Gå til innhold

Babysvømming- trenger tips om hvordan etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pakker dere med? Hvordan ordner dere i garderobe, hva skjer i bassenget etc?Hvor gammel? Hva har babyen på? Swimpant? Badebukse? Begge deler? Hvilken temperatur er det i ditt basseng? Laveste akseptable temperatur?...

Har lyst til å begynne på babysvømming etterhvert, alle gode tips taes imot med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer på denne og jeg!

Har med håndkle med hette og badekåpe. Tar med bilstolen inn i garderoben, så kan jeg sette han der når jeg ordner meg. Han har på badebleie. Har også med et stelleunderlag som jeg kan legge han på når jeg kifter på han. Tror det er 27grader der vi bader, men er ikke helt sikker på akkurat det...

Skrevet

Og hvor mye betaler du for et kurs? Antall ganger?

Er visst i spørrehjørnet i dag;)

Skrevet

vi har med oss pysjamas til henne til å ha på henne når vi skal hjem... ellers så bruker vi sånn svømmebleie med en badetruse utenpå. vi går på vannkanten. der er det ca 34 grader. der har de også noe som heter familiekarbin.. det er små lugarer liksom...der både mammaen og pappaen kan gå inn..sånn at vi skifter sammen... men vi dusjer ikke sammen da

jeg anbefaler å gå på det..kjempe artig

Skrevet

har med håndklær og da..;)

Skrevet

Har med badebukse (liten stram med striper), sokker (påbudt på alle fordi de skal venne seg til å ha på sokker når de begynner å kunne gå på kanten så de ikke sklir), håndkle, liggeunderlag (kjøpt på Ikea som kan blåses opp kantene på), shampo og babyskumsåpe, bodylotion, stellekrem og a-krem (til ansiktet), pysj til etterpå, og eventuelt ullsokker hvis det er kaldt ute. Og en pose til de våte håndkledene og badetøyet, så slipper alt i bagen å bli vått.

Hos oss er det 32 grader i vannet, trodde det var minimum når det gjaldt babysvømming...?

Garderoben er litt kaotisk, bare å være forberedt. Selv sender jeg som regel baby med pappa, så kan de ha kaoset sammen og jeg få litt tid for meg selv (det er jo så lite i hverdagen).

I bassenget skjer det ikke så mye de første gangene, men barna blir vant til vannet og blir dukket under. Så lærer man noen triks etter hvert. Det er veldig koselig tid med barnet, og det er ekstra gøy når de blir litt større og tar kontakt med de andre barna også syns jeg.

Vi ventet med å begynne til Tassen var 6-7 mnd, syns det var veldig ok. Nå har han det gøy i vannet (9,5 mnd), men han var litt skeptisk i starten.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ta en tlf dit du har tenkt til å begynne på kurs..det varierer litt fra sted til sted...

der vi svømmer, er det lekegrind i garderoben, og ett stellebord til hver. vi må kjøpe badetruse der, som kan vaskes i vaskemaskin. pakker med håndkle, såpe, lotion, ørepinner, bleie og våtservietter.

betaler 1250kr for 10 ganger (1kurs). det er for to voksne og ett barn i bassenget med instruktør.

vi begynte når hun var 3mnd- ble anbefalt å vente til da av ei veninne. de blir ganske tørste og slitne av det, så det lønner seg å amme før/etter bassenget.

Skrevet

Hei du:)

Vi har alt begynt vi!

Vi har med brillebukse, de trenger ikke badebleie i bassenget, bare badebukse, det får du kjøpt av instruktøren. Og vi har med håndkle og badekåpe.

Vi har betalt 1190 for kurset, 10 ganger. Første gangene er det bare bading, flyte på magen og på ryggen, ha ørene under vann.

Nå er vi straks på 3 gangen og da skal vi begynne å forderede på dykking.

(gleder oss innmari til det)

Bassenget i Drammen er 33 grader og uten klor. Vi benytter kursgarderobe hvor vi kan ha med vognene ned og der er det også "lekegrind" som de små kan ligge i mens vi store dusjer. (babyene skal ikke dusjes for det skal ikke være stress og mas med dette.)

Utover det, når du har begynt eller egentlig når du har lyst så kom en tur ned og bli med oss å bade! Vi bader hver onsdag kl 10 sammen med mammaen til eline og eline, janette og adriana, ønskejenta og joakim, niva og amalie og eventuelle andre som vil være med:) Er kjempekos, også går vi å spiser lunsj sammen etterpå!

Skrevet

Vi har akkurat fullført semester nr 1. Han begynte da han var 3 mnd men det var for tidlig for han sin del. Han var/er yngst på gruppa. Det gikk fint de første gangene for da var vi i bassenget bare 15 min ca. Men etterhvert ble det så mange inntrykk og lyder at det var stort sett bare sutring. Vi vurderte sterkt om vi skulle fortsette, men av div grunner ble det et opphold på 3 uker og da merket vi stor forskjell. Da var han plutselig 5 mnd. (Nå er han 6 1/2 mnd). Vi betaler ekstra for at begge foreldre bader med han. Jeg synes det er veldig praktisk å være to, spesielt før og etter badingen for da kan jeg avlevere han til pappaen.

Jeg pakker ned 2 håndklær til han og 1 til meg, pledd, badebukse, bleier, pysj og kjøredress fra H&M. Har også en pk med våtservietter i tilfelle avføring. Vi kjøpte badebukse på Babyshop men den var ganske dyr, 199,-. Man får kjøpt dem på Bogerud til rundt 30,-.

Jeg legger han på pleddet og skifter selv først. Så skifter jeg på han, pakker han inn i håndklet, går inn til bassenget og gir han til pappaen og går og dusjer selv. Etter badingen tar jeg han i dusjen sammen med meg. Vi gjør det enkelt uten såpe, bare dusjer av det verste klorvannet. I garderoben tar jeg av han den våte badebuksa og legger han på pleddet med et tørt håndkle rundt seg mens jeg kler på meg selv. Så er det bare å få på pysj og pakkes inn i kjøredress.

Som det ble sagt over her; det er kaos i garderoben. Det er veldig fint om man kan fordele babyene litt i dame/herregarderobene for det blir veldig trangt hvis alle mammaene skal ha dem.

Temperaturen der vi går er rundt 33 grader. Man tror kanskje at babyene bare er under vann, men det er de veldig lite. Man dukker ansiktet så vidt de første gangene, men det er ingen tvang. Ellers er det mange forskjellige øvelser , forskjellige grep og masse sang. Det er en veldig koselig aktivitet.

Skrevet

Halla!

Så kos da, men ærlig talt; klokka 10?????????????????????? Hvordan får dere det til;)?

Bader dere utenom kurset, eller er dere på kurs sammen? Vi har begynt å trene her hjemme i bublekaret, det går kjempefint!

Skrevet

takk for kjempebra beskrivelse:)

Skrevet

Haha, vi har babyer som allikevel er våkne så tidlig;)

Vi bader utenom kurset, kurset er kl 15 på mandager.

Vi må jo dersom ikke ungene skal bli druknet av skolebarn bade tidlig... Etter skolen er slutt for dagen er det også haugevis av småbarn der...

Moro å trene i badekaret da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...