Gå til innhold

Jeg har hatt to MA og er gravid. Bør jeg ta det med ro?


nynne78

Anbefalte innlegg

Hei

Nå er jeg gravid i uke 6. Fra før har jeg hatt to MA. Jeg vet ikke grunnen til dette fordi det har skjedd så tidlig, mest sansynlig er det tilfeldigheter, men det er vanskelig å si.

 

Jeg har fortalt det til noen, blant annet min søster som er min "guru" når det gjelder gravidideter. Hun rådet meg til å ta det veldig med ro i begynnelsen for å unngå ny MA/SA.

 

Jeg trener normalt mellom 3-4 ganger i uken. Nå har jeg ikke trent på en hel uke. Kjenner meg ganske rastløs, samtidig som jeg blir sliten av å gå opp tre trapper, noe jeg normalt ikke kjenner.

 

Kan noen her gi meg et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville spurt jordmor eller lege om dette jeg tror jeg! Syns det er litt vanskelig å si. Grunnen til MA er vel vanskelig å fastslå, så det kunne jo sikkert ha skjedd selv om du trener også? Men trening med mye hopp anbefales vel ikke tror jeg?

 

Og dette ble du sikkert myye klokere av? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har samme forhistorie som deg, og da jeg spurte legen om trening, sa han: "Hvorfor skal du det da?! Du trenger jo ikke akkurat bli sengeliggende, men jeg ville tatt det rolig. Gå tur og slikt i stedet"

Det var såpass tidlig i graviditeteten at jeg ikke var blitt dårlig, og egentlig var klar for trening, men en uke eller to etter det var jeg så dårlig at det ikke var aktuelt uansett...

 

Kan nevne at ved de to andre MAene trente jeg ikke i det hele tatt, og var klar for å prøve noe annet denne gangen..

 

Men nå begynner formen omsider å komme seg, og alt ser ut til å være bra med den lille.(straks i femte mnd)

 

Ønsker dere lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...