øyne da han ble født,nå er de sånn grønnbrune.Pappan til Luke har brune øyne mens mine er grønne.
Mamma til bollekinn :) Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Her venter vi på øyenfarge enda, og jenta er 19 måneder. Faren har grønne med litt brunt i og jeg har blå. Og den beste måten å beskrive øyenfargen til jenta vår er sølepyttfarge hehe. Den er sånn gråbrun liksom. Skikkelig ubestemmelig og vanskelig farge å beskrive. Men hun hadde dypblå øyne da hun ble født, så jeg trodde i et par måneder at hun ble blåøyd, men det blir hun ikke. Venter liksom enda på at hun skal få en mer definert farge. Foreløpig er den bare mørk gråbrun. Kanskje de bare blir sånn?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Jeg ble født med blå øyne.. hadde det til jeg ble et år.. da fikk jeg et grått og et brunt et.. da jeg ble to ble øynene min mørke brune.. det er de enda.. Sønnen min er født med blåe øyne, men de er blitt mer å mer grønn brune.. pappaen har krystall blåe..
-Lane- Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Ho hadde så mørke øyne når ho ble født at vi ikke klarte å bli enige om hvilken farge det var. De ble brune etter kort tid. Jeg har brune og pappaen har blå.
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #13 Skrevet 2. desember 2006 you can have brown eyes and carry the blue eye resesseve gene, i do that because my mother had blue eyes which is (bb) and my dad had brown eyes, i think he carried the blue eye gene two because my sister had blue-green eyes, so i got ( from my dad and ( from y mum, the dominant shows. my son has brown eyes, i could tell that he was gonna get from the day he was born, they have gotten more and more brown as he has grown, they are like half brown now, i have heard that its 2 years when you can finally say though what colour eyes your child will have. If both of the parents carry both the brown eye gene and the blue eye gene then the possiblity for a blue eyed child is 25%, brown eyed child 45% if one parent had both brown dominent genes then there is no posiblity for a blue eyed or other coloured eyed child. if one has blue eyes and the other brown + resessesive blue then its 50/50 chance. im sorry that this is a little messy and in english hehe
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #14 Skrevet 2. desember 2006 + my mum said that i was born with brown eyes, the only one of her 7 children with brown eyes my son was born with very dark blue eyes but the whites where very blue, they said that it was a good sign that he would get brown eyes.
-Petrine- Skrevet 2. desember 2006 #15 Skrevet 2. desember 2006 J fikk ikke bruke øyne før hun var litt 14 måneder. Hun er nå 17 mnd og det er enda en blå ring igjen. Jeg har mørkebrune øyne og faren har grønne. Jeg har en far med knallblå øyne, så vi var litt spent på hva hun kom til å ende opp med. Men nå ser det i alle fall ut til at hun får mine øyne.
moccan Skrevet 2. desember 2006 #16 Skrevet 2. desember 2006 Første jenta vår hadde brune øyne fra hun var født. Andre jenta vår har akkurat fått brune. Hun er nå 13 mndr. De har vært skiftende i fargene: blå, grønne, grå, svarte, brune. Utrolig sprøtt.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2006 #17 Skrevet 2. desember 2006 De var nesten helt svarte de første mnd., nå er ho 19 mnd. og de er mørkebrune. Har selv blandingsøyne, dvs. grønnblågrå med brun ring innerst. Faren har mørkebrune. Alle besteforeldre har brune eller grønnbrune øyne, så her blir nok bare barn med brune vakre øyne :-)
mam2gutr Skrevet 2. desember 2006 #18 Skrevet 2. desember 2006 Min eldste ble født med øyne som så så å si svarte ut. De har senere blitt brune. Minstemann har blå og har vært det hele tiden. Jeg har blå og pappan har grønn/brune.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå