Gå til innhold

"å sove hele natten"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil det egentlig si?

Hvor mange timer er det i strekk?

Min sovner 19.00 og sover syv timer, får mat i halvsøvne og sover tre til, da er klokken mellom fem og halv seks. Er fem mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sove hele natten betyr at den sover mellom 24 og 06.

Min på 6 mnd sover ikke hele natten og har aldri gjort det. våkner mange ganger. Men jeg ammer bare en gang.

Skrevet

Har lest en bok som heter "The No Cry Sleep Solution". Der står det at definisjonen på å sove gjennom natten er å sove fem timer i strekk (!). Det betyr at det er mange babyer som sover gjennom natten, selv om det ikke er det samme som hva foreldrene oppfatter som å sove gjennom natten...

Skrevet

Iflg hs er det å "sove hele natten" at barna sover mellom 24 og 06. Tassen min legger seg sju, sover til to, får mat og sover til seks-sju. Altså har jeg da et problem, fordi han ikke sover hele natten!! Mye bedre å ha unge som legger seg klokka tolv på natta og skal ha første mating seks om morran. Skjønn det den som vil...

Skrevet

Hørtes deilig ut at babyen din sover så lenge! Legger jenta mi klokka ni, men da er det så liten tid til meg og pappan på kvelden, for jeg må legge meg innen ti for å stå opp klokka tre og seks.

Skrevet

Vesla sovner mellom 20.00 og 21.00 og våkner mellom 07.00 og 09.00. Det har hun gjort siden hun var 3-4 uker-men hun sover lite på dagtid.

Skrevet

Gutten min sover fra 19 - 04. Så er han gjerne våken 1-2 timer før han sover et par timer til. Jeg vil definere det som å sove hele natten, selv om han ikke sover fra 24-06 i strekk. Hvis jeg klarer å løsrive meg fra nettet og legge meg får jeg maaaange timers søvn.

Skrevet

Tror babyen din sover helt fint og normalt jeg :-). Og du kan kanskje legge deg tidlig innimellom hvis du føler at du trenger fler timer i strekk.

Har også lest dette med at 5 timer regnes som "hel natt" for babyer - men lurer egentlig på om det også gjelder når de får 3 måltider per dag utover amming?

Skrevet

det er jo ikke noe fasitsvar på dette. Poenget med uttrykket er at barnet får mange timers sammenhengende søvn.. Men det er vel riktig at hs. i Norge kaller det å sove 24-6 som å sove hele natten. Tror det er det de fleste her inne også mener når de bruker det uttrykket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...